Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Att söka av "bassängen" mellan punkterna Mariestad, Torsö-fastlandet, Torsö, Brommö, Lapperud, Dillö, Kroppholmen och ner mot Krontorp och Ryssatorp skulle vara en välkommen åtgärd. Området mäter cirka 3,5 x 16 kilometer och borde vara hyggligt lätt att avsöka.
Det finns inte på kartan att "mannen med pilotglasögon" inte skulle vara inblandad. Han identifierades nära Helena strax innan Stadt stängde och ses högst sannolikt också med Helena på bron. Hans trasslande med uppgifterna har garanterat med försvinnandet att göra. Märk också att PU har uppvisat exakt samma trasslande om tiden efter 02:00 och dessutom har svarat ganska lika på centrala frågor - plus då "besöket" hos PK på morgonen. Det skulle förvåna mig oerhört om "mannen med pilotglasögon" och PU inte skulle vara inblandade. Och om det inte vore för osäkerheten om huruvida "mannen med pilotglasögon" bor kvar i Mariestad eller inte, skulle jag till och med kunna tänka mig att PU skulle kunna vara just "mannen med pilotglasögon. Men oavsett är det väldigt märkligt hur de här två personerna ger likvärdiga uppgifter. Men det finns kombinationsmöjligheter i form av MK, BW och kanske någon mer, som brodern eller bröderna "O" (oj, nu nämnde jag dem "frivilligt"

).
I övrigt håller jag helt med dig. Det är ofattbart att en förövare eller "veta/anare" kan låta den här tortyren för Helenas anhöriga fortsätta. Hur kan de se sig själva i spegeln?
Ja, åtminstone att - inledningsvis - undersöka området kring där Sten Ekholm uppgav att hans båt körde på någonting. Han gav ju en ganska så direkt påkörningsplats, så där skulle de kunna börja. Sedan vet jag inte om strömmar/vind vid tidpunkten och stället. Men det var väl som jag förstår en stilla, varm natt och då kanske det inte var starka vindar? Och vad jag har hört så ska det inte vara starka strömmar där vid Kroppholmen. Då finns kanske möjligheten att något kan finnas kvar på botten? Jag har ingen som helst kunskap inom det här ämnet, och kan därför inte ha någon tanke på om hela det område du nämner är genomsökbart, men säkert en del av det.
Ja, visst finns det en hel del underligheter med MMPG:s uttalanden. Men vad jag menar är, att allt/så mycket det går bör kollas, innan man avför/avfärdar. Alla stenar, du vet, så man är så klar över bilden som det går. Du nämner också PU och att du skulle bli förvånad om inte han och MMPG skulle vara inblandade. Menar du dessa två tillsammans? Då bör man kanske ställa sig frågan om det finns någonting som kopplar ihop dem - och just den natten. Kände de ens varandra så pass att de umgicks? För jag utgår ifrån att i det här fallet så är/var gm väldigt tighta; för lojaliteten över åren kan ändras, och om de inte är tighta i dag, så finns risken (för den ene) att den andre kanske börjar prata. Sedan har vi ju de som var "Fotbolls-EM-sambor". Spekulation, naturligtvis!