Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Ja.. vi väntar alla med spänning på den utannonserade riktiga "mördarmutationen"...
Jag tycker att det är tillräckligt illa som det är nu. Ifall det dyker upp en ännu otrevligare "mördarmutation" så hoppas jag att myndigheterna har vett att hålla den utanför rikets gränser.
Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
... det har snackats om den ett tag nu men än har Vaccinfanatikernas förhoppningar inte infriats.
Du är inte rätt person att anklaga andra för att vara fanatiker.
Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
och självklart, det som är viktigast och är främsta anledningen till att införa frihetsberövande tvångsåtgärder införts... låt vårdpersonalen få vila ut med minst 4 veckors sammanhängande semester... de är de enda som sliter hårt och är utarbetade i detta land
Jag ser det inte på det sättet. Jag anser att anledningen till att frihetsberövande tvångsåtgärder infördes är att stora mängder smittbärare tilläts flöda in i landet, samtidigt som myndigheterna bara stod och tittade på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Det som är så mysigt med hela tanken med tvång, är att man aldrig kan få detta ogjort sedan heller. Detta är för livet. Så hur vissa(majoriteten?)kan tycka att det är ett så lätt beslut att man t.om är ivrig efter sprutan är för mig lite av en gåta. Men propagandan är väl stark gissar jag, om man inte är medveten...
Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
..flock-.. eller rättare sagt , får-mentaliteten .. är starkare än vad många vill erkänna för sig själv
Fåren i din fårflock tittar på en annan fårflock, och klagar på att alla fåren i den andra flocken går åt samma håll.
Ja, får-mentaliteten kan vara stark.