2021-06-17, 10:17
Medlem
Arbetsgivaren kunde ha skött det på ett snyggare sätt helt klart, men förmodligen skriver hon bara vad andra arbetsgivare har tänkt men inte valt att uttrycka. På sätt och vis ganska uppfriskande, det är väl bättre att man får reda på varför man aldrig går vidare i sin jobbansökan?

När det gäller läpparna så är det inte storleken på läpparna som är problemet, utan det är att det mesta av fillersen har lagt sig utanför läppen och ger därför det där ankliknande uttrycket. Hon borde köra hyalyse på sina läppar och göra om dom (eller skippa det helt och hållet), det går faktiskt att ha fillers i läpparna utan att det ser onaturligt ut men så fort fillersen börjar vandra utanför läppen så ser det allt annat än naturligt ut. Går man tillbaka och kollar hennes gamla bilder så ser läpparna inte alls ut så där men de är i ungefär liknande storlek.
Sen hade jag personligen aldrig haft den där bilden när jag sökte jobb, en bild där man är kraftigt sminkad och dessutom använder sig av ett antal filter känns inte så seriöst i jobbsammanhang. Bilden passar jättebra för Facebook och Tinder tex men inte i jobbsammanhang.

Har följt denna diskussion sedan hon la upp detta i en stor tjejgrupp på facebook, där har hon fått flera tusen kommentarer. Det tråkiga är bara att dem beter sig precis likadant som det som dom anklagar arbetsgivaren för. De sitter och letar upp bilder på arbetsgivaren och hennes familj och sitter och hånar deras utseende osv.
Citera
2021-06-17, 10:21
Medlem
När jag ser bilden på henne förstår jag arbetsgivaren.
Citera
2021-06-17, 10:25
Medlem
Hade hon istället för en bimboselfie tagit ett foto där hon bara varit lätt sminkad, haft håret i en enkel hästsvans, sett glad ut, hållit huvudet rakt och dolt tatueringarna så hade hon haft chans att komma på intervju och där kunnat övertyga arbetsgivaren.
Citera
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Yvonne 68 som verkar driva företaget med sin dotter som har svarat. Folk har börjat leta upp företaget på nätet för att sätta dåliga omdömen.

Hoppsan! Där ser man, länk på det tack.

Åtminstone jag tycker att det förändrar saken lite.
Citera
Medlem
Lennart.Bladhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Gäller det här företaget.

https://www.fagershemservice.se/

Grotesk hemsida
Citera
2021-06-17, 10:29
Medlem
Asmodeusvults avatar
” Jag blev väldigt chockad och jag är det fortfarande, säger Ronja Jakobsson.”

Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Arbetsgivarens erfarenhet av självupptagna unga kvinnor är att de har fel fokus om de ska jobba som städare. Det stämmer naturligtvis. Hennes reaktion (att hon nu knappt vågar söka andra jobb) bekräftar det ytterligare.

En hälsosammare reaktion hade varit om hon skällde ut sina föräldrar för att de förberett henna dåligt inför verkligheten.
Precis.

Hon är alltså inte bara chockad utan ”väldigt chockad” över att tatueringar på halsen, i pannan och att fylla läpparna med gift inte ger ett seriöst intryck.

Hon bekräftar ju själv de skäl för varför hon inte ska ha jobbet. Har hon verkligen ingen familj och inga vänner alls som kan berätta för henne hur världen utanför skolgården fungerar?
Citera
2021-06-17, 10:30
Medlem
Massor med tjejer ser ut som Ronja nuförtiden, hela armarna och halsen tatuerade dessutom. Ronja ser ut att vara en mycket vacker kvinna.

Varför gör man så där med sin kropp? Varför riskerar man att bli oanställningsbar?
Citera
2021-06-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halsontidag
Arbetsgivaren kunde ha skött det på ett snyggare sätt helt klart, men förmodligen skriver hon bara vad andra arbetsgivare har tänkt men inte valt att uttrycka. På sätt och vis ganska uppfriskande, det är väl bättre att man får reda på varför man aldrig går vidare i sin jobbansökan?

