Invermectin är stämplat som konspirationsteorier och flumm i media, media pushar en agenda och lägger grunderna på hur man ska tycka och tänka... allt annat är trams! så ser jag på media. allt utanför ramen är fel
den dagen media är opolitiskt och helt neutrala kommer jag att ta media på allvar
Du påstår att media inte skriver om Indien för det inte skulle generera klick. Men du kan alltså inte backa upp påståendet utav svamlar om annat istället, har jag tolkat dig rätt?
Precis som Dr Campbell (utan alla andra jämförelser) efterlyser jag europeiska studier på detta.
Går det att genomföra studier i Europa den här årstiden? Smittspridningen är ju låg nu. Finns risken att det blir för få infektionsfall i placebo-gruppen för att kunna dra säkra slutsatser? Har man sumpat den chans som fanns under vintern?
"Follow the evidence, wherever it leads."
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
För alla vettiga människor finns det redan tillräckligt mycket data för att Ivermectin fungerar.
Uppenbarligen finns det vissa som anser att det inte finns tillräckligt mycket data.
Dessa personer borde ha varit pådrivande att begära studier som ger klara besked. Det duger inte att bara säga att underlag saknas, utan att samtidigt anstränga sig för att genomföra studier som ger tillräckligt underlag.
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
58 studier totalt. Dödligheten minskar med 81 till 96 % om det ges tidigt eller som profylax.
En stor studie från Mexiko City med 77 000 deltagare och en kontrollgrupp på över 100 000 visade effekt på ca 50-75 % även vid riktigt små doser.
Delhi (31 miljoner invånare) och Uttar Pradesh (235 miljoner invånare) fick ned smittan med 98 % respektive 96 % på en månad genom bred användning av Ivermectin.
Tamil Nadu (79 miljoner människor) förbjöd Ivermectin och där ökade istället smittan under samma period.
Coronadiktatorn Löfven har fått igenom lagar som strider mot grundlagarna så det borde inte finnas något juridiskt hinder för att tillåta Ivermectin som off label mot covid-19.
Det ser onekligen mycket gynnsamt ut för ivermektin.
Vad händer ifall det genomförs studier som inte går att anmärka på, och dessa studier visar att ivermektin fungerar? Skulle det utlösa en stor skandal, att studierna dröjde så länge att genomföra?
Vad händer ifall det genomförs studier som inte går att anmärka på, och dessa studier visar att ivermektin fungerar? Skulle det utlösa en stor skandal, att studierna dröjde så länge att genomföra?
Fastställer man att det funkar blir vaccinen olagliga att använda vad jag förstått då nödgodkänd medicinering inte får användas om befintliga, godkända, alternativ finns.
Med andra ord så kommer det inte hända vi har redan sett hur viktigt det är för makthavarna att ta vaccinvägen som inte får ifrågasättas...
Och visst går det ner. Men att idag säga att situationen är ljus är nog lite för tidigt. Jämför gärna när det var som värst förra året.
Så, jag har svårt att se en ljusning. Än!
Återigen... Stora skillnader inom Indien då alla delstater inte kör samma protokoll. Uttar Pradesh har minskat smittan med en faktor 55 baserat på positiva tester (38000->700). Och då har man dessutom ökat testningen.
Klart det är en väldigt kraftig nedgång som saknar motstycke.
Hoppas att delstater som Tamil Nadu ändrar sitt protokoll till samma som Uttar Pradesh
Du får gärna utveckla. Är det Sverige eller Indien som allt är bra, eller?
När dödstalen här är nere på samma nivå som i våra grannländer så är det bra här. D.v.s. noll COVID19-döda. Eller tycker du att det ska puttra på?
Med de dödstalen vi har i Indien idag är jag ganska säker på att deras sjukvård är hårt pressad. Särskilt som den i princip kollapsade för någon månad sedan.
Återigen... Stora skillnader inom Indien då alla delstater inte kör samma protokoll. Uttar Pradesh har minskat smittan med en faktor 55 baserat på positiva tester (38000->700). Och då har man dessutom ökat testningen.
Klart det är en väldigt kraftig nedgång som saknar motstycke.
