2021-06-21, 09:34
Medlem
27 minuter kvar, sen korkar vi upp🍾 en glädjens dag, jag känner harmoni och blir alldeles varm i kroppen
Citera
2021-06-21, 09:35
Medlem
--Blackbird--s avatar
Det är fan inte sant, SVT säger fortfarande att de som röstar för att fälla regeringen kommer att rösta rött. Det är fel. De som röstar för att fälla regeringen behöver rösta grönt.
Citera
2021-06-21, 09:35
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Jag vet inte det. När jag lyssnar på Dadgostar så hör jag bara en strid ström av ursäkter för att vänsterpartiet ens finns. "Vi har vänt ut och in på oss själva", "kompromissvilja", "vill inget hellre", etc.

Ingen har slagit näven i bordet och krävt att bli tagen på allvar.

Min bedömning är att priset är slopande av marknadshyror, vilket är det enda de har bett om. Att de helt plötsligt skulle kräva mer ser jag som osannolikt.

Ja hon har fått extremt mycket cred men det kan vända när hon efter att de har fällt S vänder ut och in på sig igen för att blidka S. V kommer göra allt för att få en ny S-regering.
Citera
2021-06-21, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Anmärkningsvärt är det men tyvärr inte förvånande. Det finns flera partier i riksdagen som har samarbetat med Hitler men SD är int ett av dem. Lard Ohly är däremot kommunist vilka har oerhört mycket blod på händerna.

Glöm inte att även kommunisterna samarbetade med Hitler fram till juni 1941. Svenska kommunister spelade exempelvis ned Nazitysklands ockupation av Norge.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Får de det lillfingret så vill de nog gärna ha mer, vara med i regeringsförhandlingarna t ex. eller till och med kräva att få vara med i regeringen.
Centern och vänsterpartiet håller på att byta plats, förut var v den som stillatigande skulle acceptera allting eftersom de inte hade någon annanstans att gå, nu håller centern och Lööf att hamna i den positionen.
På travspråk skulle man kunna kalla det för dödens, alltså nära bakom ledaren men så instängd av andra ekipage att det inte går att komma ut och om.

En träffande metafor. Inget fel i att V står upp för sin politik efter decennierna som dörrmatta.
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Det brukar ju funka. Man kan även kasta sig på marken. Sparka och skrika att man är viktig och förtjänar respekt.
Citera
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Svt morgonstudion fullkomligt galet försöker slakta Dagogstar.

Hon står sig starkt
Jag tycker det är löjligt att de försöker anklaga henne för att det är oansvarigt att framkalla en regeringskris mitt under en pandemi.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Kuvad partiledning då. Stark partiledning nu. Nooshi Dadgostar, vår egen järnlady, står för sina principer.

Du förnekar alltså inte att en av hennes principer handlar om att stjälpa folkhemmet med hjälp av Reinfeldtplanen = överbelasta systemen med massinvandring?
Citera
2021-06-21, 09:37
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Det är fan inte sant, SVT säger fortfarande att de som röstar för att fälla regeringen kommer att rösta rött. Det är fel. De som röstar för att fälla regeringen behöver rösta grönt.

Kan de lura 7st som vill fälla så...
Citera
Medlem
esprit21s avatar
Vet inte men känns som det kommer bli anti klimax?

Det är för bra för att vara sant. gubben har säkert klurat ut något fuffens
Citera
Medlem
BushwickBills avatar
Jag undrar om inte detta är exakt vad S vill? Och att KD, M och SD bara är nyttiga idioter i frågan. V gör vad husse.vill och C, MP och L är nyttiga idioter på andra sidan.
Citera
2021-06-21, 09:38
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Jag vet inte det. När jag lyssnar på Dadgostar så hör jag bara en strid ström av ursäkter för att vänsterpartiet ens finns. "Vi har vänt ut och in på oss själva", "kompromissvilja", "vill inget hellre", etc.

Min bedömning är att priset är slopande av marknadshyror, vilket är det enda de har bett om. Att de helt plötsligt skulle kräva mer ser jag som osannolikt.
I det korta perspektivet kan du ha rätt. V kanske inte ställer allt för höga krav för att släppa fram en ny Löfvenregering och därmed undvika extra val. Poängen är då att de visar sig som konstruktiva. Däremot tror jag inte de säljer sig billigt efter nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in