Jag har mycket bra koll... jag jämför medelåldern för de avlidna med c19 och medellivslängden... ganska kristallklart där.
Du däremot bemöter inte med en beräkningen varför dessa inte går att jämföra och ljuger om att jag tycker det är ok att 80 åringar dör... så ser det alltid ut när Vaccinfanatiker inte har argument.
Mycket lögner
Kritiserar fakta men presenterar ingen själv
Ok, så din slutsats är alltså att de som dött av covid och som var äldre än medellivslängden egentligen redan var döda?
För första gången under pandemin kommer riksdagens alla 349 ledamöter att samlas på måndag för misstroendeomröstningen mot Stefan Löfven.
Maxantalet ledmöter i plenisalen har under pandemin vart 55 personer.
– Nu ska vi hux flux vara 349 stycken som sitter axel vid axel ryckta ur våra sociala bubblor så givet det i övrigt onödiga med denna förtroendeomröstning så känns det givetvis tveksamt och olustigt, säger Anders Åkesson, Centerpartistisk riksdagsledamot från Kalmar till Sveriges Radio.
Alla som vill rösta för att fälla regeringen måste vara på plats.
Ok, så din slutsats är alltså att de som dött av covid och som var äldre än medellivslängden egentligen redan var döda?
Ungefär så uppfattar jag det.
Det verkar vara svårt att förstå att alla som uppnått medellivslängd måste fortsätta leva ett bra tag till för annars skulle medellivslängden sjunka. Dessa "döda" ska ju väga upp för de som dött "för tidigt".
Jag tror de flesta förstår detta, men tydligen inte alla.
Herejävlar - tror ni att någon enda person förutom författarinnan (och hennes stackars pojkvän som tvingats rätta till grammatiken åt henne) läst hela detta svammel?
Värdelösa byråkrater på FHM som ägnar ändlösa timmar och möten till att skriva värdelösa rapporter som ingen läser. Jag säger då det. Som jag misstänkt hela tiden.
Sedan blev det skarpt läge och då blev det pannkaka av allting.
Livrädda, handlingsförlamade socialt fobiska autister som misslyckats med att ta sig in på läkarlinjen och istället tvingades rikta in sig på epidemiologi är helt enkelt inte kapabla att fatta skarpa beslut. De borde kallat in ett gäng taiwaneser istället eller valfri traumakirurg från Sydafrika eller någon med erfarenhet från krig. Då hade smittan kunnat stoppas redan i inledningsskedet.
Man kan bara hålla med. Också om de citerade flosklerna begränsar sig till kommunikation så är det bara uppenbart att den kanske viktigaste biten där - information - fallerat, och fortsätter att fallera, ganska så illa.
Hur mycket sekvenseras och var? Hur ser smittspridningen ut i just min stadsdel? Hur ser avloppsvattensövervakningen ut nu jämfört med för 2 veckor sedan? Vad är osäkerhetsfaktorerna? Hur mycket testas det, vad är %positiva? Hur ser det ut med inläggningar, inklusive primärvården?
Allt det här är ju information som FoHM borde kunna stå till tjänst med fortlöpande.
Personligen (eftersom jag kan emedan jag inte bor i Sverige) slutade jag i stort sett följa svensk covid-hantering för nästan ett år sedan, det var bara för frustrerande. Försöker kasta en blick på era siffror via finsk, norsk och estnisk press. Följer litet vagt organisationen VetCov, men att lyssna på dem gör en bara snurrig i huvudet, verkligheten i Sverige verkar så totalt förvirrad - och mycket pga att överskådlig information och analys om läget verkar saknas.
Inte för att det är perfekt här i Finland heller. Sedan länge tillbaka så uppdateras döda och inlagda bara några gånger i veckan, nu till sommaren är det visst bara en gång i veckan. Anmälda smittor innehåller alltid prov från 3-14 dagar (men man kolla exakta datum rätt behändigt, dvs se om 100 nya betyder 100 nya de senaste dagarna, eller om där också ingår 20 st som ligger mer än 5 dagar bakåt).
