2021-06-11, 13:59
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Ser ingen artikel
Det gjorde jag. Här är den:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.05.28.21258012v1.article-info

TDS dödar.
2021-06-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Det måste kännas jobbigt att leva i en värld där en icke-legitim - det vill säga olaglig - valundersökning tillåts pågå, utan att någon domare stoppar den. Det enda som finns som kan förklara detta, är en konspirationsteori. Är ryssen inblandad, tror du? Har de mutat domare och lagstiftare? Alla dessa republikaner som är så upprörda - varför gör de inget för att stoppa denna ryska konspiration?

Eftersom ingen - inte demokraterna och inte republikanerna står bakom denna audit - borde den ju ha stoppats för länge sedan. Istället åker delstatsrepresentanter dit på studiebesök. Hur får det dig att känna? Blir du orolig? Upplever du att hela världen konspirerar mot dig?

Du börjar sakta närma dig Nixter i antal fel i vad du skriver. De besökare som gästspelar på auditen har inte vid något tillfälle haft några officiella uppdrag från sina delstatsparlament. De är på besök i första hand som privatpersoner och i bästa fall, som representanter för sitt parti. Men de har inga officiella uppdrag av sin Kongress. Hur mycket än du och Nixter försöker boosta att de är på plats. Därför är de i detta fall inga ”delstatsreptesentanter”.

Du svarade inte på min fråga, skulle du acceptera en audit av BLM i Florida och skulle du blint lita på de resultat dessa kom fram till?
Senast redigerad av Master.Palm 2021-06-11 kl. 14:11.
2021-06-11, 14:26
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du svarade inte på min fråga, skulle du acceptera en audit av BLM i Florida och skulle du blint lita på de resultat dessa kom fram till?

Hur lyckas du göra en jämförelse mellan BLM och de som sköter auditen i AZ?

Menar du att BLM är en organisation kontrollerad av Demokraterna?

De skulle isåfall förklara hur de fick härja fritt föra året i syfte att påverka valet, doldt bakom värdegrunds-förfarande.

Smutsigt värre...
2021-06-11, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hur lyckas du göra en jämförelse mellan BLM och de som sköter auditen i AZ?

Menar du att BLM är en organisation kontrollerad av Demokraterna?

De skulle isåfall förklara hur de fick härja fritt föra året i syfte att påverka valet, doldt bakom värdegrunds-förfarande.

Smutsigt värre...

Vad jag vet så har BLM ingen som helst koppling till Demokraterna, du kanske vet något som jag inte har kunskap om.

Däremot tog jag ett exempel i en random organisation som jag vet fungerat som ett rött skynke i alt right rörelsen och mycket riktigt så nappade du med en gång.

Svara då i stället på frågan, skulle det vara acceptabelt att BLM utförde en audit i Florida och skulle ni i sekten acceptera det resultat dessa kommer fram till?
2021-06-11, 14:39
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Men förstår du alltså inte att granskningarna måste bli färdiga innan bevisen presenteras? Ett nekande svar på den enkla frågan gör att du slipper citera mig i framtiden. Så ointelligent trodde jag faktiskt inte en levande människa kunde vara.
Hmm
Det har ju gjorts ett stort antal undersökningar och kontroller som har presenterat sina resultat: "inget tyder på valfusk".
Men dessa räknas inte?

Just denna sätter du extra stor tilltro till, fast den är partiskt redan från start?!

Så om denna undersökning inte visar på omfattande fusk som håller i domstol, kommer du då vara nöjd eller kommer du kräva en ny undersökning och sedan upprepa detta igen: "Så du förstår verkligen inte att bevis presenteras efter att undersökningen är avslutat? "
2021-06-11, 14:58
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hmm
Det har ju gjorts ett stort antal undersökningar och kontroller som har presenterat sina resultat: "inget tyder på valfusk".
Men dessa räknas inte?

Just denna sätter du extra stor tilltro till, fast den är partiskt redan från start?!