Hoppas att delstater som Tamil Nadu ändrar sitt protokoll till samma som Uttar Pradesh
Jag tror nog fortfarande att sjukvården är pressad och att man inte har hämtat sig från katastrofläget för någon månad sedan.
Så ja, det går åt rätt håll men det är långt ifrån ljust tror jag.
Om jag inte är helt ute och snurrar nu och inte förstår sidan https://www.gisaid.org/hcov19-variants/ så har Ryssland nu 56% av den indiska/Delta i sina sekvenseringar. Vilket är en hög siffra och läget i Moskva beskrivs vara oroväckande.
En oroväckande ökning av coronafall i Moskva har fått myndigheterna att flagga för skärpta kontroller av regelefterlevnaden i den ryska huvudstaden.
På onsdagen rapporterade Ryssland 10 407 nya fall av covid-19 det senaste dygnet, vilket är den högsta siffran sedan början av mars. Nära hälften av fallen, 4 124, registrerades i Moskva, där antalet är det högsta sedan januari.
Vad är det som händer i England just nu? Deras kurva stiger brant uppåt medan övriga länder inklusive Sverige sjunker. En stor del av befolkningen är ju vaccinerade där och smittan borde rimligtvis gå nedåt?
Går det att genomföra studier i Europa den här årstiden? Smittspridningen är ju låg nu. Finns risken att det blir för få infektionsfall i placebo-gruppen för att kunna dra säkra slutsatser? Har man sumpat den chans som fanns under vintern?
"Follow the evidence, wherever it leads."
Uppenbarligen finns det vissa som anser att det inte finns tillräckligt mycket data.
Dessa personer borde ha varit pådrivande att begära studier som ger klara besked. Det duger inte att bara säga att underlag saknas, utan att samtidigt anstränga sig för att genomföra studier som ger tillräckligt underlag.
Det ser onekligen mycket gynnsamt ut för ivermektin.
Det är väl som du säger inte bästa säsongen att genomföra studier på smittspridning och sjukdom i covid-19 i Europa just nu, men världen är ju större än Europa gubevars.
Det är not svårt att få de som inte tror på Ivermectin att lägga ner sin själ i att göra en studie, så låt de som tror på preparatet visa att det fungerar i en bra och trovärdig studie istället.
Jag tror inte det blir någon skandal, ingen specifik person, regering, organisation eller företag kan vad jag förstår ställas till svars för att trovärdiga studier inte genomförts, eller det är väl snarare så att det skulle vara ett kollektivt misslyckande av hela världen. Aja baja alla!
Jag tror nog fortfarande att sjukvården är pressad och att man inte har hämtat sig från katastrofläget för någon månad sedan.
Så ja, det går åt rätt håll men det är långt ifrån ljust tror jag.
Kolla på detta avsnitt av Dr John. Han efterfrågar en analys av orsaken bakom varför vissa delstater i Indien sett en såpass kraftig nergång i positiva tester. Förhoppningsvis kommer liknande analys från hälsomyndigheterna i Indien som Mexiko publicerade. Något har dessa delstater uppenbarligen gjort väldigt rätt ;-)
Jag har kanske missat att det diskuterats redan i tråden. Men det verkar vara den Indiska som ställer till trassel i Värmland nu.
Värmland inför lokala restriktioner sedan kurvan för covid-smitta på nytt vänder uppåt. Nu befaras att den så kallade deltavarianten, en indisk virusmutation, har fått spridning i regionen.
Under en blixtinkallad pressträff på onsdagen meddelade Smittskydd Värmland att de inför nya lokala restriktioner i regionen. Råden gäller fram till och med midsommar.
Enligt smittskyddsläkare Ingemar Hallén fattas beslutet för att läget i regionen är allvarligt och för att smittotrenden vänt uppåt och deltamutationen ökar. Folkhälsomyndigheten kom under onsdagsmorgonen med besked om att totalt 24 fall av varianten har hittats i regionen, skriver Nya Wermlandstidningen.
Smittskyddet ser en uppåtgående smittspridning främst bland ungdomar i åldrarna 13 upp till 19 år. Men även i vissa äldre åldersgrupper.
Den ökade smittspridningen kretsar i huvudsak kring Karlstadsområdet.