2021-06-20, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Jeg er ikke i tvil om at TH står bak og at RU muligens skulle være syndebukken.

RU holder tilbake info fordi han er livredd.
RU er redd for GM ikke TH.
Citera
2021-06-20, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Opprinnelsen til ideen om Monero kidnapping er viktig å klarlegge. RU hevder at det er noe han fant ut skjedde i utlandet. Men det ser ut til at AEH kidnappingen er verdens første Monero kidnapping. Jeg tror RU første gang hørte om Monero kidnapping i en samtale med GM, som da sa dette er noe som er vanlig i USA.

En annen mulighet, kan det være at TEH har fortalt RU om kidnappingen bare noen dager etter at AEH forsvant? Da blir han selvfølgelig bedt om å holde kjeft om dette, men han får vite om Monero-kravet.
Citera
2021-06-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Tydelig at RU er skyldig. Han begynte å snakke om kidnapping før det i det hele ble nevnt. Hvis han var uskyldig kunne han ikke vite at avhøret skulle handle om kidnapping.

Først når han ble siktet, begynte han å snakke om om at Monero hadde vært et tema mellom han og TH. Ikke nok med det, men plutselig sier han også at TH spurte mye om Monero. Og som om ikke det var nok, hadde RU vært så snill og grei at han så seg nødt til å advare mot slemme kriminelle. Ha ha ha, hvem biter på dette ?

Nei, RU fikk forhåpninger trodde han skulle bli rik ved hjelp av TH. Men TH var ikke interessert og en ny plan ble klekket ut.

RU som skiftet profilbilde 2 ganger 31 okt 2018, er skyldig som bare det sammen med flere inkl broren som bor i Drøbak. For å komme til Drøbak, er det naturlig å kjøre gjennom Ås. De var på kjente veier 31 okt med en Rød bmw x3.

TH kommer bør få en klekkelig erstatning når saken er løst. Dette har vært en politiskandale, men jeg tror de endelig er på rett spor nå.
Hvis kontakten mellom RU og TH begynte med at sønnen introduserte RU for TH. Er det fult mulig at sønnen kontaktet RU straks AEH forsvant og kravbrevet ble funnet. Det kan jo ikke bare være TH som tenkte på RU da han så kravbrevets innhold.
Citera
2021-06-20, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
En annen mulighet, kan det være at TEH har fortalt RU om kidnappingen bare noen dager etter at AEH forsvant? Da blir han selvfølgelig bedt om å holde kjeft om dette, men han får vite om Monero-kravet.
Jeg vil tro samme dag og at det var derfor RU endret profilbildet sitt på Facebook to ganger den dagen.
Citera
2021-06-20, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Tenk litt, da… han hadde aldri uoppfordret bragt kidnapping på banen hvis han var skyldig? Eller mener du han sa det nettopp derfor?
Jeg mener disse villednings teorien er noe tull. Han hadde selvsagt ikke tatt opp dette tema med politiet om han var skyldig.
Citera
2021-06-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hvorfor sa RU først at de bare snakket om Bitcoin og så endret han forklaring da han ble siktet ? Selvfølelig for å redde sitt eget skinn og rette mistanken mot TH i steden og å fremstille seg selv som den redelige som ville advare mot "slemme menn"

Skuespill fra RU. Som jeg har sagt før. Er ganske sikker på at RU har skrevet trusselbrevet. Han er siktet for " medvirkning til grov frihetsberøvelse "
RU tror han kan bløffe seg frem overalt. Her er han liksom en finansmann på Wismargata i Oslo.

https://ibb.co/X2sWhMK
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-20 kl. 09:30.
Citera
2021-06-20, 09:24
Medlem
Det har nok vært flere i nærmeste omgangskrets som har fått vite om kidnappingen lenge før det ble offentlig kjent. Forøvrig ble TH tydelig advart av «guttungen» i løpet av de mange møtene at Monero var en kjeltringvaluta.
TH kan ha fått folk til å «forsvinne» før, eller «begå selvmord».
I mine øyne snakker vi manipulering og kalkulering på toppnivå. De tingene TH har skrevet ned og uttalt er fullstendig hårreisende.
Citera
2021-06-20, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
«Hagen stilte flere spørsmål, blant annet om anonymiteten monero gir, ifølge «kryptomannen».

