2021-06-08, 21:04
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Och yngre kvinnor. Stödet för SD där är större bland båda unga kvinnor och unga män jämfört med dagens från SCB.

Stämmer bra det.

Det är dock glädjande att SD har såpass stor potential hos den yngre generationen, vilket S verkar ha svårt med, vilket nog kan förklara deras radikalvänster retorik då och då (för att locka unga kvinnor från vänstern.)

Troligtvis har man slagit sig in hos unga män genom memes, Trump, sociala medier och dylikt. Yngre har betydligt svårare ekonomiskt med bostäder och dylikt med om man inte har rika föräldrar. Tjejer kanske ser detta problem på grund av kapitalism och patriarkatet medan män ser det som invandring, globalism, feminism och dylikt.

Tror även många män känner sig utstött från samhället pga obalansen mellan unga män och kvinnor. 125 män på 100 kvinnor eller nått sånt. Det är dock helt massinvandringen och politikernas fel att vi fått en sån utveckling.
Senast redigerad av Haddock93 2021-06-08 kl. 21:14.
2021-06-08, 21:21
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Stämmer bra det.

Det är dock glädjande att SD har såpass stor potential hos den yngre generationen, vilket S verkar ha svårt med, vilket nog kan förklara deras radikalvänster retorik då och då (för att locka unga kvinnor från vänstern.)

Troligtvis har man slagit sig in hos unga män genom memes, Trump, sociala medier och dylikt. Yngre har betydligt svårare ekonomiskt med bostäder och dylikt med om man inte har rika föräldrar. Tjejer kanske ser detta problem på grund av kapitalism och patriarkatet medan män ser det som invandring, globalism, feminism och dylikt.

Tror även många män känner sig utstött från samhället pga obalansen mellan unga män och kvinnor. 125 män på 100 kvinnor eller nått sånt. Det är dock helt massinvandringen och politikernas fel att vi fått en sån utveckling.

De ensamkommande männen är oftast över 30 år gamla. Och det är snarare dem som är utstötta, eftersom de våldtar så mycket och ibland även knivhugger folk.
2021-06-08, 21:27
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
De ensamkommande männen är oftast över 30 år gamla. Och det är snarare dem som är utstötta, eftersom de våldtar så mycket och ibland även knivhugger folk.

Jo men precis, de är dessa män jag menar. Därför bland annat kriminaliteten är hög och svenska unga män får ta väldigt mycket skit på grund av det.

Hur som helst tror jag också en faktor varför unga män röstar höger och speciellt på nationalism/patriotism är för att det är den nya counter-kulturen. Det vill säga det går emot mainstream. Det anses tufft att vara patriot bland unga.

Exempel är typ Anime där man ofta pratar om ”patriots” som de goda eller typ sånger som denna:

https://youtu.be/fCMwlorNEZk

(Toppar #1 iTunes i USA 5 dagar i rad, äldre lyssnar inte på sån här musik skulle jag säga).
2021-06-08, 21:31
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jo men precis, de är dessa män jag menar. Därför bland annat kriminaliteten är hög och svenska unga män får ta väldigt mycket skit på grund av det.

Hur som helst tror jag också en faktor varför unga män röstar höger och speciellt på nationalism/patriotism är för att det är den nya counter-kulturen. Det vill säga det går emot mainstream. Det anses tufft att vara patriot bland unga.

Exempel är typ Anime där man ofta pratar om ”patriots” som de goda eller typ sånger som denna:

(Toppar #1 iTunes i USA 5 dagar i rad, äldre lyssnar inte på sån här musik skulle jag säga).

Ja, och sen har vi såna unga SD-tjejer som Destiny på TikTok och Riks, och de andra unga kvinnorna på Riks.
2021-06-08, 21:34
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ja, och sen har vi såna unga SD-tjejer som Destiny på TikTok och Riks, och de andra unga kvinnorna på Riks.

Mmm.

Tror det låg något i det Jomshof sa om att de byggt en äntringsstyrka.
2021-06-08, 21:36
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Mmm.

Tror det låg något i det Jomshof sa om att de byggt en äntringsstyrka.

