2021-06-20, 15:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
En sjuk sak med dessa nybyggda lägenheter är ju också följderna som dom enorma hyrorna redan får. Inga normala arbetare har råd att bo i dessa när en hyra för en liten bostad är på 10-15.000 kronor i månaden.

Det har inneburit under lång tid att migrationsverket och socialen i kommunerna placerat asylsökande i dessa nybyggda dyra lyxiga lägenheter. Det är ju helt sjuka förhållanden att det är så.

Det är därför bara politiskt rättrogna är för marknadshyror.
Notan hamnar på skatten...
Citera
2021-06-20, 15:14
Avslutad
Varför flinar den där vidriga dvärgen Mogge Johansson hela tiden?

Mer otrevlig och nedlåtande skithög får man leta länge efter. Maktgalen, ser ner på andra. Psykopatvarningen blinkar rött.
Citera
2021-06-20, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Vem ska betala för lägenheterna då? Tror du det är gratis att uppföra lägenheter? Att kommunerna skänker bort mark gratis?

Om man behöver enorma mängder lägenheter till unga, invandrare oavsett om man vill ha dom här eller inte i förlängningen och andra grupper. Hur tror du det ska vara möjligt om hyran för en etta-tvåa är 10-15.000 kronor? Du lever inte i verkligheten om du tror ungdomar och asylsökande kan betala dessa hyror själva.

Jag vill inte ha invandringen så jag har snarare för många lediga lägenheter i mitt Sverige.
Citera
2021-06-20, 15:16
Medlem
Marja Lemne, statsvetare vid Södertörns högskola, är inne på spåret att Stefan Löfven ombildar regeringen i ett försök att slinka ur greppet. Poängen med den manövern skulle vara att kunna locka C-ledaren Annie Lööf med en ministerpost.

– Min tolkning är att hon är väldigt angelägen om formellt inflytande, säger Marja Lemne till TT.

– Det kan vara det priset Löfven får betala för att få dem (Centerpartiet) att dra tillbaka förslaget om marknadshyror.

Och därmed skulle Vänsterpartiet ha fått sin vilja igenom och misstroendet mot Löfven blir inaktuellt, lyder resonemanget.
Citera
2021-06-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Min känsla är att detta kommer att sluta med ett stort antiklimax.

Trodde jag också med det blev lite twist på det hela idag med V tweeten under pågående PK mellan S o C.

Dock lär det ändå bli så att V o C möts i någon kompromiss som lär lugna ner det hela. Frågan är om det kommer idag eller senare.
För C är detta såklart mkt illavarslande för framtiden då V nu visat att de kan gå långt om de inte blir bemötta med respekt och någon form av deltagande, officiellt eller inofficiellt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jag är emot marknadshyror jag också.

Men inte så mycket för att jag inte kan se fördelar med det, utan mera för att det inte finns nån fungerande marknad för hyresrätter. Ett fåtal stora kommunala aktörer som sitter på ett oligopol.

Hmm javisst men framförallt en uppsjö av olika typer av bostadsbidrag som såklart höjer marknadshyran en "marknadshyra" skulle öka bostadsbidragen massivt. Dessutom konkurrerar socialtjänst etc och företagsuthyrning om lgh - och då finns det plötsligt inga begränsningar i hyresnivån.
Citera
Bannlyst
Enligt Sabuni nyss så faller januariavtalet om regeringen faller.

Det betyder att Sabuni kommer rösta för UK i nästa talmansrunda.
Citera
2021-06-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZipoBibo5E8
Som ND själv sa har ju (vpk) agerat dörrmatta hela mandatperioden och släppt fram allt som JÖK-arna bestämt. Så varför så bråttom att gå full-bananas just nu om en utredning som inte ens är ett förslag ännu? Misstänker att (s) och (vpk) har drivit fram detta endast för att de ser ett läge att bli av med (lib) för överskådlig framtid, vilket minskar antalet "mittenpartier" och därmed Fjöken Fjamåts underlag för att intrigera fram en (c)-regering. Rödluvan själv fattar naturligtvis inget och spelar glatt med...

För att de har "agerat dörrmatta hela mandatperioden"?

Någon i etablissemanget kommer ta Dagostar i örat och få henne att förstå att "så här gör man inte!".
Citera
Bannlyst
Annie Lööf fortsätter med sina lögner på twitter..

” Dadgostars argument håller inte, V framförde samma kritik mot den statliga utredningen vid LAS. Då tog parterna ett brett ansvar och gjorde upp - PTK, Svenskt Näringsliv, IF Metall och Kommunal tog ansvar och landade i en bred uppgörelse.

Nu får parterna möjlighet att göra upp.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är nationalist men jag anser att Nooshi imponerade så mycket att hon norpar ytterligare en procent i OU på sossarna. Sistnämnda parti kommer snart att gå under 24% och raset kan fortsätta.

Jag ger Nooshi höga betyg för hur hon hanterade pressen. Synd bara att hon är halvkommunist.

Tror hon plockar 3-5 % från lite varstans bara på hennes rakryggade besked till ”mästerförhandlaren” och Lööfskan
Citera
2021-06-20, 15:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Och större polarisering mellan medborgare kommer att synas.Sen kommer den finanskraschen.... det blir inte vackert.

Det är då det svenska tillitssamhället slås i spillror. Grunden för det som byggt Sveriges välstånd,

Jag håller med, det kommer inte bli vackert.

Frågan är vart Löfven kommer flytta/fly?
Citera
2021-06-20, 15:19
Medlem
ronaldo77s avatar
https://omni.se/nyamko-sabuni-nar-regeringen-faller-sa-faller-ocksa-januariavtalet/a/jBoWBo

Citat:
Nyamko Sabuni: ”När regeringen faller så faller också januariavtalet”
L-ledaren Nyamko Sabuni kommenterar nu Nooshi Dadgostars besked att V står fast vid att fälla Stefan Löfven.

– I morgon blir det sannolikt misstroendeomröstning och i så fall faller regeringen. Och när regeringen har fallit så menar vi att då har också januariavtalet fallit, säger Sabuni till TT.

Sabuni konstaterar att V hela tiden varit en del av regeringsunderlaget men att partiet inte fått vara med om att ta fram den politik som genomförs.

– Det är klart att de nu reagerar på detta.

I morgon klockan 10.00 hålls en omröstning om en misstroendeförklaring mot Löfven.
Hintar Sabuni med att man röstar emot Löfven inför eventuella talmansrundor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in