2021-06-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Sen 1974 är du myndig vid 18 års ålder. En sänkning ifrån tidigare 20-21 år sen 1921 respektive 1969.
Var kvinnan över 18 år och fick köpa alkohol på krogen? Var hon över 20 och fick handla på bolaget att bjuda Lambertz på och själv dricka sig redlös som en fjortis?

Det här är vad som gäller:

Rätten konstaterar att vuxna i och för sig får lov att bjuda underåriga på alkohol – men att det i så fall måste ske ”under ordnade förhållanden”.

Men just i detta fall blev en 16-årig kille medvetslös och de två vuxna straffas - men så var inte
fallet i mitt exempel där det räckte med lite dryckjom för att göra tjejen fnittrig
Citera
2021-06-08, 21:44
Medlem
Hon är 30 år och super sig redlös hemma hos en kåt gubbe ..hon som.blivit våldtagen så många gånger borde ha bättre koll på vad som.händer omkring henne ...inget synd om.henne.
Citera
2021-06-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Jag hoppas och förutsätter att detta program anmäls och fälls. Jag förmodar att Guran redan har nya färdiga anmälningar att skicka in mot Ankan 21.00 när programmet avslutats. Detta lär bli långbänk så länge hon finns Svensk mark.

Anmäls och fälls för vad?
Citera
Medlem
Ridnes avatar
Såg Kalla Fakta nyss där tjejen intervjuas.... Måste säga att jag tycker att hon verkar oerhört manipulerande och som att hon faktiskt försökte gillra en fälla för att sätta dit Göran. Dock så tycker jag att HAN är en extremt äcklig gubbe som kallar sig hennes "pappa" både innan och efter de legat med varandra. Han gick rakt i hennes fälla, och är en riktig snuskbock. Hon verkar psykotisk och manipulerande med en agenda. Båda är idioter.
Citera
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msw1041
Fast de har väl med GL att göra när hon
a) kopierar tillvägagångssätt (ex, spela in, klippa, radera)
b) hon åtalas för förtal i ett av de tidigare fallen. Av konversationen att döma finns absolut INGET som tyder på att våldtäkt har skett.

Hon gråter för att hon blir uthängd av public service och samtidigt hänger TV4 ut motparten som var med i förtalsmålet mot EA... och fick rätt i frågan. Det blir inget objektivt granskande reportage här.

Sedan kan jag fortfarande ha en viss empati för kvinnan. Hon har förstört mycket för sig själv och försöker rädda det som går... men det går inte. Hade varit bättre för henne att använda GL som en faktiskt kontakt in i juristbranschen. Hon hade kunnat gå långt utan toppbetyg. Men det är en person som inte ser klart. Eller så har hon vänner som drar in henne i det ena och andra fallet och hon vet inte riktigt hur hon ska hantera det hela. Det kan vara mycket när det är både polis och myndigheter involverade. Helt plötsligt sitter hon där, i djupare problem än vad hon tänkt sig... men har inte riktigt förmågan att vända om. Kvällens avsnitt visade knappast några konkreta bevis för att hon talade sanning. Fanns inget som backade upp något... mer än att det blev än tydligare att GL är sliskig. Men hon verkade trivas i sällskapet...

Du och jag kan ha olika uppfattningar om henne och hennes medverkan i Kalla fakta. Lambertz har ju tidigare fått hålla hov framför kamerorna.Låt vara att mm själv arrangerade detta.Tycker det är bra att hon får ge sin version.
Citera
2021-06-08, 21:49
Medlem
Kainotophobias avatar
Personligen skulle jag inte som vuxen kvinna åka hem till en man, som innan varnat för att han blir ”kladdig” som full och sedan glatt supa mig dyngrak i ensamt sällskap med denne man. Men jag är väl gammalmodig 🤷🏻‍♀️.

Det ursäktar ju på intet sätt snuskots ”grooming” beteende och spelande på gränsen med de löjliga tomma löftena i förväg om att han absolut inte skulle göra nåt mot sin ”dotter”… Men även dessa sms borde ha dragit igång varningsklockor hos vilken normalbegåvad människa som helst?

Jag utgår ifrån att både han och hon inte springer runt dyngraka dygnet runt? Man måste kunna begära lite sunt förnuft hos vuxna människor, eller?

