2021-06-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Selvfølgelig må man stole på alt advokater sier, de er jo liksom ikke betalt for å tale sine klienters sak. /s

De kan ikke si noe som klientene ikke har gitt dem lov til å si.
Citera
2021-06-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Har du lest brevet som dattera skrev: Personen fra KGF måtte da innrømme at dette var sant. Så kom det fra den ene: «Det er ikke å stikke under en stol at det fremdeles er mange i politiet som tror det er Tom som har gjort det. Det er jo eneste plausible forklaringen».

Dette slo ned som en bombe hos meg, jeg hadde ikke en gang tenkt tanken at det var derfor de drev avlytning. Jeg ble kvalm og dårlig, og fra den dagen mistet jeg all tilliten til politiet i Lillestrøm.

Eller hva bistandsadvokaten sier: Barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen er «sikre på at deres far ikke har drept moren og villedet politiet». – De kjenner ekteskapet og hva slags familie de har vært, sier bistandsadvokat Ståle Kihle.
Høres ut som et lykkelig ekteskap. Aeh aksepterer å fraskrive seg alle verdier for deretter å betale husleie til huseier th, høflige notater om å foreta seg noe fint for kona så hun ikke går tomhendt fra ekteskapet, hyggelige uttalelser om et harmonisk familieliv i forening, venninneprat om en kjærlig brutal th osv. Kan det bli lykkeligere enn dette. Hva mener floris.
Citera
2021-06-12, 19:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Hvorfor er du usikker på om dattera skrev brevet? Jeg forstår at du har dine egne "sannheter", men et sted går vel grensen? Brevet er fylt av hennes personlige opplevelser bl.a. i avhør. Det ville blitt avslørt med en gang, hvis noen andre stod bak.

Du får bare spekulere i vei om hvorfor barna støtter TH, men har du vurdert at det kanskje er fordi de tror han er uskyldig?

Jeg er usikker, fordi TH er en manipulator. TH kan ha skrevet det på bakgrunn av samtaler med datteren, om innholdet i avhøret. TH kan jo selvsagt ikke vite hva hun har sagt i avhøret uten å ha snakket med henne. Jeg tror ikke at de tror at han er uskyldig.
Har du tenkt på hvorfor THs svigersønn stakk til Australia oppi det hele? Burde ikke han vært hjemme i KJ.veien og støttet sin kone, og tatt seg av barna?
Citera
2021-06-12, 19:59
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du skrev nylig "Husk at det er bare Holden som sier at barna støtter han". Det du skriver er ren løgn.

I tillegg til brevet, og det barna sier gjennom deres bistandsadvokat, så kom det også fram i dette debattinnlegget som nylig ble publisert i Avisa Oslo:

Hagens eldste datter er farens sterke forsvarer om hans uskyld i likhet med de to andre søsknene.
Jeg har også sett Hagen stråle opp når han forteller om sitt yngste barnebarn. I vennekretsen bistås han av gode hjelpere langt utover det man kan forvente av et godt vennskap. Hagen er ingen ensom ulv som har turet fram på måter som har støtt familie, venner og forretningsforbindelser bort slik jeg her sett andre drapsmenn te seg.

Med det så mente jeg at det er advokaten som sier at barna støtter TH, og ikke noe som de sier selv på TV. Altså er det bare han, og ikke barna. Skulle vel ikke være så vanskelig å forstå noe så enkelt. Og om Kihle sier det samme, så spiller det ingen rolle. Dette er advokatene til familien. Hvor vil du med dette? Det har ingen ting å si om barna tror at TH er uskyldig, når alle bevisene og indisiene er der. I alle drapssaker er det vanlig at noen i familien sier at de tror at vedkommende er uskyldig, eller på annet vis prøver å forsvare vedkommende.
Citera
2021-06-12, 20:03
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss

Jeg tror at uttalelsen er på bakgrunn av at den ene datteren har bedt han om å si det, og at TH har en finger med i dette. Skulle tatt seg ut om han sa at døtrene tror han er uskyldig, men ikke sønnen.
Citera
2021-06-12, 20:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg er usikker, fordi TH er en manipulator. TH kan ha skrevet det på bakgrunn av samtaler med datteren, om innholdet i avhøret. TH kan jo selvsagt ikke vite hva hun har sagt i avhøret uten å ha snakket med henne. Jeg tror ikke at de tror at han er uskyldig.
Har du tenkt på hvorfor THs svigersønn stakk til Australia oppi det hele? Burde ikke han vært hjemme i KJ.veien og støttet sin kone, og tatt seg av barna?

