2021-06-14, 01:48
Medlem
otellos avatar
Jag tror det först när jag ser det.
Citera
2021-06-14, 01:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Jo, det är nog för att stora delar av världen inklusive Trump nu blygsamt pekar ut Sverige som en av de styrande länderna inom den "djupa staten". Varför tror du att man hör allt mer och mer om lilla fina Sverige på nyheter runtom i världen?
Tiden är nog över för detta imperium som har spridit misär det senaste århundrade.

Men detta är OT, V kommer som vanligt inte att göra ett skit.

Tror du också att familjen W styr världen för att de kontrollerar ett företag som bygger televäxlar?

Jag tror snarare att Sveriges väg till fördärvet är det vänsterflum medelklassens bortskämda aktivister månglat ut sedan 68.
Allt för att känna sig goda o nyttiga.

O att detta i efterdyningarna av kalla kriget uppmuntrats av Ryssland för att destabilisera landet. Men även av andra som välat se Sverige misslyckas med solidarisk välfärdspolitik.

En sak är säker. Sverige kommer förändras.
Citera
2021-06-14, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
De förlorade inte särskilt många förra mandatperioden, så det blir nog inte fler nu.
Då handlade det om motstånd mot SD. Nu skulle det handla om att marknadshyror är viktigare än att byta regering. Det är nog svårare att sälja in.
Citera
2021-06-14, 02:26
Medlem
Eoppoyzs avatar
Om något händer, så kommer V låtsas som om det regnar tills allt är glömt. Som vanligt med andra ord.
Citera
2021-06-14, 04:04
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Hur ska Löfven slingra sig ur det här?

Hans uttalanden kommer att bli alltmer sluddriga och obegripliga de närmaste veckorna.

Haha! Man börjar nästan undra om det en medveten taktik. Alla bara, vad menar karln egentligen? Sedan slutar det med att frågan får bero då ingen riktigt begriper vad sossarna egentligen vill.
Citera
2021-06-14, 04:15
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
– Vänsterpartiet har riktat in sig på helt fel fråga om man vill göra skillnad för svensk välfärd och svenska arbetare. Det här handlar om nyproduktion och det kommer göra marginell skillnad i praktiken. Dessutom tror vi inte att Vänsterpartiet, till syvende och sist, är beredda att fullfölja hotet. Det här ska fram nästa år och då ska svenskarna ändå till val, har Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch sagt tidigare.
Pladder från Ebba.

Detta är vad som hände i Finland:

”Fast motståndarna menar att detta förslag är en trojansk häst som leder till marknadshyror i hela beståndet på sikt. De framhåller ofta att i Finland började man med fria hyror i nyproduktion 1991 och fortsatte med alla hyresrätter 1995. På de fem följande åren steg hyrorna i Helsingfors med 42 procent.”
https://www.fokus.se/2021/06/johansson-hittade-luckor-om-hyran-manga-lar-leta-efter-fler/

Hoppas att V orkar stå på sig. Problemet är strukturen på byggmarknaden, och alla regleringar etc från det offentliga. Lös det, så blir det billigare att bygga.
Citera
2021-06-14, 06:07
Medlem
guderis avatar
Nog för att jag håller med V i sakfrågan i detta fall, vi ska inte ha marknadshyror, men tror inte de kommer fälla regeringen för det. Det har väl redan visats tidigare att man inte kan lite på Vänsterpartiet när det gäller den biten. Tomma tunnor skramlar mest.
Citera
2021-06-14, 06:46
Medlem
Bara idioter i Vänsterpartiet.

Skulle vara intressant att höra hur Vänsterpartiet ska kunna fälla regeringen med deras 8 % i riksdagen.

Även om de får med SD i voteringen om att fälla Svetsaren så räcker inte rösterna i riksdagen.

Syltryggen Ulf Kristersson kommer inte fälla regeringen p.g.a marknadshyror.
Citera
2021-06-14, 07:18
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Är inte alls förvånad. Noshi är rak på sak och inte som dörrmattorna från 70-talet till Jonas Sjöstedt. När Annie Lööf var så kaxig mot henne i partiledardebatten så tror jag att Noshi fick nog.

Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Det tror jag med.

Det tror verkligen inte jag, det är ett spel för gallerierna. M och KD har redan flaggat sedan länge för att inte stödja godhetsknarkande akademikerkvinnors parti. Således är det lätt för Dagostar att spela Allan och göra vilka utspel som helst utan att det betyder ett enda dugg.

Visst hade det varit roligt om det faktiskt fanns skuggan av en chans att det blir verklighet, men det finns bara inte.
Citera
2021-06-14, 07:20
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
"före sommaren."

Ekot hade fel, det är sommar nu, inget hände.
Sen kommer inte VPK fälla sitt moderparti, mamma Sosseriet är trots allt mamma och mamma kan man grina och skrika på, men man kommer inte förstöra för mamma.
Citera
2021-06-14, 07:22
Moderator
Strix m/94s avatar
V har skramlat med vapnen förr utan att det fått någon betydelse, så det sannolika utfallet här är att V agerar dörrmatta som vanligt. Emellertid kan man aldrig veta om måttet nu är rågat för V, och att de verkligen gör något. Jag tror det när jag ser det...
Citera
2021-06-14, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Bruksvärdesprincipen innebär att hyrorna för liknande lägenheter tas i beaktande. Så om ett område innehåller både nya och gamla lägenheter kan de extra höga hyrorna för de nya lägenheterna användas som argument för att höja hyrorna för de gamla lägenheterna.

Jaha du säger att det möjligen kommer ena parten få ett sämre förhandlingsläge när man ska diskutera priset på hyresnivån… vad är det som säger att man inte bortser från de lägenheter som har marknadshyra i den förhandlingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in