När det gäller läpparna så är det inte storleken på läpparna som är problemet, utan det är att det mesta av fillersen har lagt sig utanför läppen och ger därför det där ankliknande uttrycket. Hon borde köra hyalyse på sina läppar och göra om dom (eller skippa det helt och hållet), det går faktiskt att ha fillers i läpparna utan att det ser onaturligt ut men så fort fillersen börjar vandra utanför läppen så ser det allt annat än naturligt ut. Går man tillbaka och kollar hennes gamla bilder så ser läpparna inte alls ut så där men de är i ungefär liknande storlek.
Sen hade jag personligen aldrig haft den där bilden när jag sökte jobb, en bild där man är kraftigt sminkad och dessutom använder sig av ett antal filter känns inte så seriöst i jobbsammanhang. Bilden passar jättebra för Facebook och Tinder tex men inte i jobbsammanhang.

Har följt denna diskussion sedan hon la upp detta i en stor tjejgrupp på facebook, där har hon fått flera tusen kommentarer. Det tråkiga är bara att dem beter sig precis likadant som det som dom anklagar arbetsgivaren för. De sitter och letar upp bilder på arbetsgivaren och hennes familj och sitter och hånar deras utseende osv.

Har en tjejkompis som också är där och hejjar på henne, så jävla löjligt hon brinner verkligen för de också och det är inte ens hon som blivit kränkt
Citera
2021-06-17, 10:31
Medlem
Computerzs avatar
Hon får skaffa OnlyFans istället, där är det meriterande med ankläppar och tatueringar!
Citera
2021-06-17, 10:37
Medlem
Etta.Places avatar
Haha, jag hade aldrig anställt någon som skickade med den där bilden i ansökan. Ja, den får henne att framstå som totalt oseriös och oanställbar, och då är det inte bara fillers jag tänker på. Men hade såklart aldrig talat om för henne varför hon inte fick komma på intervju, hon borde vara tacksam att någon var schysst nog att göra det, med tanke på att hon tydligen använt denna bild i andra ansökningar med
Citera
2021-06-17, 10:38
Medlem
ragnarokkrs avatar
Det är klart ankan är i shock. Vårt vänsterorienterade samhälle har hela hennes uppväxt lärt henne att om identifierar sig som en anka så ska alla andra visa tolerans och spela med i villfarelserna. Vad vänstern inte talat om för henne är att hon får svårare att få arbete och att individuellt ansvar alltid gäller.

Ännu ett bevis för hur vänstern fungerar som en sekt med sitt manipulativa beteende och använder härskartekniker för att styra och kontrollera människor (för att stanna i sekten). Lögnerna som vänstern återkommer till är att du får göra och bete dig som du vill. Att alla andra ska acceptera ditt beteende hur udda det än är. Alla som kritiserar dig är nazister som du behöver bryta kontakten med. Att sekten/kollektivet är ditt hem och din tillhörighet, ingen annan. Typiskt sektbeteende.

Sekten vill bara ha din röst och skiter i dig när du behöver hjälp. Det är ingen riktig tillhörighet, du kan offras när som helst. Sekten, jag menar vänstern, framför allt.

Vad som faktiskt gäller är alltid personligt ansvar. Det är ingen konservativ högerkonspiration utan en naturlag. Klär du dig som en fågelskrämma eller vanställer ditt ansikte (identitet utåt) med tatueringar, nålar eller på annat sätt signalerar du att du söker utanförskap. Du signalerar att du inte vill ha med gruppen att göra. Då kan du heller inte kräva att få vara en fullvärdig medlem av gruppen. Det här är grundläggande psykologi som är programmerad i oss sedan vår uppkomst. De flesta har både en känsla och förståelse för detta. Endast kontrollerande sekter har ett intresse i att lura i dig något annat.
Senast redigerad av ragnarokkr 2021-06-17 kl. 10:48.
Citera
2021-06-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halsontidag

Hon ser ut som hon fått en allergisk chock i slemhinnorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in