2021-06-20, 13:29
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Marcus uttalar sig att vid Las stod parterna närmare varann med i detta fall är de milsvida från varandra och tro att de skulle komma överens på två månader är han skeptisk till.

Två månader? Omröstningen är i morgon. Då måste ett avtal vara klart om det inte skall bli misstroendeförklaring. Det är mindre än 24 timmar kvar.
Citera
2021-06-20, 13:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det är rätt intressant hur många politiker och journalister (som Lena Melin) medvetet missförstår Dagostar och Vs inställning. De förmedlar hela tiden att "det var ju det här som V ville, och nu går de emot sitt eget förslag". Förhandling kan inte ske så länge som punkt 44 står kvar. För brakar "förhandlingen" samman mellan Hörsgästföreningen och Fastighetesägarna så komer punkt 44 att genomföras och V har förlorat ett halv år.

Men nu skall svenken matas med "fake news" tills folket reser sig mot V. Tnk om åtminståne journalisterna kunde göra något rätt. Jag har tappat hoppet om politiker.

Deras avsikt är tydlig. Hålla Löfven bakom ryggen. Sedan verka överraskade att Dagostar gör det här dumma mot landsfadern.

Har ju varit väl känt länge att det här var en röd linje för V.
Citera
2021-06-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det är rätt intressant hur många politiker och journalister (som Lena Melin) medvetet missförstår Dagostar och Vs inställning. De förmedlar hela tiden att "det var ju det här som V ville, och nu går de emot sitt eget förslag". Förhandling kan inte ske så länge som punkt 44 står kvar. För brakar "förhandlingen" samman mellan Hörsgästföreningen och Fastighetesägarna så komer punkt 44 att genomföras och V har förlorat ett halv år.

Men nu skall svenken matas med "fake news" tills folket reser sig mot V. Tnk om åtminståne journalisterna kunde göra något rätt. Jag har tappat hoppet om politiker.
Lena Melin är bara ett huvud utan kropp och pratar som en seriefigur
Citera
2021-06-20, 13:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Även om det är kul att Löfven & sossarna har problem så undrar jag varför just denna fråga anses så viktig.
Om man listar Sveriges problem så ligger inte frågan om marknadshyra ens med på topp-100.

Det hela känns som en avledningsmanöver.

Det är väl ett uppdämt missnöje med regeringen som nu utlösts. De som vill fälla regeringen gör det av olika skäl, vilket iofs är helt OK.
Citera
2021-06-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sätter nog även en peng på att en framtida tanke är att tex kommuner "renoverar" äldre lägenheter (dvs lite nya tapeter, dörrar etc) så kommer det att bli även marknadshyror för en liten investering.

Absolut eller helt sonika att fastighetsägaren kan välja att lägga ut lägenheter som sagts upp antingen via kö och bruksvärdeshyra eller marknadshyra utan kö.
Citera
2021-06-20, 13:34
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Folkomröstning om marknadshyror ar det enda raka.

Instämmer. Idag röstar vi i tredje led.

Rösta på Direktdemokraterna i nästa val
Citera
Medlem
Vill ha fri hyressättning
Men ännu mer vill jag se Lööf och hennes lille knähund till pajas lida
Heja Dagostar
Citera
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Även om det är kul att Löfven & sossarna har problem så undrar jag varför just denna fråga anses så viktig.
Om man listar Sveriges problem så ligger inte frågan om marknadshyra ens med på topp-100.

Det hela känns som en avledningsmanöver.

Eftersom det handlar om mästerförhandlaren Stefan Löfvens jobb så är det kanske den viktigaste politiska frågan på planeten just nu.

Eller också har t,om V insett att landet är på helt fel väg och måste byta regering innan det är för sent.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Spelar väl egentligen ingen roll när dom hämtar siffrorna direkt från företagens årsredovisningar.

Du utgår från att de hanterar siffrorna korrekt trots att de har en agenda. Det krävs också en djupare analys för att se vilken risk de tar och värdera vad den risken kostar. Detta gör säkert inte partisk organisation.

Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
...och med dagens utbud kan det innebära uteliggande eller en ännu mer oseriös fastighetsvärd.
Jag återupprepar:
Kom in i verkligheten!

Då är det väl bra att utbudet ökar och att detta endast gäller det ökade utbudet.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag tänker helt själviskt i denna fråga. Om det blir fri hyressättning kommer min hyra att gå upp. Det vill inte jag. Stå på dig Nooshi!

Jag bor i en lägenhet på 40kvm, nyproduktion i en av Göteborgs mer välbärgade förorter, inflyttning 2019. Hyran är på 7500 kr. Med marknadshyror, säg 50% dyrare, ingen chans att jag skulle kunna flytta in och trycket i Göteborg är högt. Vad som behövs är ett nytt miljonprogram, dock med lite finare bostäder.

Marknadshyror är the Devil för vanligt folk. Det är ett enormt systemskifte.
Citera
2021-06-20, 13:35
Medlem
Messials avatar
S kan vara glada att stora delar utav deras väljare bland människor med utländsk bakgrund inte förstår svenska språket eller om dom förstår det svenska språket oavsett vad är trogna S.
Majoriteten utav människorna i dom utsatta områdena i Sverige förstår väl inte ens vad som pågår och anhöriga som pratar svenska säger kanske i vallokalen på hemspråket "ta tre S lappar".
Citera
2021-06-20, 13:35
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loel
Kanske var detta C's plan all along?

Grand Master chess player som spelar ut hela vänsterblocket, inklusive S. Får till ett nyval och kan då gå tillbaks och stödja en M+KD+L regering där SD och C agerar stödpartiet.
Det kan vara så men det kan också vara så att Löfven lurat Lööf ganska ordentligt och nu spelar politisk teater där han med "vi är mitt uppe i en pandemi..."-uttalanden låtsas svag och nästan förvirrad.

Det fanns många borgerliga punkter i programmet men de flesta av dem krävde en utredning och/eller låg på slutet. Om V nu fixar en regeringskris p.g.a. en vänsterfråga är det ganska klockrent att vänstersidan kommer att vinna på detta totalt sett. Alla vet ju att SD kommer att vika sig för de borgerliga partierna om de säger att nu är det marknadshyror som gäller. Detta har ingått i SD:s dörrmattesyndrom sedan de gick in i riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in