Så om denna undersökning inte visar på omfattande fusk som håller i domstol, kommer du då vara nöjd eller kommer du kräva en ny undersökning och sedan upprepa detta igen: "Så du förstår verkligen inte att bevis presenteras efter att undersökningen är avslutat? "
Jag är inte medveten om någon annan grundligt utfört audit.
Om denna visar på inget fusk får vi nog gå vidare med att diskutera valförfarandet, med fokus på fraud by mail.
2021-06-11, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Stämmer inte. Varje stat kan decertifiera sina elektorer för Biden. Mao kommer Trump ha fler elektorer än Biden. Vad som därefter sker blir intressant.

Utöver detta kan senaten flippas enkelt.

PS noterar att Joint Chief of Staff nyss var ute och dementerade China Joes uttalande tidigare idag att Joint Chief off Staff sagt till Joe att klimatet var USAs största fiende. De hävdar i sitt uttalande att Kina och Ryssland är största hoten.
Här är varför det är så viktigt med källhänvisning till vilda påståenden såsom här ovan

https://thehill.com/changing-america/sustainability/climate-change/557867-trump-lashes-out-after-biden-says-joint-chiefs

Citat:
“Climate change is a threat. Climate change has a significant impact on military operations, and we have to take that into consideration,” Milley said Thursday.

“The President is looking at it at a much broader angle than I am. I’m looking at it from a strictly military standpoint. And from a strictly military standpoint, I’m putting China, Russia up there,” he said.
2021-06-11, 15:29
Medlem
Citat:
Om denna visar på inget fusk får vi nog gå vidare med att diskutera valförfarandet, med fokus på fraud by mail.

Så om inget valfusk bevisas, i denna som du påstår grundligt utförda audit, så vill du gå vidare och försöka finna fel i själva valproceduren med inriktning på brevröstning.

Det kan inte helt enkelt vara så att Trump faktiskt förlorade valet, fair and sqaure?
Senast redigerad av Master.Palm 2021-06-11 kl. 15:31.
2021-06-11, 15:32
Medlem
Citat:

Det är klart den kommer att visa på fusk. Den är anordnad av personer som hävdat fusk i flera månader och utförs ett företag vars VD skrev om valfusket på sociala medier redan i november. Så att de skulle göra bort sig själva inför sina anhängare genom att meddela att de inte hittat fusk kan nog uteslutas.

Intressantare är frågan vad de gör sedan. Vågar de gå vidare med vad de hittar, genom att anmäla det till myndigheterna och då också lämna ifrån sig bevisen för granskning av t ex FBI?
2021-06-11, 15:37
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Vad jag vet så har BLM ingen som helst koppling till Demokraterna, du kanske vet något som jag inte har kunskap om.

Däremot tog jag ett exempel i en random organisation som jag vet fungerat som ett rött skynke i alt right rörelsen och mycket riktigt så nappade du med en gång.

Svara då i stället på frågan, skulle det vara acceptabelt att BLM utförde en audit i Florida och skulle ni i sekten acceptera det resultat dessa kommer fram till?

Varför "nappar" du på Cyber-ninjas?
2021-06-11, 15:51
Medlem
Citat:
Så om inget valfusk bevisas, i denna som du påstår grundligt utförda audit, så vill du gå vidare och försöka finna fel i själva valproceduren med inriktning på brevröstning.

Det kan inte helt enkelt vara så att Trump faktiskt förlorade valet, fair and sqaure?

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Varför "nappar" du på Cyber-ninjas?

Svara först på min fråga så skall jag svara på din, eller har jag fått dig helt svarslös?

Du för liksom inte debatten vidare om du varje gång svarar med en motfråga.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-06-11 kl. 15:54.
2021-06-11, 15:59
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Svara först på min fråga så skall jag svara på din, eller har jag fått dig helt svarslös?

Då BLM har varit tydliga med sitt motstånd mot Trump och även använt rent kriminella metoder för att driva sina åsikter så anser jag organisation som olämplig.

Nu får du svara på min fråga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in