2021-06-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Då BLM har varit tydliga med sitt motstånd mot Trump och även använt rent kriminella metoder för att driva sina åsikter så anser jag organisation som olämplig.

Nu får du svara på min fråga.

Eftersom Sushi Ninjas och dess CEO Doug Logan redan i november och helt utan att några bevis kunnat presenteras påstod att det förekommit valfusk och dessutom deltog i den offentliga debatten på alt right rörelsens sida. De var alltså en del i den konspiration som sedan växte till en audit i AZ. De hade alltså ett egenintresse och ett ekonomiskt intresse att driva på valfusk konspirationen. Dessutom måste de i högsta grad anses olämpliga då de helt saknar kompetens på området och aldrig tidigare utfört en audit.

När mitt företag utsätts för en revision så görs detta av en auktoriserad byrå med långvarig erfarenhet och personal med rätt utbildning och lång praktiskt erfarenhet.

Detta borde man också förvänta sig när något skall genomföra en revision av ett val. Inte några pajasar som prövar sig fram allt eftersom revisionen pågår och hela tiden ändrar förutsättningarna och vad man letar efter. Att exempelvis inte känna till att valsedlarna inte hade vattenstämplar men leta efter sådana med uv ljus visar på stor okunskap. Att försöka genomföra audition med svarta och blå pennor, som man försökte starta upp audition med, hade varit direkt skadligt. Att mot alla regler ta känsligt material över delstatsgränsen upp till en privat fritidsstuga är inte bara klandervärt utan också direkt korkat och farligt.

Nöjd?
2021-06-11, 18:09
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Eftersom Sushi Ninjas och dess CEO Doug Logan redan i november och helt utan att några bevis kunnat presenteras påstod att det förekommit valfusk och dessutom deltog i den offentliga debatten på alt right rörelsens sida. De var alltså en del i den konspiration som sedan växte till en audit i AZ. De hade alltså ett egenintresse och ett ekonomiskt intresse att driva på valfusk konspirationen. Dessutom måste de i högsta grad anses olämpliga då de helt saknar kompetens på området och aldrig tidigare utfört en audit.

När mitt företag utsätts för en revision så görs detta av en auktoriserad byrå med långvarig erfarenhet och personal med rätt utbildning och lång praktiskt erfarenhet.

Detta borde man också förvänta sig när något skall genomföra en revision av ett val. Inte några pajasar som prövar sig fram allt eftersom revisionen pågår och hela tiden ändrar förutsättningarna och vad man letar efter. Att exempelvis inte känna till att valsedlarna inte hade vattenstämplar men leta efter sådana med uv ljus visar på stor okunskap. Att försöka genomföra audition med svarta och blå pennor, som man försökte starta upp audition med, hade varit direkt skadligt. Att mot alla regler ta känsligt material över delstatsgränsen upp till en privat fritidsstuga är inte bara klandervärt utan också direkt korkat och farligt.

Nöjd?

Skillnaden blir då att BLM använder kriminella metoder för att nå sitt mål, Cyber ninjas gör det inte.

Rätt nöjd med replikskiftet.
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-06-11 kl. 18:33.
2021-06-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faordig
Detta blir utanför protokollet (OT) och kommer plockas bort och rättmätigt straff kommer utdömas av mod. Tack. Huvudsaken är att du skall hinna läsa detta innan kommentaren försvinner och veta att alla nu ser att du inte alls blir granskad utan i själva verket är en som granskar. Jag har i årtionden lurats eller skojat med verifikationer. Jag är inte ensam. Men du är påkommen. Förstår att du vurmar för granskning av valfusk.

Du har valt fel sida din jubelfemma.

Genom att svara på ditt inlägg och försöka vara så on topic det går i mitt svar, så skall jag försöka rädda ditt inlägg för omvärlden.

Jag tycker nämligen det är viktigt, då du exemplifierar vilken typ av personer som driver på valfusk konspirationen, är positiva till auditen i AZ och som är en del av MAGA sekten. Det vill säga personer som själva ser sig som fuskare och som försöker lura samhället genom att fuska. I detta fallet, med skatter och vinster i företag. Du skiter i att det är andra i samhället som därmed for betala för dig, eller får en mindre del av det offentliga, för att fusk förekommer.

Tack för att du bekräftar vilka människotyper som ställer sig bakom Trump.

Sedan lite OT;
Själv är jag en tämligen framgångsrik företagare och på intet sätt granskare/revisor som du antyder. Jag har inte några problem med myndigheterna eller att jag från tid till annan får revision av min verksamhet.

Så småningom hinner verkligheten i kapp dig, och förr eller senare kommer du att avslöjas som den fuskare du är. Då kan det bli riktigt dyrt.

Noterar exempelvis att Runar Sögaard, en annan person som länge trodde han kunde lura systemet och komma undan med detta, idag dömdes till fängelse och näringsförbud för ekonomisk brottslighet. Som den frikyrkopastor med anknytning till USA han är/har varit så skulle det inte förvåna om han var Trump supporter.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-06-11 kl. 18:34.
2021-06-11, 18:36
Medlem
Citat:
Skillnaden blir då att BLM använder kriminella metoder för att nå sitt mål, Cyber ninjas gör det inte.

Rätt nöjd med replikskiftet.

Inte alla som skulle vara nöjda med att förlora en debatt. Du hade definitivt inte varit något ämne till en deltagare i någon av de amerikanska Universitetens debattklubbar.

