2021-06-20, 13:22
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vad är felet på hemhyra artikeln?

Tidningen Hem & Hyra är Hyresgästföreningens medlemstidning
Citera
2021-06-20, 13:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Jag tänker helt själviskt i denna fråga. Om det blir fri hyressättning kommer min hyra att gå upp. Det vill inte jag. Stå på dig Nooshi!
Citera
2021-06-20, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag tänker helt själviskt i denna fråga. Om det blir fri hyressättning kommer min hyra att gå upp. Det vill inte jag. Stå på dig Nooshi!

Propagandan har uppenbarligen fungerat
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Tidningen Hem & Hyra är Hyresgästföreningens medlemstidning

Spelar väl egentligen ingen roll när dom hämtar siffrorna direkt från företagens årsredovisningar.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag har ingen hyresvärd men om jag hade haft det och inte varit nöjd skulle jag skaffat annat boende.
...och med dagens utbud kan det innebära uteliggande eller en ännu mer oseriös fastighetsvärd.
Jag återupprepar:
Kom in i verkligheten!
Citera
Medlem
Markera-allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loel
Hur gammal är du boomer? Länkar en fil på din egen dator som länk...fint

För du är rätt person att uttala dig om andras ålder. Du argumenterar ju som ett barn
Citera
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sätter nog även en peng på att en framtida tanke är att tex kommuner "renoverar" äldre lägenheter (dvs lite nya tapeter, dörrar etc) så kommer det att bli även marknadshyror för en liten investering.

Detta kallas för renovräkning och görs redan idag. https://www.hyresgastforeningen.se/var-politik/a-o/var-politik-i-bokstavsordning/renovering-och-renovrakning/ Det kommer naturligtvis bli mycket vanligare om marknadshyror införs eftersom det kommer bli svårare att klassa en hyreshöjning efter en renovering som oskälig.
Citera
2021-06-20, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om det blir fri hyressättning så kommer värdet på min villa att stiga.
Citera
2021-06-20, 13:28
Medlem
AreYouBacks avatar
Det är rätt intressant hur många politiker och journalister (som Lena Melin) medvetet missförstår Dagostar och Vs inställning. De förmedlar hela tiden att "det var ju det här som V ville, och nu går de emot sitt eget förslag". Förhandling kan inte ske så länge som punkt 44 står kvar. För brakar "förhandlingen" samman mellan Hörsgästföreningen och Fastighetesägarna så komer punkt 44 att genomföras och V har förlorat ett halv år.

Men nu skall svenken matas med "fake news" tills folket reser sig mot V. Tnk om åtminståne journalisterna kunde göra något rätt. Jag har tappat hoppet om politiker.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Även om det är kul att Löfven & sossarna har problem så undrar jag varför just denna fråga anses så viktig.
Om man listar Sveriges problem så ligger inte frågan om marknadshyra ens med på topp-100.

Det hela känns som en avledningsmanöver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Då är ju frågan helt död. Finns ingen chans att svenska folket skulle rösta för att höja sin egen hyra för att göda fastighetskapitalisterna.

Nej, jag menar det. Alla utom Sosseoamparna, fastighetskapitalisterna mfl som inte drabbas.

Vi skulle få svart på vitt att regeringen håller på att köra över majoriteten av Sveriges befolkning och det borde sätta press på regeringen att avstyra planerna.

Känns enklare än att mixtra med extravlal, övergångsegering och val om ett år. Då är frågan ur världen.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vilka röda drömmar och fantasier..
även i offantlig regi blir verksamhet utsatt för ” besparingar och konkurser”

Dessutom bedrivs verksamheter i offantlig regi väldigt ineffektivt.
Om man tycker att det är "effektivt" att använda skattepengar till vinstutdelningar så...
Jag vill hellre ha vård, skola och omsorg för mina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in