2021-06-17, 13:32
Medlem
K-Glitchens avatar
Fy fan vad glad jag skulle bli om regeringen får sparken och det blir ett nyval!

Kanske t om om gudarna är goda så blir vi av med MP!!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Nej, att det blir en högerregering med L, M, KD, SD i någon form ifall valresultatet tillåter det.

M och KD kommer isf att bilda regering med stöd från SD. L åker ut.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Nåja.
Både M och Kd ska ju gå med på spektaklet innan vi ens kan ropa första bokstaven i ordet Hej.
Finns såklart mängder med taktik i det här.

Högst troligt lär inget ske, skulle jag säga.
S kommer backa om det väl kommer till kritan.

Gör dom det så kommer C och L backa ur så det spelar ju ingen roll hur dom en gör nu
Citera
2021-06-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Fy fan vad glad jag skulle bli om regeringen får sparken och det blir ett nyval!

Kanske t om om gudarna är goda så blir vi av med MP!!
jag håller med dig åker MP så skall jag fira med tomgångsköra bilen en timme och jag skall supa mig drängfull det var många år sedan jag gjorde
Citera
2021-06-17, 13:35
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
S försvann som folkhemsparti redan för 50 år sedan. Allt därefter har handlat om att nedmontera nationalstaten Sverige.

Ja det är möjligt. Jag är född på 70-talet och jag kan ju säga att samhället är som natt och dag jämfört med nu.

På den tiden när man var tonåring i mitten på 80 så passade man sig kanske lite för raggarna och en och annan idiot. Att bli knivhuggen och att en kvinna skulle bli gängvåldtagen var så otänkbart så det fanns inte ens i fantasin.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Instämmer. L kan inte påverka utgången av dessa talmansrundor, men de slipper ut ur JÖK:ens dödskramning och kan börja etablera sig som ett borgerligt parti redan nu.

De måste göra mycket starkare uttalanden än de hittills gjort för att återfå sitt förtroende och de har en intern strid med en falang som vill driva dem i fördärvet. L är så kört som de kan vara och förtjänar inte att leva kvar.

(Jag gillar Sabuni, men hon får helt enkelt gå med i M.)
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej. Det kan få två utfall. 1) SD väcker misstroende och V hakar inte på: SD stod upp för reglerad hyra men inte V. SD kan få nya väljare från både höger och vänster. 2) SD väcker misstroende och V hakar på: Endast SD och V är riktig opposition och SD är enda oppositionen i mitten/till höger. V kan få nya väljare från vänster och SD kan få nya väljare från höger.

1. Ja, du har rätt i att SD skulle uppfattas så som du menar under denna punkt, i ett normal land, och så tänker jag med. MEN här pratar vi om svenska folket, där 80% röstar för IDIOTI. Det innebär att i ett sådant land, så skulle SD enbart betraktas som bråkmakare och att de skapar kaos mitt i en pandemi. Tyvärr.

2. Kommer inte hända. Jag kan inte se att V skulle haka på SD utan att M + KD först har gett garantier till V att de kommer hänga på. Det är också vad V har hävdat hela tiden att vill se.

Skall bli spännande nu.
Citera
Medlem
När ska den ryggradslöse Kristersson ha pressträff? Skickar han fram Busch Thor istället?
Citera
2021-06-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
M och KD kommer isf att bilda regering med stöd från SD. L åker ut.

Det vore det absolut bästa för Sverige, om både L och MP åker ut.
Citera
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Med tanke på att det är som SD lägger fram misstroendet mot statsministern så lär KD stödja det. Då är det inte en bluff från V längre enligt Ebba.

Inte alls säkert. Jag tror EBT kommer spinna det. Något i stil med "vi stödjer inte misstroendevotumet för vi tror inte att vänstern skulle stödja det." Trots att vänstern sagt att de är för. Mycket möjligt att EBT lägger "SD är ett rasistiskt parti så vi kan inte stödja dom"-kortet också. Välsmorda politiker som hon kan spinna vad som helst hur som helst.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Räckte det inte? https://sverigesradio.se/artikel/sd-yrkar-pa-misstroende

Länken funkar inte.
Citera
Bannlyst
Tycker oppositionen ska ta med Miljöpartiet och Vänsterpartiet och slänga åt dom lite hundben.
Sen går Sossarna och Annie Lööf sitta i kylan för evigt 😂✌️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in