2021-06-21, 07:56
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Märkligt att Aftonbladets lögnaktiga rubrik fortfarande ligger kvar högst upp i nätupplagan efter ett halvt dygn: "Får som hon vill - röstar ändå bort Löfvén". Vad håller dom på med på Aftonbladet?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/bnRll5/far-som-hon-vill--rostar-anda-bort-lofven

"Aftonbladets ledarsida är oberoende socialdemokratisk."
Citera
2021-06-21, 07:57
Medlem
Erik Östs avatar
"Ett litet steg för människan, men ett stort steg för svenska mänskligheten" tror många.

Jag tror det blir ett enda fett stort svenskt antiklimax kl 10 som vanligt , efter helgens crescendo-käbbel!

Förr eller senare blir det fri hyressättning på nybyggnation ändå pga att utsatta områden växer i antal för varje år!
Vart ska alla hederliga skattebetalare fly till annars om de inte vill emigrera menar jag?
Senast redigerad av Erik Öst 2021-06-21 kl. 08:02.
Citera
2021-06-21, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Det känns som att du har fel den här gången.
Knappast inte. Vi har sett den här cirkusen förut och inget kommer att hända.
Citera
2021-06-21, 07:58
Bannlyst
Jonas Sjöstedt matar ut massa tweets..

https://twitter.com/jsjostedt/
Citera
2021-06-21, 07:58
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det här är ett spel för galleriorna och inget kommer att hända i vanlig ordning.

Måste erkänna att jag känner likadant... Har varit så många "kriser" i politiken genom åren som aldrig blivit något...

Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Det känns som att du har fel den här gången.

Jag hoppas att jag har fel, men tror det först när jag ser det, medelklasskvinnorna i Vänsterpartiet kommer vika ner sig som vanligt.
Citera
2021-06-21, 07:59
Medlem
Det här måste gå igenom nu, annars kommer förtroendet för svensk politik vara kört i botten.

Jag tror att till och med S-röstare, trots att media gör allt för att förvränga bilden, har insett att vi måste byta regering. Om Löfven hittar ett sätt att sitta kvar nu så kommer folk strunta i allt som rör politik och det är en farlig väg att gå.
Citera
2021-06-21, 07:59
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vad har hänt med den genompräktige torrbollen Andreas Norlen..kände inte igen honom i svt studion...
Glasögon och bantat?

Han lär få inhandla mycket finska pinnar vilket är smörjmedlet vid sonderingarna kring ny regering. Kaffe lär nog finnas i överflöd i kantinen.

Men, otacksamt jobb är det. Sitta med EBT och sörpla kaffe är ju säkert trevligare än sitta med en buffel som Svetsaren. EBT tänker nog på figuren, Svetsaren maler nog in flera grabbnävar med pinnar i taget.

Med Lööf lär han få skaffa brusreducerande öronproppar med gnällfilter.

Ja, talman är nog ett trevligt jobb. Tycker han borde ta efter John Barcow, hålla mer på disciplinen i salen. Men, tar han bort allt skitsnack så blir ju inget sagt...
Citera
2021-06-21, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Om ni läser min andra mening. Har ni någon kommentar till det. Det är det som är själva kärnan här.

Vänstern berättade ju direkt att avtalet inte kommer hålla fullt ut. Men att de accepterar regeringen. Enda tolkningen är att C och S var helt ok med det och att Löfven skulle falla. Putta stenen framåt en bit liksom.. Glasklart och ärligt av V. Konstig upprördhet från S/C.
Citera
2021-06-21, 08:02
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Knappast inte. Vi har sett den här cirkusen förut och inget kommer att hända.
Vad fan betyder det?
Citera
2021-06-21, 08:02
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Det här är ett spel för galleriorna och inget kommer att hända i vanlig ordning.

I början trodde jag det med men de politiska konsekvenserna av att V lägger sig nu är stora för partiet. S kan inte heller gå med på att stryka punkt 44 för då kommer JÖK splittras från C/L.

Något kommer hända.
Citera
2021-06-21, 08:03
Medlem
--Blackbird--s avatar
Regeringen kommer nog inte falla eftersom de kommer trycka på fel knapp vid omröstningen: https://www.dn.se/sverige/rott-eller-gront-viss-forvirring-infor-omrostningen/
Citera
2021-06-21, 08:04
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Han har behandlat henne som en jubelidiot så jag förstår att hon ser rött.

Ett klassiskt case av att förolämpa någons intelligens. Hon kräver x och Stefan lovar henne x. Men i själva verket är det en förhandling mellan parterna där det slutar med marknadshyror för nyproduktion om parterna inte kommer överens. Fastighetsägarna behöver då bara se till att förhandlingarna inte går i hamn, så får dom som vill.

Annie och Stefan pratade med Nooshi som om hon vore en efterbliven 12-åring som skall luras på godis. Nu är hon jävligt förbannad.

Ja det var ett billigt försök att lura Nooshi eller sätta press på henne. Men hon var helt klar över att det inte var någon riktig förhandling och uttryckte det bra. "Inte seriöst" sa hon. Fastighetsägarna hade haft noll incitament att komma överens med en försvagad hyresgäströrelse. Och V hade blivit blåsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in