2021-06-19, 22:15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloppyP
Tja!

Jag tror jag skrev ett längre inlägg precis när du skrev det där, kolla ovan.

Nej precis, du har helt rätt. Det har varit så sjukt turbulent tid dom senaste 2-åren. Allt från två självmordsförsök, 9 månader LPT på psykiatrin under senaste 2-åren, till att sedan få pappas besked om cancern och att han lär bara ha några månader kvar.

Min motivation i livet var att få visa mamma och pappa min väg tillbaka i livet och komma ur min depression, men nu kämns det jävligt tungt att jag inte kommer få dela mina framtida minnen tillsammans med honom.

Helvete - hela kitet m LPT och allt... beklagar verkligen.

Jag skulle köra en "riktig" bens som klonazepam 2 x 2 mg per dygn, trappa ut på två veckor efter en månad.
Citera
2021-06-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Helvete - hela kitet m LPT och allt... beklagar verkligen.

Jag skulle köra en "riktig" bens som klonazepam 2 x 2 mg per dygn, trappa ut på två veckor efter en månad.
Tack för dom fina orden vännen, och inte minst sagt för alla tips.

Jag är inte så insatt när det kommer till benso, är det svårt att få klonazepam kontra oxascand på recept?

Vet inte hur jag ska förklara för läkaren att, jo men du, Klonazepam ska jag ha!

”Jaha, varför tror du det funkar”?

- Flashback
Citera
2021-06-19, 22:17
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Hahaha :

Jag ska ringa läkaren på Måndag och be henne ta bort det på recept.

Jag kommer dock be läkaren att lova skriva ut starkare benso när jag väl står vid pappa när han tar sin sista andetag.

Just då i stunden så tror jag att benson kommer hjälpa mig mer.

Resan under pappas cancer har knappt börjat, bättre att inte ha en tolerans mot benso när resan snart är över.

Förstår du hur jag tänker? Jag vill gärna inte ha en jätte hög tolerans under pappas sista dagar, så att jag kommer behöva fylla på ännu mer då.

Hade varit jätte bra om ~15-20 mg hade räckt när jag väl står vid pappa dem sista dagarna.

Good! Man måste kunna garva mitt i eländet!
Citera
2021-06-19, 22:18
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Tack för dom fina orden vännen, och inte minst sagt för alla tips.

Jag är inte så insatt när det kommer till benso, är det svårt att få klonazepam kontra oxascand på recept?

Vet inte hur jag ska förklara för läkaren att, jo men du, Klonazepam ska jag ha!

”Jaha, varför tror du det funkar”?

- Flashback

Det är jäkligt svårt, men kan gå med en bra läkare.
Citera
2021-06-19, 22:21
Medlem
Citat:
Det är jäkligt svårt, men kan gå med en bra läkare.
När jag fick LPT var det pga mitt senaste självmordsförsök, och då hade jag fyllt på med en hel del Tramadol (köpte från FS) blandat med en flaska Absolut. Köpte dvs inte för rusets syfte utan snarare att somna in.

Ända sen dess har läkarna varit sjukt restriktiva med att skriva ut narkotikaklassade läkemedel, vilket är förståeligt såklart.

Sedan brukar läkarna också påpeka att man inte ska äta stark medicin i min unga ålder, vilket jag också förstår.

Så ja, jag tror tyvärr det kan bli svårt att argumentera för någon annan benso. Men men, jag får väl klä upp mig så snyggt som möjligt när jag träffar min kvinnliga läkare.

Fun fact: Under ruset av Tramadol och Absolut så hade jag ringt Foodora och köpt en pizza, fick sedan berättat från läkaren att turken som levererat maten hittat mig helt däckad i köket.

Nu i efterhand kan jag skratta åt det och undra vad turken måste ha tänkt när han såg mig.

Efter jag blev utskriven på psykiatrin kom jag till hans pizzeria och gav han en stor kram, med en gåva som tack för att han rädda mitt liv.
Senast redigerad av FloppyP 2021-06-19 kl. 22:25.
Citera
2021-06-19, 22:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
När jag fick LPT var det pga mitt senaste självmordsförsök, och då hade jag fyllt på med en hel del Tramadol (köpte från FS) blandat med en flaska Absolut. Köpte dvs inte för rusets syfte utan snarare att somna in.

Ända sen dess har läkarna varit sjukt restriktiva med att skriva ut narkotikaklassade läkemedel, vilket är förståeligt såklart.

Sedan brukar läkarna också påpeka att man inte ska äta stark medicin i min unga ålder, vilket jag också förstår.

Så ja, jag tror tyvärr det kan bli svårt att argumentera för någon annan benso. Men men, jag får väl klä upp mig så snyggt som möjligt när jag träffar min kvinnliga läkare.

Fun fact: Under ruset av Tramadol och Absolut så hade jag ringt Foodora och köpt en pizza, fick sedan berättat från läkaren att turken som levererat maten hittat mig helt däckad i köket.

Nu i efterhand kan jag skratta åt det och undra vad turken måste ha tänkt när han såg mig.

Han undrade säkert om du verkligen hade beställt "extra ost"???

Nä - opiater o sponken är inte att leka med - samma kombo här och min sambo fann mig blå i fejjan på landet... hon räddade garanterat livet på mig - fyfan...
Citera
2021-06-19, 22:30
Medlem
Citat:
Han undrade säkert om du verkligen hade beställt "extra ost"???

Nä - opiater o sponken är inte att leka med - samma kombo här och min sambo fann mig blå i fejjan på landet... hon räddade garanterat livet på mig - fyfan...
Ja, i grund och botten ska man uppskatta sveriges syn på narkotikaklassade läkemedel.

Hade varit intressant att se statistik över hur många som dör i överdos utav opiater i länder som Thailand där du kan köpa ett paket Tramadol i samma butik som du köper dig en påse chips.
Citera
2021-06-19, 22:32
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ja, i grund och botten ska man uppskatta sveriges syn på narkotikaklassade läkemedel.

Hade varit intressant att se statistik över hur många som dör i överdos utav opiater i länder som Thailand där du kan köpa ett paket Tramadol i samma butik som du köper dig en påse chips.

Det borde man ju hört talas om... ..tänker jag???? "Opiatkrisen" i USA kommer ju från receptblocken....
Citera
2021-06-19, 22:38
Medlem
Citat:
Det borde man ju hört talas om... ..tänker jag???? "Opiatkrisen" i USA kommer ju från receptblocken....
Svårt att hitta någon konkret statistik..

Möjligt att deras myndigheter vill mörka det.
Citera
2021-06-19, 22:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Svårt att hitta någon konkret statistik..

Möjligt att deras myndigheter vill mörka det.

Så kan det vara - eller så är thailändare inte "missbruksbenägna"... (tror absolut på etniska skillnader där - kolla t ex hur hela indianstammar i princip krökade ihjäl sig!).
Citera
2021-06-19, 22:45
Medlem
Citat:
Så kan det vara - eller så är thailändare inte "missbruksbenägna"... (tror absolut på etniska skillnader där - kolla t ex hur hela indianstammar i princip krökade ihjäl sig!).
Exakt, så kan det mycket väl vara.

I länder som Kroatien, Serbien osv är det ju också helt öppet att köpa allt från opiater till morfin receptfritt, men inte hört mycket snack rörande missbruksproblem där heller?

Intressant.

EDIT: Deras fokus är kanske istället att distribuera det ut till resten utav Europa, istället för att bruka det
Citera
2021-06-20, 13:30
Medlem
Fruitpotatoos avatar
Jaså du är knarkare, vilken överraskning... eller inte.

Ryck upp dig själv, pundarfitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in