2021-06-11, 22:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Yeeeeesss! Sorry för OT! Uppvisning

Vaffanculo! där rök mitt 2-0.... (iofs med den satsade förmögenheten om SEK 10 ) Forza Italia! Sätt en fjärde - Turkiet är fan inte ens Europa!

OT-sorry!
Citera
2021-06-11, 22:44
Medlem
distanss avatar
Inget nytt "Yeeeeesss" från Biling?

OT, jag vet.. men den kollektiva massan av MÖP:ar tycks ha funnit en alternativ fredagsunderhållning och lyser med sin frånvaro!
Citera
2021-06-11, 22:53
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans

OT, jag vet.. men den kollektiva massan av MÖP:ar tycks ha funnit en alternativ fredagsunderhållning och lyser med sin frånvaro!

MÖP f ö en akronym som jag lärde mig av Ankis. Tycker inte tråden är så jäkla MÖP:ig - kolla t ex Bilings, Venators och Y-sagas historik i stadstråden och historiediton och vi talar om extremt allmänbildade lirare, väldigt få - om ens några - "WW2 asbergare" i den här tråden, actually.

Sedan att folk drabbas av t ex hjälmpsykoser är en helt annan, och egentligen mycket allvarligare, medicinsk och psykiatrisk problematik...
Citera
2021-06-11, 22:54
Medlem
Vossevangens avatar
Den sveitsiske versjonen av M1916 ?
Citera
2021-06-11, 22:56
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Där fick man för sitt högmod hehe.

Det var ingen jättemiss. Och planschen rockar.
Citera
2021-06-11, 22:57
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Den sveitsiske versjonen av M1916 ?

Rätt i höjd, fel i sida!
Citera
2021-06-11, 23:10
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Vilken fin plansch, den sparar jag. Det är dock inte en M16. Den är inte ens tysk.

Vi tar en bild till:

https://ibb.co/jv3wz9v

En spansk "Modelo Z" - hur inskriptionen kommit till låter vi vara osagt. Spanjacken har (ibland) något bultliknande - fäste för fjädrar??? Ja, skratta ni, men har för mig jag sett falangisttrupper under inbördeskriget med fjärdrar i hjälmarna!

EDIT; Förtydligande; ja, alltså även för meniga.
Senast redigerad av GoggeGogelius 2021-06-11 kl. 23:18.
Citera
2021-06-11, 23:19
Medlem
Snapcounts avatar
Och som en katt bland hermelinerna glider jag in med : Österrike/Ungern m17 hjälm

(tar jag det, så skänker jag frågan till "Vossevangen". Länge sedan han var i tråden. Dvs en "bakläxa"..)

Vänta nu : HG har nämnt den alleredan, och Ankan har inte kommenterat det svaret..
Senast redigerad av Snapcount 2021-06-11 kl. 23:36.
Citera
2021-06-11, 23:23
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
MÖP f ö en akronym som jag lärde mig av Ankis. Tycker inte tråden är så jäkla MÖP:ig - kolla t ex Bilings, Venators och Y-sagas historik i stadstråden och historiediton och vi talar om extremt allmänbildade lirare, väldigt få - om ens några - "WW2 asbergare" i den här tråden, actually.

Du.. det finns en gräns mellan allmänbildning och tvångsmässig personlighetsstörning! Skämt åsido, har gjort några exkursioner i nämnda trådar och är väl medveten om att dom besitter beundransvärda kunskaper, men kanske framför allt en fantastisk slutledningsförmåga!

Menar, du och jag kan ju alla frågor när vi väl får facit!

Citat:
Sedan att folk drabbas av t ex hjälmpsykoser är en helt annan, och egentligen mycket allvarligare, medicinsk och psykiatrisk problematik...

Exakt, haha!
Citera
2021-06-12, 01:03
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Jodå Älskar Italien Jobbade där som glamorös klädhängare på 90 talet Buksvåger med Super-Pippos brud(lämnar hennes namn utan detta)
Citera
2021-06-12, 01:38
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Jodå Älskar Italien Jobbade där som glamorös klädhängare på 90 talet Buksvåger med Super-Pippos brud(lämnar hennes namn utan detta)

I fortsättningen kommer jag kalla dig Major Tambur!

Har vi kommit fram till vilken stahlhelm det är?
Citera
2021-06-12, 02:00
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - -
Har vi kommit fram till vilken stahlhelm det är?

Nope - "på A svarar vi ´stål´och på B svarar vi ´hjälm´...."

Man får helt enkelt försöka somna och sova gott med vetskap om denna ovetskap (kommer kräva minst en extra zopiklon 7,5...).

Sorry för OT och dravel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in