Citat:
Ursprungligen postat av
Dura62
Tack för svar. Mitt försäkringsbolag är IF ... tror inte dom har nån bank. Jag tycker fortfarande att bankerna tänker fel. Ett par jag känner tjänar tillsammans 700K och ville köpa en villa för 6M dom hade 100K sparat lånade 800k blanco och fick resten som bolån. Om nån av dom får kicken ... huset tappar värde och banken är blåst. Jag har 1.2 M i blanco ( jag vet jag är pucko undanber mig kommentarer om detta) dock tjänar jag över 400K och min villa är värd 4M med lån på töntiga 1.350.000. Om jag var rik skulle jag lätt låna ut en mille till nån i min situation om han satte kåken i pant. Hur är jag en risk när jag bara vill belåna huset till 60%. Skär det sig får ju banken med bolån pengar först. Som jag skrev ovan NOLL risk
Du har en årsinkomst på 400k dvs ett låneutrymme på 1.8 miljoner, något du med dina blancokrediter sprängt för länge sedan.
Det finns noll incitament för en bank att låna pengar till dig, du är högrisk med ett uppenbart problematiskt beteende.
Sen finns det inga garantier att du använder ditt nya lån till att lösa dina gamla blancolån, givet din kredithistoria så skulle jag säga att banken ser det som osannolikt att du löser dina lån.