Appropå alarmister... Här är tokarna som startade alltihop i Sverige!
Som redan innan vi knappt ens hade några fall fick för sig att höja risknivån till den högsta existerande nivån... På en femgradig skala.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/riskbedomning/
Citat:
”Myndigheten använder en 5-gradiga skala med risknivåerna Mycket låg, Låg, Måttlig, Hög och Mycket hög. Skalan används i all kommunikation från Folkhälsomyndigheten.
Nedan risknivåer gäller per 2020-03-10 klockan 14.00. Risknivån för spridning i Sverige har förändrats sedan den förra riskbedömningen 2020-03-02. Bedömningen är baserad på den information som utgår från WHO och ECDC samt de rapporterade svenska fallen.
Nuvarande risk för importfall:
MYCKET HÖG
Risken för spridning i Sverige annat än till personer runt enstaka importfall:
MYCKET HÖG”
Här sprider alarmisterna sin propaganda:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/riskbedomning/
Visserligen handlar det mest bara om smittade... och dödligheten är ju superlåg så det spelar ju ingen störres roll om ett virus sprider sig. Men sånt fattar ju inte folk! De köper propagandan...
Ett par månader senare pratade dessutom deras sektledare om att det var ”fullt möjligt” med flockimunitet inom kort. Alltså 50-60 % av befolkningen smittade, galet många om det blev så i hela Sverige. Men vi såg ju på den säkra kurvan över smittade i våras att det helt omöjligt kunde stämma överens med en så stor smittspridning!
Tack och lov tog ingen fram en miniräknare och räknade på vad den sjukt låga dödligheten på 0,6 % (som nämndes i samma veva) skulle innebära Om 6 miljoner smittas, som det alarmistiska budskapet lätt kunde tolkas som när man nämnde att 50-60 % måste smittas först...
0,6 % av 6 miljoner innebär nämligen 36 000 dödsfall. 22 000 fler än de överdrifter man har spridit hittills, galet att man kan sprida såna budskap!
Nä att det ska vara så svårt att hålla sig till fakta och lyssna på experterna på myndigheterna, istället för att lyssna på foliehattteorierna. Ja bortsett från när myndigheterna pratar om ”högsta risknivåerna” då. Och om deras överdrivna dödsfall, påhittade sjukhusfallen, IVA. Osv. Men utöver det så borde fler lyssna på oss mer sansade som litar på mer trovärdiga och faktabaserade källor.
Ps. Jag tror inte på lockdown. Får jag båda sidor på mig nu? Jag tror bland annat framför allt på att agera snabbt och mer effektivt på andra sätt, på mindre käbbel och mindre fokus på helt meningslösa strider som inte gör en jävel glad, samt att se över alla slags brister inom äldreomsorg och beredskapen i allmänhet som rapporter och utredningar har tagit upp i årtionden.
Eller varför inte alla brister i pandemiberedskapen som Riksrevisionen varnade för redan 2008. Utan att nämna ett ord om lockdown! Folk är så satans fixerade vid dessa strider mot sin "Corona-fiende" att man knappt ser allt annat som man kan förändra och förbättra.