2021-06-15, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jag vet skillnaden.
Jag var kanske lite otydlig. Det jag menar är att de vill sänka regeringen JA, men de vill inte utnyttjas av V för att stoppa en reform de vill ha. En övergångsregering kan vara ett bra alternativ isåfall.
Håller med dig om att hellre ha en M/KD budget hela 2022. L kan ju stödja en sån nu då dom vill lämna JA.

Vi får se nu.
Ja, utnyttjas på det sättet att de använder M/KD som bricka i deras bluffande. Men den dagen V faktiskt går till skarpt läge kommer M/KD vara med att fälla regeringen.
Citera
2021-06-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Och? Det kommer fortfarande leda till misstroendeomröstning.

Nej av tidigare nämna skäl kommer det inte att ske. Man kommer inte få med sig en majoritet. M+KD har redan sagt nej.
Citera
2021-06-15, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Nej av tidigare nämna skäl kommer det inte att ske. Man kommer inte få med sig en majoritet. M+KD har redan sagt nej.
Det har inte M/KD sagt alls. De har sagt att de inte tänker vara bricka i V:s bluffande. Det är skillnad.
Citera
2021-06-15, 10:16
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Och? Det kommer fortfarande leda till misstroendeomröstning.
Vilka ska rösta på den? SD och V? Den dagen Dadgostar ställer upp på gruppbild med Åkesson skakandes hand om att fälla regeringen och bilda en valkoalition så tror jag på det.

Notera också att på denna så kallade pressträff är inga frågor tillåtna från journalister som kopplat upp sig, endast enskilda intervjuer i efterhand.
Pressfrihet när kommunisterna får diktera.

Edit: Regeringen har nu 48 timmar på sig. Nooshi försöker skjuta skarpt. Men kommer hon att tråffa mer än sina egna fötter?
Citera
2021-06-15, 10:17
Bannlyst
Löfven har 48 timmar på sig!
Citera
2021-06-15, 10:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Löfven har 48 timmar på sig!
Jepp! Hörde det. Två alternativ att agera på eller så blir det misstroendevotum.

Go, Dadgostar, go!
Citera
2021-06-15, 10:20
Medlem
Nu har Löfven 48 timmar på sig, kl 10 på torsdag morgon måste han ge besked, annars kommer V försöka fälla regeringen.
Citera
2021-06-15, 10:21
Bannlyst
Skönt att groggnäsan inte längre kan tro att han sitter säkert den feta horungen.
Citera
2021-06-15, 10:21
Medlem
Heja V (även om jag aldrig någonsin kommer rösta på er). Fuck svensk PK media!
Citera
2021-06-15, 10:22
Medlem
TonyBergmans avatar
Löfven kommer ghosta henne i 48h och sen händer nog inget. Allt kommer förhalas och V kommer vara dörrmatta som vanligt.

Det bästa alternativet vore att på torsdag kl 10 står Dadgostar och Åkesson på gemensam presskonferens och drar misstroende.
Vet att det inte kommer hända men man kan drömma lite
Citera
2021-06-15, 10:25
Bannlyst
Om M/KD säger nej så är det bästa om SD själva väcker misstroendeomröstning så att M/KD får bekänna färg.
Citera
2021-06-15, 10:27
Medlem
Kommer inte hända ett skit. Varmluft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här