Citat:
Ursprungligen postat av
Xenotime
Det går inte att låtsas att det är 2019 igen. Arbetslösheten ligger på 10% och det är kris i vården. Ekonomi och välfärdsfrågor är betydligt högre prioriterade nu än 2019, det gynnar M och S. För att lyfta måste SD öka förtroendet där och komma med skarpa förslag ex. medborgare bör ha förtur i vårdkön.
SD har förslag på alla politikområden, som vanligt gäller det att nå ut i MSM. Dåmåste man tala om rötter för att nötterna i MSM skall bry sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Såklart så ska sossarna och media hugga på att Åkesson sa att vi aldrig komma lämna våra rötter, som om han menade på att de alltid kommer förbi nazister.. suck. Kanske är det medvetet för att det ska bli uppmärksammat att S lämnat sina rötter, jag vet inte men den anfallsvinkeln gav SD lite gratis.
Dock bra att SD går till attack mot S i den ekonomiska politiken. SD ska parkera sig i mitten där.
Jag tror han provocerade, SD vill vara i fokus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grevelesevi
Detta med att sossarna vill ge sig på 3 miljoner sparare som har isk konton kanske kan peta över några sparsamma sossar till SD. Konkreta pengar i plånboken är lättare att relatera till skillnad från 150 miljarder i eu-stöd till greker och spanjorer.
Oscar Sjöstedt debatterar mot Maggan i aktuellt ikväll om detta. 13 min in börjar inslaget.
https://www.svtplay.se/video/29611120/aktuellt/aktuellt-10-juni-21-00-1?position=800&id=8DmPM75
Själv har jag börjat få högt blodtryck varje gång jag ser en sosse debatterar (ljuger) i tv, så kolla på egen risk.
Sossar är läskiga, jag föredrar att läsa om deras svammel och lögner på FB istället för att lyssna på skiten.