Låt vara att festen ändå tar fart, vid sugmärkeskravet känner jag att alarmet skulle ha dragit igång på högsta volym i skallen och det är läge att säga ”NEJ - det är inte ok för mig”, sedan säga nu är det läge att ringa efter en taxi, vi får fortsätta diskussionen en annan dag när vi är mer klartänkta.
Citera
2021-06-08, 21:51
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Men de tidigare anmälningar har väl inget med den aktuella händelsen med Lambertz att göra.
Jo, tidigare fall av anmälningar – eventuellt falska – ska kunna tas upp i en rättegång, eftersom de kan tjäna till att fria en oskyldigt utpekad man, och de ska också kunna tas upp utanför en sådan för att en oskyldig man ska kunna undgå att drabbas av falska anklagelser och förtal.

På samma sätt som i fallet med en lastbilschaufför som falsklarmade om att han hade fel på sitt fordon för tionde gång, där åklagaren tog upp just detta som bevis för att han den tionde gången skulle straffas för tilltaget, så ska åklagaren kunna ta upp i en våldtäktsrättegång att en kvinna tidigare gjort anmälningar som inte lett till fällande dom, och särskilt om det finns tecken på medveten falskanmälning, som det i det här fallet gör i o m den friande domen i hovrätten, där det påvisades att hon manipulerat ljudfilen som fällde den oskyldigt anklagade.

Lagstiftning och rättspraxis gäller för kvinnor likadant som för män, och de har inga privilegier bara för att feminister inbillar sig att kvinnor alltid är offer och aldrig ljuger. Att våldtäkt är ett allvarligt brott gör ingen skillnad n d g rättspraxis och fri bevisprövning, utan det är särskilt viktigt att följa principerna eftersom konsekvenserna blir så allvarliga för en dömd man, och därför det är viktigt att en oskyldig man får alla möjligheter att bevisa sin oskuld.
Citat:
Som bevisning åberopade åklagaren, bland annat, haverihistorik för den aktuella lastbilen av vilken det framgår att chauffören mellan april-maj 2019 gjorde nio anmälningar om olika fel på lastbilen. Inte vid något av dessa tillfällen hittade Scania något fel som stämde överens med de fel som chauffören uppgett.

Åklagaren åberopade också Polisens ärendehistorik beträffande chauffören i syfte att bevisa dennes tidigare förekomst i polisiära utredningar. Av ärendehistoriken framgår att han mellan åren 2015–2019 förekommit som målsägande och vittne i ett flertal olika polisärenden. Hans uppgifter om händelserna, som främst varit trafikrelaterade, har i samtliga fall inte kunnat bevisas. Av ärendehistoriken framgår också att han larmat polisen om allvarligare incidenter där det senare visat sig att det inte har funnits bevis för det han har berättat.

Chauffören har nekat till åklagarens påstående och anförde, bland annat, att han tycker att det är ”jättekonstigt” att man inte hittade några fel på lastbilen i efterhand. Beträffande hans historik uppgav han att han ”förstår hur hans anmälningshistorik kan uppfattas men det är bara tre allvarliga situationer som han har ringt om tidigare som inte har kunnat bevisas”.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/chauffor-ljog-om-skenande-lastbil-doms-for-grovt-falsklarm/
Citera
2021-06-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Anmäls och fälls för vad?
Det borde komma en ny förtalsanmälan. Framförallt nu när TV4 har sänt detta program.
Snacka om att vilja misskreditera Lambertz.
Citera
2021-06-08, 21:52
Medlem
Herregud. Svenska män har den vidrigaste kvinnosynen. Era kommentarer är vidriga.

Glasklart att hennes version av händelsen stämmer.
Citera
2021-06-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror mest hon är personlighetsmässigt trasig med noll förmåga att förutse vad som kan ske, hon väljer fel män och i fel sammanhang samt blandar in alldeles för mycket kemi i ekvationen - hennes sätt att "göra slut" är att blanda in väninnor så att dom tillsammans kan enas om vilket svin han var. Göran är nog den av hennes senaste 10-15 älskare som gjort henne minst illa...

Jag tror hon är fullt medveten om vad hon gör. Kvinnlig psykopat/sociapopat/narcissist som hyser ett extremt hat mot män som hon hjärntvättats till genom extremvänstern/feminismen.

Tillvägagångssätten/sättet talar för det.
Senast redigerad av SkankHunter 2021-06-08 kl. 21:57.
Citera
2021-06-08, 21:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Glasklart att hennes version av händelsen stämmer.
Varför det?
Citera
2021-06-08, 21:54
Medlem
Yinool0401s avatar
skämskudde - deluxe .. var tvungen att pausa flera gånger för att hämta andan.

Hur sjuk är inte mannen att utnyttja en sjuk. Sa jag sjuk två ggr, här är en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in