2021-05-09, 18:01
Medlem
moralhoras avatar
http://www.nyariks.se

Jag kanske inte är den enda som har sett att länkar till denna sajt sprids på Flashback och då blir givetvis frågan vilka som står bakom? De namnen som till synes skriver på sajten är de slätstrukna namnen "Anders Svensson" och "Jan Norberg"; i övrigt är det rätt uppenbart att sajtens namn anspelar på Sverigedemokraternas YouTube-kanal.

I sig så verkar det som att de gnolar om gamla oförrätter med bland andra Tommy Funebo, som läckte material från Sverigedemokraterna 2004. I andra artiklar så dras lite 2008-nostalgi upp. På det stora hela framkommer hela sajten drivs av ett par förbittrade människor från Politiskt Inkorrekt-eran och som drömmer sig nostalgiskt tillbaka när de var någorlunda relevanta.

Så vilka är dessa muppar som driver sajten och vad är deras syfte? Hämnas på upplevda oförrätter i bästa rättshaveristiska anda?
Citera
2021-05-09, 19:33
Medlem
Vet inte vem som ligger bakom men vid en första titt ser det ut att vara mycket intressant info!
Citera
2021-05-09, 20:30
Medlem
Det är nystartade Fria Kurir som stöpts om och fått nytt namn.

https://www.allabolag.se/5593092033/fri-kurir-ab

Oklart varför, jag kände inte till sajten men tydligen blev deras Facebook stängd nyligen.
Citera
2021-05-09, 20:52
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrimalMusk

Oklart varför, jag kände inte till sajten men tydligen blev deras Facebook stängd nyligen.

Intressant! Är det sonen till Jan Norberg (Sv*n-J*sper J*h*nss*n, född 83) som är den andra styrelseledamoten? Är han även den mystiske figuren "Anders Svensson", eller är det bara ett alias för Jan Norberg själv?
Citera
2021-05-09, 22:38
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Sajt med underhållande nyheter, ungefär som en alternativmedias Aftonbladet/Expressen, som jag upptäckt nyss och gärna länkar till!
Citera
2021-05-09, 23:47
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Sajt med underhållande nyheter, ungefär som en alternativmedias Aftonbladet/Expressen, som jag upptäckt nyss och gärna länkar till!

Intressant att du säger det, jag tänkte på en alternativmedieversion av Stoppa Pressarna
Citera
2021-05-09, 23:49
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Intressant att du säger det, jag tänkte på en alternativmedieversion av Stoppa Pressarna
Ja exakt. Frågan är om det finns en marknad för en sådan tidning? Jag tror det.
Citera
2021-05-09, 23:55
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Ja exakt. Frågan är om det finns en marknad för en sådan tidning? Jag tror det.

Det tror jag absolut. Lite vulgärhumor går alltid hem om det görs med en gnutta finess.

Jag kände inte till Stoppa Pressarna innan pedofilskandalen med Federley, men nu går jag in och läser ganska ofta, jag tycker sidan är hysteriskt kul

Så visst finns det en marknad för en alternativ sida med liknande retorik

Skrattade gott åt reportaget med Alexander Bengtsson t ex.
Citera
2021-06-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrimalMusk

En fråga bara; vad baserar du på, att Fri Kurir AB ligger bakom Nya Riks? Har du kollat i något register av något slag? Dvs vad är ditt underlag för ditt påstående (som kanske mycket väl stämmer)?

Jag ifrågasätter dig inte, utan jag vill bara vara säker på att det du säger verkligen stämmer, dvs så att du inte själv har råkat fått fel information?

Mvh

/ Vimanas
Citera
2021-06-15, 06:36
Medlem
Sverige behöver alternativmedia, men...

https://www.nyariks.se/14-ariga-freja-valdtogs-av-mustafa-pa-gatan-da-hoppade-hon-i-hans-bil-for-en-valdtakt-till/

Här hänger man i princip ut ett vid brottstillfället 14-årigt våldtäktsoffer och verkar insinuera en hel del om henne.

Kommentarer på artikeln:

"xmaverickx • Henne skulle jag inte vilja ta i med tång, men "Alexander" nöjer sig tydligen med rester."

Återigen, en svensk tonårig flicka som vid tillfället var under byxmyndighetsåldern. Nej, "xmaverickx", om du själv är vuxen så är det inte meningen att du ska ta i henne, med tång eller annat. Förstår folket som läser och kommenterar på Nya Riks att sådant här skrämmer bort 90% av svenska folket, det folk som mha propaganda behöver vinnas över på den nationella sidan om vårt land ska ha en framtid?

Påminner mig om en Youtube-video som AfS gjort där det låg kvar över 1 år gamla kommentarer där det stod att en namngiven kvinnlig socialdemokratisk minister borde våldtas med kniv. Hur vore det att rensa bort de värsta vidrigheterna så hade ni kanske rentav haft kvar en del av era kanaler på Youtube idag..?

Finns inga människor som är så föraktliga som de som hatar blattar för att de våldtar och sextrakasserar svenska kvinnor och flickor, men när sedan media skriver om en ytterligare en fruktansvärd gruppvåldtäkt så smutskastar man offret, som kanske (som här) inte ens har fyllt 15 men man konstaterar att "hon förmodligen röstade på sjuklövern, alltså ville hon det här... jaha, hon hade inte rösträtt? Tja, hon umgicks förmodligen med blattar, så hon förtjänade det ändå..."

Finns inga som är så hjälplösa mot mångkulturpropagandan som tjejer i 12 - 17-årsåldern. De har ingen livserfarenhet, de möts av skola och media som hjärntvättar dem om "allas lika värde" varje dag, och de har förmodligen föräldrar som trycker i dem samma saker. Hur ska de kunna ha vett att undvika riskerna när det är tabu för media att skriva om den enorma överrepresentation MENA-invandrare har bland våldtäktsmännen?
Citera
2021-06-18, 09:45
Medlem
Public-Detectives avatar
Alternativmedia håller på att ta över marknaden? Verkar komma fler och fler sajter.

Den där bloggen är säkert underhållande men kanske inget man skriver hem om.
Citera
2021-06-20, 08:35
Medlem
Brukar kolla in dem dagligen. Alternativ till Fria Tider som har riktiga nyheter av samma slag men brukar gå lite djupare än FT och vara mer personliga. Om de marknadsför sig bättre kan det nog bli något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in