Dette syns jeg er veldig spesielt også, men så har det blitt sagt at han stakk av "andre, uavhengige årsaker".

Det må være noe meget spesielt. for at det skal ta presedens over det som unektelig er en krise som rammer hardt og bredt i hele familien, spesielt hans egen kone og barn.

Teorien jeg har forkjærlighet for er at han ikke selv kunne stille seg bak den unisone støtten barna ønsker å fremstå som de gir sin far, jeg tror han ikke er fremmed for at TH har noe med dette å gjøre.

Han er i en unik posisjon på den måten at han har et godt innblikk i familien og dynamikken, men uten å ha vokst opp i den og blitt "indoktrinert" fra barnsben av.
Citera
2021-06-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men dette er jo ikke barnas egne ord, men noe som kommer fra en person utenfor familien, som igjen er bekjent av TH og har snakket med TH. Tror man skal la barna snakke for seg selv og ikke bare lage konklusjoner av noe som kommer via flere ledd. Samtidig bør man huske på at ting kan endre seg med tiden og at gamle uttalelser fra et par år siden kanskje ikke gjelder lenger nå - for alle barna.

Riktig, bistandsadvokaten klagde tidlig på politiets mangelfulle etterforskning.
Men etter å ha fått utlevert alle saksdokumenter fra etterforskningen så har de ikke lenger noen innsigelser.
Citera
2021-06-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss

Kan de vel, det skjer hele tiden.
Alle som har benyttet seg av advokat vet at de tillater seg å tale din sak uten å konferere alt med klienten.
Citera
2021-06-12, 20:16
Medlem
Citat:
Selvfølgelig må man stole på alt advokater sier, de er jo liksom ikke betalt for å tale sine klienters sak. /s

Det er nettopp det som er poenget. Bistandsadvokaten snakker på vegne av barna, og man må som Floriss skriver kommunisere det klientene ønsker. Hvis ikke hadde han fått sparken for lenge siden.
Citera
2021-06-12, 20:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kan de vel, det skjer hele tiden.
Alle som har benyttet seg av advokat vet at de tillater seg å tale din sak uten å konferere alt med klienten.

Som uttalelsene fra SH om at "TH ringte hjem til kona 10.06 og 10.07 som avtalt"...

Så får vi senere høre at TH selv har sagt at nei, det gjorde han absolutt ikke, for da satt han i møte, så ble han oppringt av en forretningsforbindelse, så det hadde han ikke tid til.

SH svarte ut i fra at det var dokumentert anrop fra TH's telefon 10.06 og 10.07, så selvfølgelig måtte han uttale seg slik.

Det blir bare så kjedelig når klienten selv stikker foten i munnen og sier noe annet......
Citera
2021-06-12, 20:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Dette syns jeg er veldig spesielt også, men så har det blitt sagt at han stakk av "andre, uavhengige årsaker".

Det må være noe meget spesielt. for at det skal ta presedens over det som unektelig er en krise som rammer hardt og bredt i hele familien, spesielt hans egen kone og barn.

Teorien jeg har forkjærlighet for er at han ikke selv kunne stille seg bak den unisone støtten barna ønsker å fremstå som de gir sin far, jeg tror han ikke er fremmed for at TH har noe med dette å gjøre.

Han er i en unik posisjon på den måten at han har et godt innblikk i familien og dynamikken, men uten å ha vokst opp i den og blitt "indoktrinert" fra barnsben av.

Jeg tenker det samme. TH sov jo i huset der i lange tider, så svigersønnen har nok fått med seg det ene og det andre. Kanskje har det etterhvert oppstått en isfront mellom han og datteren til TH, samt at han kanskje fryktet for sitt eget liv. Han burde jo tatt vare på kona og barna i en slik situasjon. Skal jo noe til å forlate sine egne barn. Finnes ikke spor av han verken på Facebook eller andre steder. Bare helt forduftet. Firmaet hans er konkurs.
Citera
2021-06-12, 20:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg tenker det samme. TH sov jo i huset der i lange tider, så svigersønnen har nok fått med seg det ene og det andre. Kanskje har det etterhvert oppstått en isfront mellom han og datteren til TH, samt at han kanskje fryktet for sitt eget liv. Han burde jo tatt vare på kona og barna i en slik situasjon. Skal jo noe til å forlate sine egne barn. Finnes ikke spor av han verken på Facebook eller andre steder. Bare helt forduftet. Firmaet hans er konkurs.

Something is rotten in the state of Denmark, tenker jeg.

Alt er ikke bare fryd og gammen i Kj.veien heller og jeg tenker det har sitt utspring i hva som skjedde i S4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in