2021-06-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
UK har redan avfärdat V som oseriösa och att de inte menar allvar med att fälla regeringen, det är just ett sätt att kunna motivera varför de inte stöttar detta. UK inser att ett extra val så här sent i mandatperioden bara är negativt för dem och målar därför upp en bild som gör att de kan avfärda detta utan att behöva säga rent ut att de inte vill ha ett extra val.

Det förstår jag. Självklart vill inte (M) fälla regeringen nu. Frågan blir då hur (V) kontrar? Jag tror nämeligen att (V) verkligen vill fälla regeringen. Alternativt åtminstone vill att det hamnar i ett läge där (M) och (KD) måste fega ur i en riksdagsomröstning.

Det fina med att söga "innan sommaren" är ju att det inte hinner falla i glömska. Snart har vi besked
Citera
2021-06-14, 16:00
Medlem
Citat:
Det kommer inte bli några marknadshyror, trodde du verkligen det? Det är ett år kvar av mandatperioden och det har ännu inte införts, C+L fick bara ett tomt löfte.

Ingen vill dock ha ett extra val när det bara är ett år kvar av mandatperioden så det kommer givetvis inte ske.
Jo, tanken är att det ska införas 1 juli nästa år. Baktanken med det var sannolikt att det skulle vara för sent för Vänsterpartiet att fälla regeringen då.
Citera
2021-06-14, 16:05
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jo, tanken är att det ska införas 1 juli nästa år. Baktanken med det var sannolikt att det skulle vara för sent för Vänsterpartiet att fälla regeringen då.

Så vi har en tanke om att det ska införas...
Vad händer om den tanken inte leder till beslut då, ske regeringen fällas då 2 månader innan valet, igen
Citera
2021-06-14, 16:07
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det förstår jag. Självklart vill inte (M) fälla regeringen nu. Frågan blir då hur (V) kontrar? Jag tror nämeligen att (V) verkligen vill fälla regeringen. Alternativt åtminstone vill att det hamnar i ett läge där (M) och (KD) måste fega ur i en riksdagsomröstning.

Det fina med att söga "innan sommaren" är ju att det inte hinner falla i glömska. Snart har vi besked

Noshi Goreng är orutinerad, en mer erfaren partiledare skulle aldrig göra bort sig genom en dead line så nära i tid.
Citera
2021-06-14, 16:10
Medlem
Citat:
Noshi Goreng är orutinerad, en mer erfaren partiledare skulle aldrig göra bort sig genom en dead line så nära i tid.

Visst men nu har hon ju "gjort bort sig" som du uttrycker det Frågan blir då hur man går vidare utan att totalt förlora trovärdigheten?

Lite cirkus piggar ju alltid upp och jag tycker nog att en regeringskris vore välkommen. Det blir ändå Löfven som återkommer (något annat är inte realistiskt) men det tvingar Annie Lööf att surra fast sig hårdare i vänster buren
Citera
2021-06-14, 16:15
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Visst men nu har hon ju "gjort bort sig" som du uttrycker det Frågan blir då hur man går vidare utan att totalt förlora trovärdigheten?

Lite cirkus piggar ju alltid upp och jag tycker nog att en regeringskris vore välkommen. Det blir ändå Löfven som återkommer (något annat är inte realistiskt) men det tvingar Annie Lööf att surra fast sig hårdare i vänster buren

V gör väl som vanligt, går vidare med förlorad trovärdighet. Var ska deras väljare ta vägen, ska de gå högerut?
Citera
2021-06-14, 16:26
Medlem
Citat:
Så vi har en tanke om att det ska införas...
Vad händer om den tanken inte leder till beslut då, ske regeringen fällas då 2 månader innan valet, igen
Om Löfven ska ha chans på en tredje mandatperioden måste han naturligtvis följa tidsplanen. Annars bränner han alla broar med Centern. Det är därför som Vänsterpartiet behöver agera nu om deras röst ska spela någon roll överhuvudtaget.
Citera
2021-06-14, 16:29
Avslutad
Citat:
Om Löfven ska ha chans på en tredje mandatperioden måste han naturligtvis följa tidsplanen. Annars bränner han alla broar med Centern. Det är därför som Vänsterpartiet behöver agera nu om deras röst ska spela någon roll överhuvudtaget.

Deras röst spelar aldrig någon roll. De viker ner sig som vanligt. Typiskt naivt svenskt att ha förhoppningar om V.
Citera
2021-06-14, 16:38
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Och vad ska C göra då, ge makten till SD?
Citera
2021-06-14, 16:41
Medlem
Citat:
Och vad ska C göra då, ge makten till SD?
Antingen det eller vika ner sig och medge att de inte har någon makt. Hittills har de ju haft en väldigt hög svansföring om att det är de som håller i taktpinnen i det rödgröna samarbetet. Det skulle få ett abrupt slut.
Citera
2021-06-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Deras röst spelar aldrig någon roll. De viker ner sig som vanligt. Typiskt naivt svenskt att ha förhoppningar om V.
Frågan är hur någon kan rösta på dem om de fortsätter att vara en dörrmatta?
Citera
2021-06-14, 16:46
Avslutad
Citat:
Frågan är hur någon kan rösta på dem om de fortsätter att vara en dörrmatta?

Frågan är hur någon kunnat rösta igenom det moderna Sverige, med massinvandring, BLM och radikalfeminism, över huvud taget.
Det är förslagsvis samma mekanism som driver dessa väljare tänker jag mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in