2021-06-12, 22:10
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja, hvis et av barna mente han var skyldig, så hadde han neppe sagt noe som helst om akkurat den delen av saken.

Det er forskjell på å si at han mener at han er skyldig, og ikke ha sagt at han mener at han er uskyldig.
Citera
2021-06-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er forskjell på å si at han mener at han er skyldig, og ikke ha sagt at han mener at han er uskyldig.

TT har snudd saken på hodet og anser at det er TH som er offeret i denne saken, det ser man gang på gang her.
Citera
2021-06-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Artikkelen er i grunn for gammel til at man kan påstå at barna fortsatt tror at faren er uskyldig og at moren lever.

I en artikkel i VG publisert 24.mai i år, så står bl.a. dette:

Bistandsadvokaten til Tom og Anne-Elisabeth Hagens barn mener de nye opplysningene viser «med all tydelighet en nitid planlegging utført av personer med svært betydelig kompetanse på dette området». Han sier det er opplagt at Tom Hagen selv ikke besitter dette.

– Det finnes heller ikke meg bekjent noen forbindelse mellom ham og personer med slik kompetanse. Dette utelukker etter mitt syn politiets såkalte hovedhypotese om at Hagen står bak forsvinningen, sier Kihle til VG.

– Det er utelukkende positivt for mine klienter som er opptatt av å finne ut hva som skjedde med Anne-Elisabeth.

Hagen-barnas bistandsadvokat sier han har forståelse for at det har tatt tid for politiet å få oversikt over de tingene de nå går ut med ettersom han mener det er avanserte ting.

– Ideelt sett hadde man selvfølgelig sett at disse opplysningene ble kjent tidligere, og slik at politiet kan få tips fra publikum, men det viser uansett en vilje fra politiets side til å opplyse saken i retning vekk fra Tom Hagen. Dette er et positivt trekk ved den nye etterforskningsledelsen, mener Kihle.

Bistandsadvokaten til Hagen-barna har hele tiden vært tydelig i mediene på at siktelsen mot Tom Hagen, er et feilspor i saken.

– Både det avanserte opplegget som beskrives i artikkelen, samt det faktum at etterforskningen ikke synes å avdekke noen forbindelse mellom Hagen og nødvendige medhjelpere, svekker mistanken ytterligere for hver dag som går, sier Kihle.
Citera
2021-06-12, 22:26
Medlem
Citat:
I en artikkel i VG publisert 24.mai i år, så står bl.a. dette:

Bistandsadvokaten til Tom og Anne-Elisabeth Hagens barn mener de nye opplysningene viser «med all tydelighet en nitid planlegging utført av personer med svært betydelig kompetanse på dette området». Han sier det er opplagt at Tom Hagen selv ikke besitter dette.

– Det finnes heller ikke meg bekjent noen forbindelse mellom ham og personer med slik kompetanse. Dette utelukker etter mitt syn politiets såkalte hovedhypotese om at Hagen står bak forsvinningen, sier Kihle til VG.

– Det er utelukkende positivt for mine klienter som er opptatt av å finne ut hva som skjedde med Anne-Elisabeth.

Hagen-barnas bistandsadvokat sier han har forståelse for at det har tatt tid for politiet å få oversikt over de tingene de nå går ut med ettersom han mener det er avanserte ting.

– Ideelt sett hadde man selvfølgelig sett at disse opplysningene ble kjent tidligere, og slik at politiet kan få tips fra publikum, men det viser uansett en vilje fra politiets side til å opplyse saken i retning vekk fra Tom Hagen. Dette er et positivt trekk ved den nye etterforskningsledelsen, mener Kihle.

Bistandsadvokaten til Hagen-barna har hele tiden vært tydelig i mediene på at siktelsen mot Tom Hagen, er et feilspor i saken.

– Både det avanserte opplegget som beskrives i artikkelen, samt det faktum at etterforskningen ikke synes å avdekke noen forbindelse mellom Hagen og nødvendige medhjelpere, svekker mistanken ytterligere for hver dag som går, sier Kihle.

