2021-06-21, 09:10
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Aftonbladet är inte politiskt oberoende så där har du troligtvis förklaringen. Jag har inte heller sett någonstans förutom här att renoverade lägenheter skall räknas som nyproduktion och innefattas av det nya förslaget.

Någon länkade här på tråden igår till regeringens handlingar i ärendet där det framgå att renoverade lägenheter ska innefattas av förslaget.
Citera
2021-06-21, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Fair and balanced Public Service,

Jo i det här fallet var de ganska balanserade, de lät nämligen även Jimmie Åkesson bre ut sig rätt ordentligt tidsmässigt en stund på deras typ Nyhetsmorgon eller dylikt, idag.

Är bra när
alla/flera sidor får komma till tals i en sån här viktig fråga.
Citera
2021-06-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror det är för sent nu. Det går till omröstning och sedan räknar mästerförhandlaren med att sy ihop en lösning efter det. Lättare för Lööf att backa om JÖK:en officiellt har fallit.
Så lite teater regisserat av Centerpartiet alltså? De vill köra sitt race in i kaklet av ren tjurskallighet i stället för att välja att se verkligheten som den är? När teatern sedan är avklarad kan de släppa det här med marknadshyror och släppa fram Löfven på nytt efter en talmansrunda eller två.
Citera
2021-06-21, 09:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Furtenbachs (SR nu på morgonen) källor på regeringskansliet säger att omröstningen blir av och att fördelen då (som S ser det) är att Löfven då har åtta dagar på sig att ”spela det politiska spelet” och sy ihop något under hot om extra val.
Det är nog en klok och listig strategi. Att backa nu kommer att kosta skjortan.

Stackars Nooshi! Hoppas hon klarar trycket som kommer att vara obarmhärtigt fram till dess.
Citera
2021-06-21, 09:17
Medlem
Snubchurps avatar
När kommer vändningen? Tiden börjar rinna ut. Har hela tiden sagt att det bara är ett spel, känns som jag börjar få fel.
Citera
2021-06-21, 09:18
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
V är väldigt väl representerade just i Hyresgästföreningen vilket gör att det var riskfyllt av Löfven att dumpa frågan hos dem till att börja med. Då kunde Dadgostar andas ut och luta sig bekvämt emot dem när hon upprepade sitt nej.
Vänsterpartiet i allmänhet och Dadgostar i synnerhet misstänker jag. Det här är ju hennes hjärtefråga och väl den fråga som grundade hennes position inom Vänsterpartiet.

Hon var väl aktiv i opposition när S i Botkyrka ville sälja ut (delar av?) allmännyttan.
Citera
2021-06-21, 09:18
Medlem
Kommunist-Ohly sitter i morgonsoffan och skrattar högt, "jag har inte saknat politiken sedan jag slutade men nu vill jag vara med. Det här är kul!"

Notabelt att Psycho-Annie och C helt sonika VÄGRAR att närvara i media. Ingen verkar vara villig att förklara C:s roll i spektaklet.
Citera
2021-06-21, 09:19
Medlem
Vem är talman nu för tiden? Hen kommer nog att får köpa mycket bullar den närmaste tiden fram till Stefan Löven åter blir stadsminister.
Citera
2021-06-21, 09:19
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jo i det här fallet var de ganska balanserade, de lät nämligen även Jimmie Åkesson bre ut sig rätt ordentligt tidsmässigt en stund på deras typ Nyhetsmorgon eller dylikt, idag.

Är bra när
alla/flera sidor får komma till tals i en sån här viktig fråga.

Åkesson ingav stort förtroende i morse. Samlat och utan gliringar. Men regera är en annan fråga. Med vem?
Citera
2021-06-21, 09:20
Bannlyst
Streamas voteringen någonstans?
Citera
Medlem
MrSokratess avatar
Nu är jag inte Sverigedemokrat men blir irriterad på att Ohly kan kalla SD bruna utan att programledarna har någon invändning. Han syftar förstås på brunskjortor.
Senast redigerad av MrSokrates 2021-06-21 kl. 09:22.
Citera
Medlem
Omval och C åker ur riksdagen, vilken våt dröm som kan bli verklighet. Kan ju inte vara någon som håller på C nu när Annie är helt rabiat och bitchig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in