Om Sushi Ninjas använder kriminella metoder eller ej, blir säkert föremål för en utredning efter det att de presenterat sin rapport.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-06-11 kl. 18:39.
2021-06-11, 18:45
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Inte alla som skulle vara nöjda med att förlora en debatt. Du hade definitivt inte varit något ämne till en deltagare i någon av de amerikanska Universitetens debattklubbar.

Om Sushi Ninjas använder kriminella metoder eller ej, blir säkert föremål för en granskning efter det att de presenterat sin rapport.

Man vet att motståndare står blottad med rumpan bar utan argument när personangreppen kommer.

Men för att förtydliga vad vi kommit fram till.

Både BLM och Cyber ninjas är politiskt motiverade, men BLM är den som använder kriminella metoder för att nå sitt mål.

Det blir som att jämföra äpplen och päron.

Jag vet inte hur du tänker, men jämförelsen var dålig.
Men nog om det.
2021-06-11, 18:58
Medlem
Citat:
Man vet att motståndare står blottad med rumpan bar utan argument när personangreppen kommer.

Men för att förtydliga vad vi kommit fram till.

Både BLM och Cyber ninjas är politiskt motiverade, men BLM är den som använder kriminella metoder för att nå sitt mål.

Det blir som att jämföra äpplen och päron.

Jag vet inte hur du tänker, men jämförelsen var dålig.
Men nog om det.

Nu är jag ledsen att ge dig fel igen. BLM är varken i USA eller vad jag förstår i något annat land heller betraktade som en kriminell organisation. Däremot tillstår jag naturligtvis att det bland dess medlemmar och sympatisörer finns flertalet kriminella element. Det såg man både vid demonstrationerna i USA och i Sverige. Men vad jag förstår så finns det ingen stanna där man stämplar organisationen som en kriminell sådan.

På det sätt som man exempelvis i USA anser att KKK, 1% klubbarna eller de tidigare inflytelserika maffiafamiljerna alla
var kriminella organisationer, ungefär på samma sätt som Kanada fastslog att Proud Boys var en terroristorganisation.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-06-11 kl. 19:04.
2021-06-11, 19:06
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Nu är jag ledsen att ge dig fel igen. BLM är varken i USA eller vad jag förstår i något annat land heller betraktade som en kriminell organisation. Däremot tillstår jag naturligtvis att det bland dess medlemmar och sympatisörer finns flertalet kriminella element. Det såg man både vid demonstrationerna i USA och i Sverige. Men jag jag förstår så finns det ingen stanna där man stämplar organisationen som en kriminell sådan.

På det sätt som man exempelvis i USA anser att KKK, 1% klubbarna eller de tidigare inflytelserika maffiafamiljerna alla
var kriminella organisationer, ungefär på samma sätt som Kanada fastslog att Proud Boys var en terroristorganisation.

Den klassas inte som en kriminell organisation likt klanerna som nu styr våra förorter.

Men kriminella handlingar är inget de ryggar för att använda sig av. Laglösa "autonoma" zoner, upplopp och förstörelse.
Listan kan göras lång.

Men visst, skulle Proud Boys skött auditen i Arizona så skulle jämförelsen varit mer passande.

Men nu tycker jag att vi släpper den här diskussionen och går vidare.
2021-06-11, 19:18
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.thegatewaypundit.com/2021/06/breaking-exclusive-huge-printers-ballots-better-lawyer-2020-ballots-modified-multiple-republican-are as-forcing-adjudication-potential-fraudulent-vote-switching/

BREAKING EXCLUSIVE – HUGE: Ballot Printing Companies Better Lawyer Up – 2020 Ballots Were Modified in Multiple Republican Areas Forcing Adjudication and Potential Fraudulent Vote Switching
2021-06-11, 19:27
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Det är klart den kommer att visa på fusk. Den är anordnad av personer som hävdat fusk i flera månader och utförs ett företag vars VD skrev om valfusket på sociala medier redan i november. Så att de skulle göra bort sig själva inför sina anhängare genom att meddela att de inte hittat fusk kan nog uteslutas.

Intressantare är frågan vad de gör sedan. Vågar de gå vidare med vad de hittar, genom att anmäla det till myndigheterna och då också lämna ifrån sig bevisen för granskning av t ex FBI?
Så det är alltså en republikansk konspiration i syfte att omkullkasta ett säkert genomfört val vi ser? En statskupp, helt enkelt.
2021-06-11, 19:30
Medlem
Hundvisslarens avatar
Kan vi konstatera att alla som är för demokrati måste tycka att BLM ska sköta rösträkningen?
2021-06-11, 19:36
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Man kan säga att det är en konspirationsteori att Wuhan-labbet tillverkade Covid, att apatiska flyktingbarn inte spelar apatiska för att få uppehållstillstånd och att massmigration är en ekonomisk börda. På samma sätt kan man avfärda de allt mer frekventa auditsen som "onödiga" och man kan hävda att det bara är fejk hela vägen.

Men det är ju bara maniskt käbbel som tyder på en alltmer tilltagande desperation.
Men du, vem är det som begär de här "allt mer frekventa auditsen", och vad har hittills kommit ut av dessa? Vem är det som är desperat igen?
Senast redigerad av Enterprise 2021-06-11 kl. 19:40.
2021-06-11, 19:37
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Kan vi konstatera att alla som är för demokrati måste tycka att BLM ska sköta rösträkningen?

+1 på den. 🤣 👌

Vi vet redan vilket mottagande resultatet kommer få av vänster-svängen.

Spelar ingen roll vad som är sant eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in