OT, jag vet.. men den kollektiva massan av MÖP:ar tycks ha funnit en alternativ fredagsunderhållning och lyser med sin frånvaro!
MÖP f ö en akronym som jag lärde mig av Ankis. Tycker inte tråden är så jäkla MÖP:ig - kolla t ex Bilings, Venators och Y-sagas historik i stadstråden och historiediton och vi talar om extremt allmänbildade lirare, väldigt få - om ens några - "WW2 asbergare" i den här tråden, actually.
Sedan att folk drabbas av t ex hjälmpsykoser är en helt annan, och egentligen mycket allvarligare, medicinsk och psykiatrisk problematik...
En spansk "Modelo Z" - hur inskriptionen kommit till låter vi vara osagt. Spanjacken har (ibland) något bultliknande - fäste för fjädrar??? Ja, skratta ni, men har för mig jag sett falangisttrupper under inbördeskriget med fjärdrar i hjälmarna!
EDIT; Förtydligande; ja, alltså även för meniga.
Senast redigerad av GoggeGogelius 2021-06-11 kl. 23:18.
MÖP f ö en akronym som jag lärde mig av Ankis. Tycker inte tråden är så jäkla MÖP:ig - kolla t ex Bilings, Venators och Y-sagas historik i stadstråden och historiediton och vi talar om extremt allmänbildade lirare, väldigt få - om ens några - "WW2 asbergare" i den här tråden, actually.
Du.. det finns en gräns mellan allmänbildning och tvångsmässig personlighetsstörning! Skämt åsido, har gjort några exkursioner i nämnda trådar och är väl medveten om att dom besitter beundransvärda kunskaper, men kanske framför allt en fantastisk slutledningsförmåga!
Menar, du och jag kan ju alla frågor när vi väl får facit!
Citat:
Sedan att folk drabbas av t ex hjälmpsykoser är en helt annan, och egentligen mycket allvarligare, medicinsk och psykiatrisk problematik...