Som tidigare påpekats i tråden så är de yngsta väljarna SDs svagaste grupp ÄVEN bland männen.
2021-06-08, 21:59
Medlem
Citat:

Allmänheten är redan för fördummad, rotlös och hånad - ledd ned till en djurisk existens - för att någonsin kunna slå sig lös alltså och ser ett par ryck i sina bojor som en sinnesretning som skall leda till förlösande frihet.
2021-06-09, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tebbu1
Det var egentligen SVT som ägnade sig åt valpåverkan då dem tog ut delar av när Jimmie hade sagt att: "Invandrare kan inte få jobb för att dem inte är svenskar", utan att ta med hans förklaring. Det drog ner resultatet en hel del.

Sådant råkar alla politiker ut för. I den här valrörelsen kommer nog en del att lägga energin på vad som är roten till allt ont tror jag. Sossarnas bästa valarbetare finns i sd leden.
2021-06-09, 07:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Har sagt hela tiden i tråden att SD är störst bland unga män eller åtminstone konkurrerar med M om den platsen.

Här har vi ytterligare ett bevis.

Det är helt sjukt hur stor skillnad det är mellan unga män och kvinnor. Sverigedemokraterna hos män verkar vara Vänsterpartiet hos kvinnor i den åldern.

Vad beror det på? Yngre människor känner mer hopplöshet och kvinnor har genom influensers och Hollywood blivit lockade till kommunism medan män blivit till SD från typ Youtube och Flashback?

Lär bli en intressant kommande generationer par som står helt extremt motsatt håll ideologiskt. Men om jag skulle satsa på en vinnande häst så skulle jag satsa på unga män utan tvekan. Biologiskt sett.

Övrigt på män var väldigt intressant. Troligtvis AfS kan inte se något annat.

Novus förklarar skillnaden med att

– Killar frågar om EU, migration och kriminalitet medan kvinnor frågar om jämställdhet, miljö och klimat.

Ett axplock ur verkligheten:

"Social- och omsorgsförvaltningen i Hudiksvall går 100 miljoner back"
https://sverigesradio.se/artikel/social-och-omsorgsforvaltningen-i-hudiksvall-gar-100-miljoner-back

Alltså hundra miljoner i en så förhållandevis liten kommun är katastrof.

Det berömda Filipstad:

"Lägenhetshus rivs för att förhindra social dumping"
https://sverigesradio.se/artikel/7578244

Hur kan frågor som jämställdhet och klimat jämföra sig med denna brutala verklighet? Inte alls naturligtvis. När kvinnor närmar sig 40 röstar de på sverigedemokraterna.

Det är inte sd:s invandringskritik som gör att unga kvinnor tar avstånd mot sd, utan det är att unga kvinnor tror på narrativet om sd som rasister och att man vill ha ett patriarkalt samhälle.

Nu är ändå nästan 35 procent av de unga kvinnorna med i det blågula laget. Det är mer än de män som röstar rödgrönt.
2021-06-09, 07:09
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Sådant råkar alla politiker ut för. I den här valrörelsen kommer nog en del att lägga energin på vad som är roten till allt ont tror jag. Sossarnas bästa valarbetare finns i sd leden.
Sossarnas valarbetare finns hos PS, Aftonbladet, LO, klanerna och hos socialdemokrater som tror att Erlander fortfarande är partiledare.
2021-06-09, 08:15
Medlem
Haddock93s avatar
Tror även artister som exempelvis Sabaton har hjälpt till att vinna kulturkriget bland unga män. Också en stor faktor till varför dessa är mer lagt åt SD i opinionen.
2021-06-09, 08:25
Medlem
Citat:
Tror även artister som exempelvis Sabaton har hjälpt till att vinna kulturkriget bland unga män. Också en stor faktor till varför dessa är mer lagt åt SD i opinionen.

Tror helt enkelt att det är unga män som misshandlas och rånas på stan. Det drabbar unga kvinnor i betydligt mindre utsträckning. Det jag vet om tonårslivet på stan just nu är att det gäller att gå i grupp och alla är medvetna om vad som händer om man träffar på fel folk om man råkar gå ensam...

Det är inte artister som vinner över folk utan verkligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in