2021-06-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Jag tror att Stefan utlöser extraval antingen i eftermiddag/kväll alternativt imorgon innan omröstningen. Han kommer inte vilja bli den första statsministern som förlorat en misstroendeomröstning.

Det blir en misstroendeomröstning i morgon och Löfven förlorar. Sedan får vi hoppas att han utlöser ett extraval. Tidpunkten kan inte bli bättre. Pandemin är i det närmaste över och det finns knappast något område som är så akut att det skulle fördröjas av en liten regeringskris. Opinionssiffrorna pekar starkt för att vi blir av med både MP och L i riksdagen. På så sätter hamnar C i ingenmansland och Lööf får inget inflytande i svensk politik de närmaste åren. Skulle Löfven välja att avgå så kommer talmannen att be Kristersson att försöka bilda regering och det kommer han att lyckas med. Så kontentan är. Tack och godnatt regeringen Löfven.
Citera
2021-06-20, 12:37
Medlem
Det här handlar inte om hyror, det här handlar om att V vill rädda landet från förfall. Jag är egentligen extremt långt ifrån V men jag kan fan tänka mig att rösta på dem nu.
Citera
2021-06-20, 12:38
Medlem
Loels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
SD + V + S + MP kan stoppa marknadshyror.

Vettefan du...

Om SD får makten tillsammans med KD, M och L sen så skulle de säkert förhandla kompromisser och låta marknadshyror införas för att få mindra invandring.

win-win in my mind
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Det blir säkert en högerregering och då blir det marknadshyror ändå, plus annan högerpolitik.
Nej. SD sätter stopp för det sannolikt. Marknadshyror alltså.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Sabuni live, hon är rökt vid extraval 👮🏽‍♀️✊🏿😂
https://www.expressen.se/nyheter/lofven-och-loof-kallar-till-presstraff/

Ni ligger på gränsen för att klara spärren sa idioten till reporter, de ligger inte på gränsen de ligger under gränsen för partibidrag på 2,5%
Citera
2021-06-20, 12:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Löfven avgår innan det kommer till misstroendeomröstning, talmannen ska då tota ihop ny regim på nuvarande underlag.

Jag tror faktiskt inte att Löfven avgår, av två skäl:

1. Om han fälls har han en vecka på sig att välja mellan extraval och talmansrundor. Avgår han frivilligt kan han inte längre utlysa extraval.

2. Han vill ta möjligheten att stämpla Dadgostar som den som "fällde en arbetarregering".
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Tjaa..

Vid ett extraval så har väl : S, C och M de största finanserna.

Två valrörelser snabbt kan bli dyrt för de andra partierna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ni ligger på gränsen för att klara spärren sa idioten till reporter, de ligger inte på gränsen de ligger under gränsen för partibidrag på 2,5%

Ja men nu är det inte val just idag. Mandatfördelningen avgjordes vid valet september 2018 och liter fast till "nästa" val oavsett vad olika undersökningar säger. Så funkar systemet.
Senast redigerad av Macke85 2021-06-20 kl. 12:41.
Citera
2021-06-20, 12:40
Medlem
rokossovskys avatar
Löfven har inte lärt sig att Dadgostar inte är mjukisen Sjöstedt. Dadgostar är en helt annan gren av vänstern, en som ser igenom sveket och med kraft hävdar sin ideologi och folkets intressen.

Det blir intressant att se nästa opinionsundersökning!
Citera
2021-06-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej. SD sätter stopp för det sannolikt. Marknadshyror alltså.

SD är ett högerparti, vem hade trott det att en vänsterledare skulle kroka arm med Sverigedemokraterna.
Citera
2021-06-20, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag tror dom är mycket goda. Vänsterpartiet kommer köra detta ända in i kaklet. Detta är en av deras kärnfrågor och dom känner sig förrådda av en regering som dom inte ville ha (dvs. inte en regering stödd av C och L som är nästan totala motpoler till V i alla ekonomiska frågor) och har egentligen ingenting att förlora på att stå upp för sig själva här. Det finns nog en större chans att C backar men jag är inte helt övertygad om att Annie är tillräckligt intelligent att fatta läget.

och hur ska den (majoritets) regeringen se ut som v vill ha?

sossarna och sedan?
Citera
2021-06-20, 12:41
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Skickat nu på order från S?

Det är inte första gången man ljugit om att en inbjudan skickats:

Citat:
Hyresparter: ”Har inte hört något”

nga förhandlingar pågår just nu mellan regeringen och parterna på hyresmarknaden. Omröstningen om Stefan Löfven sker på måndag 21 juni, men parterna ska inte mötas förrän den 30 juni.

https://www.svd.se/hyresparterna-inga-forhandlingar-pagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in