De klamrer seg selvsagt til håpet om at TH er uskyldig, men det er ikke bevis på noe som helst.

Ellers er denne diskusjonen OT.
Citera
2021-06-12, 22:27
Medlem
Citat:

Ja, det er visst noen her som tar det for gitt at ting i familien er helt uendret fra 2018, uten å hensynta at ny informasjon og opplysninger kan ha satt ting i et annet lys for noen. Det er ikke sikkert at enigheten i familien er så unison som noen vil ha det til.

Å henvise til gamle artikler eller uttalelser fra andre, kan vise seg å ha liten verdi.
Citera
2021-06-12, 22:28
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
TT har snudd saken på hodet og anser at det er TH som er offeret i denne saken, det ser man gang på gang her.

Ja, det er samme hele tiden. TH har blitt lurt, presset og manipulert sånn at han til slutt nekter å bli med i flere avhør, og også skrive under på et eneste av papirene fra avhørene.
Heldigvis tror jeg at de som bare leser tråden, men aldri kommenterer, klarer å se agendaen.
Legger merke til at TT aldri vil kommentere THs løgner. Det som TH sier avhør, det som TH sier i NRK-intervjuet, og det som han har skrevet i dagbøkene.
Citera
2021-06-12, 22:32
Medlem
Citat:
Jeg har da aldri nektet for at Kihle også har sagt dette. Snakker om å lage storm i vannglass.
Poenget var jo her at barna neppe enstemmig tror at TH er uskyldig.
Det er uansett lenge siden uttalelsen om at barna trodde han var uskyldig, ble uttalt av advokat. Mye har skjedd siden den tid. Det er mye som barna ikke visste den gang.

Du og Jayce bør lese de siste kommentarene fra barnas bistandsadvokat som jeg siterte i mitt forrige innlegg.
Citera
2021-06-12, 22:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, det er samme hele tiden. TH har blitt lurt, presset og manipulert sånn at han til slutt nekter å bli med i flere avhør, og også skrive under på et eneste av papirene fra avhørene.
Heldigvis tror jeg at de som bare leser tråden, men aldri kommenterer, klarer å se agendaen.
Legger merke til at TT aldri vil kommentere THs løgner. Det som TH sier avhør, det som TH sier i NRK-intervjuet, og det som han har skrevet i dagbøkene.

Det er uansett merkelig å være så utrolig krass og vrang, hvis man er uskyldig.

Hva i all verden kan han ha å tape på å legge alle kortene på bordet, la seg undersøke i huet og ræva, la de holde på til hjertens lyst, for hvis han er uskyldig så kan de jo faktisk ikke finne noe som knytter han til drapet.
Det går bare ikke an.

(Baneheia-saken til side, det var en annen tid, en annen situasjon)
Citera
2021-06-12, 22:36
Medlem
Citat:
Du og Jayce bør lese de siste kommentarene fra barnas bistandsadvokat som jeg siterte i mitt forrige innlegg.

RU hadde kompetansen og kjente TH så det barna hevder er direkte usant.
Citera
2021-06-12, 22:42
Medlem
Citat:
De klamrer seg selvsagt til håpet om at TH er uskyldig, men det er ikke bevis på noe som helst.

Ellers er denne diskusjonen OT.

Da er vi i det minste enige om hva barnas syn på saken er.
Citera
2021-06-12, 22:43
Medlem
Citat:
Da er vi i det minste enige om hva barnas syn på saken er.

De kan jo ikke si noe annet og hva de tenker vet de bare selv.
Citera
2021-06-12, 22:44
Medlem
Citat:
Riktig, bistandsadvokaten klagde tidlig på politiets mangelfulle etterforskning.
Men etter å ha fått utlevert alle saksdokumenter fra etterforskningen så har de ikke lenger noen innsigelser.
Det er klausurerte dokumenter og barna går til th og forteller om de får fullt innsyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in