2021-06-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det spelar roll om L lämnar regeringsunderlaget därför att det är svårt att regera med bara ett mandats övervikt, särskilt om det sitter en politisk vilde på det mandatet. Löfvens bekymmer har bara börjat om vi som jag tror landar i en sådan lösning.

För L är det en överlevnadsfråga att ta sig ur Jöken, och det här är ett gyllene tillfälle att göra det.

Vad gäller V:s inflytande så kan de ju lätt tvinga fram ett extraval om S och C inte gör som de vill. Det skulle inte förvåna mig om många S-väljare går till V vid ett extraval. Dadgostar har imponerat så långt.
Det är ju för fan bara L som lallat runt i över ett år och insisterat på att man måste fortsätta argera stödparti åt en regering man säger sig inte vilja ha. Har du flytt in i någon fantasivärld där alla tigger om att Sabuni ska stanna kvar i Januariavtalet för att du inte klarar av att konfronteras med att du stöttar ett totalt menlöst parti?

Ja, det är ju vad jag säger, jag vet inte hur länge V kommer driva den här lekstugan. Jag hoppas bara att det blir kortfattat och jag tror det mest realistiska är att man väcker misstroende och sedan släpper fram exakt samma regering igen. Man kan eventuellt tvinga fram ett omval, man kan rentav dubbla sina mandat i ett sådant omval om svenska folket känner sig särskilt hjärnslöa just den dagen. Men vad man inte kan göra och aldrig kommer kunna inom den överskådliga framtiden är att rösta fram en regering eller en budget som bättre överensstämmer med den egna ideologin än det man fått i nuläget.
Citera
2021-06-20, 18:57
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det enda man kan hoppas på nu är att folk till vänster om MP faktiskt nu överger Miljöpartiet till förmån för V. Miljöpartiet måste bort. Vi har ett extremistparti på 4% som håller låda i svensk politik. Och vi har alla sett hur det har gått.

Svensk politik borde städas upp. Bort med MP, ta bort all bilism 2030 är så sjukt. Vindsnurror på varje stor fjällrygg... bort bort bort. Vkan vara lite MP om de vill. Men alla borde vi joba för bättre klimat dock.

L, varför finns dem? Efter Björklund så fanns det inget kvar. Nu har de splittrats och kan gå till C eller SD.
Citera
2021-06-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Som sagt, steffe kommer tillbaka som statsminister. Det vet han, därav det höga tonläget.

Yes lågoddsare detta fråga. Är bara hur V och C ska komma överens.. Var kan man hitta gemensam mark mellan marknadsliberalerna och nykommunisterna? Miljö och invandring?
Citera
2021-06-20, 18:59
Medlem
calvinclowns avatar
Jag är så taggad på imorgon kl 10 när de misstroende röstar. Antingen är V en dörrmatta och aldrig kan kriga kärnfrågor för vid ev missförtroende så hoppar de andra in på tåget. Så skriker de andra buhuu ni V springer blåbrun sörjas ärenden buu.

Hur än Steffe låter denna fråga låta som en 1 procentare så kommer ju låt säga 2 generationer framåt att V kärnfrågan kring fri hyressättning gälla många fler procent. Hur vet vi att gamla hyreshus inte rivs för att byggas om just för att bli nyproducerad..
Senast redigerad av calvinclown 2021-06-20 kl. 19:01.
Citera
2021-06-20, 19:01
Medlem
Hoppas verkligen att det blir ett nyval. Så kanske vi får lite upprensning i politiken eftersom ingen kommer att våga stödrösta.

dvs att L och MP (och om jag får drömma, KD) åker ut och vi får lite förändring
Citera
2021-06-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det enda man kan hoppas på nu är att folk till vänster om MP faktiskt nu överger Miljöpartiet till förmån för V. Miljöpartiet måste bort. Vi har ett extremistparti på 4% som håller låda i svensk politik. Och vi har alla sett hur det har gått.

Tror du kommer ur askan i elden med V i stället för MP. Båda partierna är lika bindgalna. Bara att välja ditt gift, röda eller gröna khmerer.
Citera
2021-06-20, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Yes lågoddsare detta fråga. Är bara hur V och C ska komma överens.. Var kan man hitta gemensam mark mellan marknadsliberalerna och nykommunisterna? Miljö och invandring?

Anti-SD naturligtvis, hur många ggr ska jag behöva skriva det?
Citera
2021-06-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är självklart för att det är enda alternativet? Hur skulle det kunna bli på något annat vis?

Att han tar sitt förnuft till fånga och tackar för sig.
Citera
2021-06-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Tror du kommer ur askan i elden med V i stället för MP. Båda partierna är lika bindgalna. Bara att välja ditt gift, röda eller gröna khmerer.

Nej, stor skillnad mellan att vara för invandring och arbetarklassen som V, och att vara endast för invandring som MP.
Citera
Medlem
När man försöker ställa frågor på en presskonferens, avbryts av en pressekreterare som ger ordet till en annan frågeställare, och därför tvingas höja rösten.

Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Skitsnack av Ann Tiberg, hon skrek ut och avbröt partiledaren. Respektlöst och oförskämt beteende. Hade hon gjort så mot Löfven hade hon inte varit välkommen till riksdagen igen.

Hon retar sig alltså på att det inte är hon själv som avgör när hon har ordet.

När Trump uppträdde så i en valdebatt i höstas sågs det som en skandal.

Men Tiberg är inte den enda svenska kvinnan som uppträder lika ociviliserat som Donald Trump. Annie Lööf skrek och avbröt Jimmie Åkesson i valdebatt senaste valrörelsen. Gudrun Schyman satte det i system när hon var med i rikspolitiken. Av någon anledning accepteras att svenska kvinnor uppför sig som han.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Visst, det finns ett avtal inom en minoritet i riksdagen. Men riksdagsmajoriteten är inte bunden av det avtalet. Verkar som folk har svårt att fatta det. Det avslöjar väl en hel del om dom själva.
Det jag svarade på rörde de parter som inträtt avtalet.

Ser ut som du inte förstod det. Kan du bekräfta det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Hoppas verkligen att det blir ett nyval. Så kanske vi får lite upprensning i politiken eftersom ingen kommer att våga stödrösta.

dvs att L och MP (och om jag får drömma, KD) åker ut och vi får lite förändring

Vad exakt skulle förändras? Samma gubbar och kärringar som käbblar hela dagarna om saker som inte påverkar någon och låtsas som att det världens viktigaste sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in