2021-06-18, 19:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag hoppas också på detta. Stefan Löfven kan ju inte spotta på Vänsterpartiet och deras ideologi år efter år, och ändå räkna med deras röster. Han lierar sig med C och L och räknar med att V röstar med. Glöm det. När nu Dadgostar äntligen sätter ned foten är det Löfvens problem

Ja vi hoppas på det även vi Sverigedemokrater!
Citera
2021-06-18, 19:53
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Rent formellt ja, men inte enligt praxis. Varför tror du annars att S-regeringen följde praxis när de satt i övergångsregering både 2014 och 2018?

Vore det som du säger så hade ju Löfven inte brytt sig då han ändå hade suttit som statsminister rent formellt?

Befogenheter pratade du om och inte praxis. Det är för övrigt inte praxis att rösta ned alla statsministerkandidater så om det sker har praxis brutits och hur statsministern då bör agera saknas det praxis för. Löfven sätter väl då en praxis för detta helt enkelt, jag hör honom redan säga "vi befinner oss i ett allvarligt läge och landet måste regeras...".

Sossarna bröt för övrigt praxis när alliansen regerade så de gör det när de tjänar på det.
Citera
2021-06-18, 19:55
Medlem
Självklart förbereder de för alla scenarion men jag tror inte den här regeringskrisen kommer sluta i extraval.
Citera
2021-06-18, 19:56
Medlem
Högern kan inte knäcka gängen, invandrarbrottsligheten. Inte heller regeringen. SD kan vi glömma bort.
Citera
2021-06-18, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
PS. min länk är ju uppskattade kötider, man kan ha tur att få en mycket fortare för att de andra tackar nej.

Genomsnittlig kötid 9 år.

https://bostad.stockholm.se/statistik/hur-lang-tid-tar-det/
Citera
2021-06-18, 19:57
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Det blir inget val.
Det blir ingen annan stadsminister.
Sluta fantisera
Citera
2021-06-18, 19:57
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja vi hoppas på det även vi Sverigedemokrater!
Grattis! Mitt nya drömparti: KommunistNazisterna! Men ärligt talat, jag skulle vilja plocka olika delar från SD och V för att få den politik jag vill ha.
Citera
2021-06-18, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Befogenheter pratade du om och inte praxis. Det är för övrigt inte praxis att rösta ned alla statsministerkandidater så om det sker har praxis brutits och hur statsministern då bör agera saknas det praxis för. Löfven sätter väl då en praxis för detta helt enkelt, jag hör honom redan säga "vi befinner oss i ett allvarligt läge och landet måste regeras...".

Sossarna bröt för övrigt praxis när alliansen regerade så de gör det när de tjänar på det.
Nu blandar du äpplen och päron.

Praxis spelar roll eftersom regeringen följer praxis i det läget. De kommer inte agera som en vanlig regering om de blir avsatta och hamnar i en övergångsregering. Det har de visat två gånger förr. Varför skulle de göra annorlunda nu?

Var är källan som säger att det inte är praxis att rösta ned statsministerkandidater? Partier har rätt enligt grundlagen att yrka på misstroende och rösta igenom ett sådant misstroende om majoritet finns.

Om nu S avser att bryta mot praxis och styra landet som en vanlig regering trots att de sitter i övergångsregering så hade inte S varit bittra och kallat V för fula ord och kalla till krismöte med januaripartierna. Din logik haltar betydligt.
Citera
2021-06-18, 19:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Det verkar som man kan benämna bristen på bostäder som följande: *svårt att få tag i ett vettigt boende via den kommunala bostadskön*. Där har du exakt vad bristen består i. För övrigt verkar den suga rätt stenhårt. Kan omöjligtvis tro att ens en fjärdedel av alla hyreskontrakt byter innehavare via den.
Tja kanske går om man har tur vad vet jag. Hur som är utbudet katastrof.

Ja hyresvärdarna har egna köer också, och allmännyttan i de olika kommunerna har interna bytesköer. Så om man väl fått en liten lägenhet i Stockholmshem i Rinkeby så har man större chans att byta sedan inom Stockholmshem i hela Stockholms kommun, inklusive innerstaden. Det vet jag flera som gjort. Så det är bättre att ta en skitlägenhet i allmännyttan än från en privat värd för sedan kan man byta inom det kommunala bolaget.
Citera
2021-06-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Högern kan inte knäcka gängen, invandrarbrottsligheten. Inte heller regeringen. SD kan vi glömma bort.

Näeee bättre att låta sossarna sköta det som har importerat alla problem. Väldigt logiskt hörrudu.

Om din villa/lägenhet brann upp, hade du då låtit pyromanen bygga upp allt igen?
Citera
2021-06-18, 19:59
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Det är väl klart de förbereder ett extraval oavsett. Det är ju liksom ett tänkbart alternativ.
Men S, C och V kan ju förhandla under helgen och då uteblir allt.
Citera
2021-06-18, 20:00
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Det blir inget val.
Det blir ingen annan stadsminister.
Sluta fantisera
(S) och (C) har pengarna att kampanja för, så ett nyval lär gynna dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in