Mannen i 30-årene hevder at Hagen spurte så mye om monero at han på et tidspunkt så det nødvendig å advare milliardæren om farene for å bli offer for kriminelle aktører i kryptomarkedet siden denne valutaen er så populær blant de som driver med lyssky betalinger.

Ifølge «kryptomannens» forklaring fortalte han Hagen dette: At monero ble brukt av «slemme kriminelle» – og at den også var brukt i kidnappingssaker.«

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nA89vB/kryptomannen?utm_source=vgfront&utm_content=hovedl opet_row1_pos1&utm_term=df-86-bd3c0bbd%3Adf-86-bd3c0bbd

Dette er åpenbare løgner fra kryptomannen.

Hvis han er medhjelper for TH, så hadde han enten holdt munn, eller lagt alle kortene på bordet. Å plutselig begynne å peke i retning TH, når han selv blir siktet i saken, virker svært mistenkelig.
Citera
2021-06-20, 09:40
Medlem
Jeg opplever at kravbrevet på flere punkter har noe med USA å gjøre. Om det nå er sant at RU har snakket om angivelige Monero kidnappinger i USA, er han utrolig nær forfatteren av kravbrevet. Om det ikke er han selv, så har han ihvertfall vært i direkte kontakt med forfatteren.
Citera
2021-06-20, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Side 2113.
"RU prøver å selge seg inn til TH (via TEH som er fellesbekjent). Men TH er ikke interessert i prosjektet. RU er frustert, han går glipp av en mulighet til stor gevinst. Han snakker med sin bror MPU om saken, at den gjerrige milliardær fra Lørenskog ikke vil spandere noen millioner på en bitcoinprosjekt han [RU] har i hode. Hvor lenge tar det før noen kriminelle rundt TB/TI ser mulighetene? Kanskje det var RU som skulle ta seg av kommunikasjonsdelen mens gjengen inkasserte pengene og tatt seg av AEH. Men så gikk alt til helvete, enten allerede i Sloraveien eller senere.

Håper RU sprekker hvis han har noenlunde å gjøre med saken.

De som tatt bort AEH må ha vært ganske profesjonelt, det gikk lynrask for seg uten at det etterlatt seg noen spor. Det høres ikke ut som TH enda mindre RU. Tiden vil vise..."

Jeg er enig i at denne teorien for øyeblikket høres ut som den mest sannsynlige.

RU lyver. Det er tydeligvis ikke for å beskytte TH, men noen andre han kjenner.
Citera
2021-06-20, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Dette er åpenbare løgner fra kryptomannen.

Hvis han er medhjelper for TH, så hadde han enten holdt munn, eller lagt alle kortene på bordet. Å plutselig begynne å peke i retning TH, når han selv blir siktet i saken, virker svært mistenkelig.
Jeg tror han er brukt. Ikke sikker på at han er bevisst medhjelper.
Det var TH som spurte og gravde om Monero, da han fikk vite den var usporbar. TH spurte så mye om Monero, at guttungen til slutt så seg nødt til å advare ham.
For meg er det absolutt ikke mistenkelig å peke mot en potensiell GM. Skjelvingen og frykten kan godt komme av at det har gått opp for ham hva slags utspekulert psycho han har hatt med å gjøre.
Citera
2021-06-20, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg er enig i at denne teorien for øyeblikket høres ut som den mest sannsynlige.

RU lyver. Det er tydeligvis ikke for å beskytte TH, men noen andre han kjenner.

Jepp. RU fremstår som lite troverdig, likevel fremstilles han i denne tråden som et sannhetsvitne. I Krimpodden fortalte Mill*, at kontakten mellom TH og RU opphørte sommeren 2018. Det betyr ikke at RU ikke var på Futurum etter dette tidspunktet, men at møtene kan ha vært med andre enn TH, for eksempel TEH.
Han hadde det jo med å troppe opp uanmeldt, i den nye, flotte dressen.
RU kan ha en rolle i dette, men jeg er litt usikker. Men RU skrøt av "hvalen", og i ettertid skjønte han at for eksempel krypto-handleren kan ha snappet opp dette. Hvis RU er uskyldig, er han med god grunn livredd, da han har en mistanke om hvem som kan stå bak dette.
Da er det ikke TH han frykter, men kanskje en som ble dømt for drap på en sivil polititjenestemann.
Senast redigerad av Hellsculls 2021-06-20 kl. 10:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in