Men alltid då och då har de stora medierna plockat fram kartor med smittor ner på stadsdelsnivå - vilket faktiskt är relevant information för i stort sett alla medborgare. De avloppsundersökningar som görs här verkar inte så väldigt intressanta (litet för stora eller felvalda områden - eller så rapporteras det bara väldigt dåligt om dem), medan de i Estland varit väldigt intressanta att följa.
Låter inte så trevligt att bli av med hjärnsubstans.
Betyder det att de med naturlig immunitet har fått det på bekostnad av en nedsatt kognitiv förmåga?
"A new U.K. study examined brain imaging before and after a coronavirus infection and looked specifically at the potential effect on the nervous system.
“In short, the study suggests that there could be some long-term loss of brain tissue from Covid, and that would have some long-term consequences,” Gottlieb said.
Gottlieb explained to CNBC’s “The News with Shepard Smith” that the destruction of brain tissue could explain why Covid patients lost their sense of smell. "
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Med tanke på hur IQ-befriad världen tycks ha blivit på sistone skulle väl det inte vara helt otroligt.
Finns tyvärr liknande studier i Sverige.
40 procent av patienterna som vårdades på sjukhus i Östergötland på grund av covid-19 hade behov av rehabilitering efter 3 månader. Bland de vanliga problemen återfinns kognitiva störningar, ångest och sömnproblem. Det visar preliminära resultat av en pågående studie i Östergötland.
40 procent av patienterna som vårdades på sjukhus i Östergötland på grund av covid-19 hade behov av rehabilitering efter 3 månader. Bland de vanliga problemen återfinns kognitiva störningar, ångest och sömnproblem. Det visar preliminära resultat av en pågående studie i Östergötland.
Det verkar vara svårt att förstå att alla som uppnått medellivslängd måste fortsätta leva ett bra tag till för annars skulle medellivslängden sjunka. Dessa "döda" ska ju väga upp för de som dött "för tidigt".
Jag tror de flesta förstår detta, men tydligen inte alla.
Påminner om en fackpamp som hävdade att alla skulle tjäna minst medelinkomsten haha Ibland går hissen inte hela vägen upp.
Finns ju ett etablerat mått hur många livsår som förlorats som är mer relevant för att ta hänsyn till ålder och skick hos de som drabbas.
Diskussion om virusets ursprung (från högerkonservativ tankesmedja):
Uncovering the Origins of COVID-19: A Scientific Discussion
Join Hudson Institute Senior Fellow and former Department of State COVID-19 lead investigator Dr. David Asher and experts Dr. Steven Quay and Professor Richard Muller for a discussion on the scientific evidence and politics surrounding the inquiries into the origins of COVID-19. After a detailed presentation by Dr. Quay of the scientific evidence for both the zoonotic and “lab leak” origin hypotheses, the speakers will assess the complicity of the Chinese government in the development and propagation of the pandemic. Professor Muller will address the reasons for the initial consensus that the origin of the pandemic was undoubtedly natural, and examine the evidence for this hypothesis as well as the hypothesis that COVID-19 emerged as a result of an accidental leak from the Wuhan Institute of Virology.
För första gången under pandemin kommer riksdagens alla 349 ledamöter att samlas på måndag för misstroendeomröstningen mot Stefan Löfven.
Maxantalet ledmöter i plenisalen har under pandemin vart 55 personer.
– Nu ska vi hux flux vara 349 stycken som sitter axel vid axel ryckta ur våra sociala bubblor så givet det i övrigt onödiga med denna förtroendeomröstning så känns det givetvis tveksamt och olustigt, säger Anders Åkesson, Centerpartistisk riksdagsledamot från Kalmar till Sveriges Radio.
Alla som vill rösta för att fälla regeringen måste vara på plats.