2021-06-19, 01:07
Medlem
Man blir ju typ kränkt när köttbullen Löfven yttrar sig om att det är oansvarigt och odemokratiskt när han själv har varit detta på extrem nivå i typ 7 år ...
Jag minns när man kunde i princip bli av med sina sociala status och sitt jobb om någon fick reda på att man röstade SD - gud vilken demokratisk tid det var haha.
Citera
2021-06-19, 01:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Du kan inte kompromissa om marknadshyror. Antingen införs dessa eller så införs de inte och eftersom marknadshyror innebär en enorm förändring i det svenska samhället där kapitalägarna skor sig på bekostnad av vanliga hyresgäster så kan Vänsterpartiet aldrig acceptera marknadshyror. Detta är uppenbarligen Dadgostars uppfattning.

Hela V delar den uppfattningen. Sedan ljuger ju S också. De har skickat förslaget till remiss det innebär att det var kort tid innan det skulle bli verklighet. JÖKen bygger ju dels på den här frågan.
Citera
2021-06-19, 01:10
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Även om det inte finns en hård gräns för hur mycket en fastighetsägare får lov att höja hyran efter renoveringar så finns det andra hinder som stoppar dom från att höja hyran över en viss nivå. Hyreshöjningen skall inte vara påtagligt högre än vad hyran är i lägenheter med samma bruksvärde. Detta kan innebära att förändringarna gällande nyproduktion kan komma att omfatta befintliga lägenheter efter renovation som en dominoeffekt av att hyrorna höjs generellt. Eller så har jag uppfattat det.

Precis så. Påståendet att marknadshyror bara skulle gälla nyproduktion är en ful lögn. Marknadshyror på nyproduktion skulle dra hyrorna uppåt i alla områden där det byggs.

Citat:
Skulle vi exempelvis öppna upp för folkomröstning gällande marknadshyrorna så skulle givetvis detta röstas ner vilket innebär att partierna i riksdagen givetvis inte ska införa detta. Politiker skall tjäna folket och därmed punkt.

Nästan 8 av 10 är emot marknadshyror. Det är statistik som jag inte hört nämnas en enda gång i borgerlig svensk media.
Citera
2021-06-19, 01:17
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Som sig bör, blockpolitik är ju utsuddad idag.

För övrigt så tror jag inte det blir något xtraval.
Jag saknar Juholt ... nu är han ambasadör i sydafrika ... jävla straff!
Jag saknar Per Albin Hansson. Och hoppas på xtraval.
Citera
2021-06-19, 01:19
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag tror inte det blir något extra val. Men naturligtvis måste alla partier förbereda sig för om det oväntade ändå inträffar.

S, C och M har nog resurser för hur många extra val som helst och det vet de andra om så pressen ligger nog på de andra att undvika något sådant inträffar.

Det gäller ju att mobilisera både valarbetare och valboskap också. De flesta i vänstern avskyr marknadshyror och skulle göra allt för att hjälpa sitt parti. Men hur är det med sossarnas valarbetare? Hur kul kan det vara att stå i en valstuga och försöka förklara varför det är så viktigt att införa marknadshyror att den store ledaren beslutade om nyval? Ett val som kommer handla om marknadshyrornas vara eller icke vara kan bli en katastrof för sossarna, Centern och Moderaterna.
Citera
2021-06-19, 01:24
Medlem
Oppositionen kommer att som vanligt bli rövknullade av Löfven. Dom har inget strategiskt tänkande som behövs.
Citera
2021-06-19, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är en stor fördel att få driva en valrörelse som opposition. Den fördelen går man då miste om, förutsatt att det går så bra som man önskar. Självmål, som sagt.
Det ordinarie valet hålls ändå?

Har svårt att se att detta vore självmål för högerblocket. Liberalerna åker ju ut.
Citera
2021-06-19, 01:29
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Jag saknar Per Albin Hansson. Och hoppas på xtraval.
Extraval kommer med sannolik gynna (S), även (V). Nu förutsätter jag dock att extravalet motiverar att nästkommande valperiod skjuts fram.

Jag saknar Boström
Citera
2021-06-19, 01:34
Medlem
HipToBeSquares avatar
Storm i ett vattenglas. Det kommer inte bli något extraval eller att regeringen sänks. En sida kommer att ge efter och jag gissar på att det är S som kommer ge efter och inte införa marknadshyror. Alternativt att det bli någon slags smyginförsel av marnadshyror för nybyggen som inte V triggar på men jag tvivlar på att inte ens det kommer att bli tal om.
Citera
2021-06-19, 01:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Svenska folkets dom: Flest vill att Löfven röstas ner.

Nästan varannan står bakom en misstroendeförklaring

https://www.aftonbladet.se/
Klart som fan det måste vara så, förmodligen är det mycket värre än vad Aftonbladet skriver. Gubbhelvetet sitter och gömmer sig någonstans när landet står i brand, tittar ut nån gång då och då vid tillfällen som dessa då det blir omöjligt att hålla sig borta, kommer med några generella uttalanden lika inrepeterade som hos en papegoja, för att sedan återgå till sin bunker eller vart fan det nu är han gömmer sig. Han helt värdelös på precis alla sätt och vis, fullkomligt ofolklig. Vem fan är han egentligen? Han är en politisk skugga, som har försatt hela Sverige i ett politiskt skugglandskap. Han kan inte försvinna fort nog.
Senast redigerad av RobRoys 2021-06-19 kl. 01:41.
Citera
2021-06-19, 01:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Det ordinarie valet hålls ändå?

Har svårt att se att detta vore självmål för högerblocket. Liberalerna åker ju ut.

Ja.

Jag har förståelse för att V faktiskt agerar som dom gör. Men resten agerar som tomtar.
Citera
2021-06-19, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja.

Jag har förståelse för att V faktiskt agerar som dom gör. Men resten agerar som tomtar.
Givetvis ska man agera i sina politiska intressen och försöka driva sin politik. Ett extraval möjliggör det. Jag har svårt att se tomteriet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in