2021-06-20, 22:48
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Varför släppte dom då fram Löfven, fullt medveten om att han skulle genomföra det han lovat i JA.

Att först släppa fram honom och sedan avsätta honom verkar ju gravt förståndshandikappat.
Jag såg inte att du berörde det i din textmassa.

Jo, de hade ju det här med marknadshyrorna som krav, att inte de skulle gå vidare med det. Löfven har ju haft snart 3 år på sig att faktiskt göra något med det där, och på ett eller annat sätt försäkra V att inte de skulle göra verklighet av det. Det har han inte gjort, och nu får han äta upp det.

Ena idioten fäller den andra! Perfekt

De är ju idioter båda två. Ena, som tolererar en regering som utesluter dem själva, och den andra som verkar skita i att den blir avsatt för en sketen punkt i JÖK'en. Haha ja, är man korkad så får man ju äta upp det också.

Det roliga är att hela den konstellationen finns nu enbart p.g.a SD. Den finns för att utesluta SD ur inflytandet. Hur sjukt är inte det?
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
"Svenska folket har ingen kunskap om det här."
"Det här" som i förslaget om hyressättning?

Eller är vi bara dumma i största allmänhet?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Sant, och det finns många delar man inte vill ha tillbaka. Men jag tror det finns ett parti för oss som vi ha tillbaka de bra sakerna med det gamla Sverige. Vilket parti det är tror jag inte alla vet men att det inte är Sossarna är klart för alla. Hoppas Löfven får foten i morgon och blir förpassad till Gotska Sandön.

Du får försöka förstå att han får foten imorgon och återuppstår på sjunde dagen via talmansrundor.
Citera
2021-06-20, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
C och V är anti-SD, det räcker långt i svensk politik. Har jag inte redan förklarat det för dig ett antal ggr?
Nej det räcker inte långt alls eftersom C och V måste kunna göra upp om en budget. De är ju varandras motpoler i den ekonomiska politiken. Ena vill ha massiva skattesänkningar, andra massiva skattehöjningar, ena borttagande av rut/rot andra mer rut/rot. Jag skulle kunna hålla på så här hela natten.
Citera
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag resonerar som så att om L inte röstar mot Löfven nu så kommer alla moderater att inse att de fortfarande tillhör vänsterblocket, då får de inga moderata stödröster 2022. Men om de röstar mot Löfven blir det extra val utan pengar och ett stöd under 3 %. Damned if you do damned if you don't.

Mycket diskussioner om L i tråden. Är det inte mer intressant att diskutera partier som inte tillhör den politiska historien?

Citera
Medlem
Citat:
Varför släppte dom då fram Löfven, fullt medveten om att han skulle genomföra det han lovat i JA.

Att först släppa fram honom och sedan avsätta honom verkar ju gravt förståndshandikappat.
Jag såg inte att du berörde det i din textmassa.

Ja, det ligger lite i vad du säger, men V var också tydliga med att de släpper fram Löfven för att få en regering, men om regeringen verkligen går vidare med punkt 44, då kommer de att fälla regeringen. De gav helt enkelt Löfven en 2.5 år lång frist att lösa saken. Men det sket Löfven i, istället kör Löfven medvetet regeringståget rakt in i väggen i full fart.
Citera
2021-06-20, 22:50
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Vilka partier skulle släppa fram S+V i en regering tänkte du?

Lär ju inte bli C iaf.

Blir det något svar, eller bara personangrepp som vanligt.

Blir det något svar? Skämtar du med mig aprilo?! Haahahahaha

Vem som släpper fram dom får du väl fråga dig själv och Annie Lööf. Du ser, jag har redan lagt ut alternativen i ett annat inlägg till dig (får man något svar eller?)
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Vilka partier skulle släppa fram S+V i en regering tänkte du?

Lär ju inte bli C iaf.

Blir det något svar, eller bara personangrepp som vanligt.

Ska C släppa fram SD istället då?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Nej det räcker inte långt alls eftersom C och V måste kunna göra upp om en budget. De är ju varandras motpoler i den ekonomiska politiken. Ena vill ha massiva skattesänkningar, andra massiva skattehöjningar, ena borttagande av rut/rot andra mer rut/rot. Jag skulle kunna hålla på så här hela natten.

Det förändrar dock inte den parlamentariska situationen eller hur?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Precis, förstår inte problem. Det är något som sossarna slänger sig med för att hitta problem.
Därför att vi är så jävla konflikträdda i Sverige och extremt rädda för allt som kan stavas till kriser. Att Sverige inte haft krig sedan 1814 eller ens haft inbördeskonflikter samtidigt som svenska folket matats av statens sked i decennier har satt sina spår.

Det krävdes en blatte för att vi skulle få lite ryggrad i svensk politik och en gång för alla fälla en regering.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Med tanke på vad Anders Lindberg nu retweetar ser det ut att luta åt extraval och en extremt smutsig valrörelse:
https://twitter.com/anderslindberg/status/1406714887988994058
Citera
2021-06-20, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det bygger på att Annie Lööf backar "för landets bästa". Jag tror faktiskt inte Dadgostar kommer att vika sig för annat än att punkt 44 i JÖKen stryks helt. Hon har investerat för mycket i det här nu.

Jag tror det pga. Att det är typiskt V, hota med misstro hela tiden sen skita k det sista sekund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in