2021-06-08, 16:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
da måtte han møtt bilen til de angivelige gm.

Eller evt. møtt bilen til en medhjelper og byttet bil?
Medhjelper kjører så THs bil til jobb, TH kjører medhjelpers bil opp til S4 og gjennomfører.
Citera
2021-06-08, 17:00
Medlem
Citat:
hvem ringte og tekstet 9.14.

Forhåndsprogrammert. TH ringte selv 09:06, og la på etter tre sekunder. Så la han AEs mobiltelefon på feil side av bordet, sms 09:10 og 09:14-oppringingen er også forhåndsprogrammerte. Tror jeg.

Citat:
da måtte han møtt bilen til de angivelige gm.

Vel. Hvis TH er GM, så er det enten hans bil 07:56 og eller 08:56, eller noen tilfeldige forbipasserende.
Citera
2021-06-08, 17:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Forhåndsprogrammert. TH ringte selv 09:06, og la på etter tre sekunder. Så la han AEs mobiltelefon på feil side av bordet, sms 09:10 og 09:14-oppringingen er også forhåndsprogrammerte. Tror jeg.

Forhåndsprogrammerte samtaler på AEHs telefon bør jo være en smal sak for politiet å finne ut av?
Fra aktivitetsloggen i operativsystemet.
Citera
2021-06-08, 17:22
Medlem
Citat:
Det er noe som ikke stemmer med anropene. Telefonen legges i ro på bordet i samme minutt som ths telefon ringer til aehs telefon. Var han redd for eget alibi om han bekrefter selv å ha ringt disse samtalene. Th hadde ikke kontroll med vitneobservasjoner, kamera etc og ville ha ryggdekning. Begynner igjen å tenkte tanken om at th ikke ringte selv.
Det skjønner jeg, fordi anropet gir TH ytterligere alibi.

Hvis 10:07 er korrekt, er det klart at det er TH anropet som fører til at telefonen legges i ro på bordet. Hvis det er GM som gjør det, så er det en ytterligere melding til TH om at han har full oversikt over familien.

Kan GM ha overvåket AEH i huset via kamera som er på hennes laptop eller mobil ? I så fall ikke noe vanskelig å vite hvor telefonen vanligvis ligger.

https://www.digitalspy.com/tech/a795242/can-people-spy-on-me-through-my-laptop-or-smartphone-camera/
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-08 kl. 17:41.
Citera
2021-06-08, 17:27
Medlem
Jeg tror det er VE som har ringt med TH sin tlf fra futurum.. Enten for A: slette anropene med vilje og legge mistanke mot TH, eller B: prøve å oppnå kontakt med GM som befant seg i SV4 (TH?)
Citera
2021-06-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Forhåndsprogrammerte samtaler på AEHs telefon bør jo være en smal sak for politiet å finne ut av?
Fra aktivitetsloggen i operativsystemet.

Jeg vet ikke.

Alternativt, stemmegjenkjenning.

Vi kjenner jo ikke resultatene fra undersøkelsen av telefonen. Kan hende det viser forhåndsprogrammering.
Citera
2021-06-08, 17:47
Medlem
Citat:
Jeg tror Tom Hagen bevisst lyver om oppringingene 10:06 og 10:07. Med hensikt å forsterke og befeste inntrykket av at han er "teknologisk tilbakestående". Tror det var det uttrykket han brukte selv.

Han skjønner jo at anropene er loggførte. Så har han tenkt at det er ufarlig å lyve om disse anropene. Han kan alltids bare si at han ikke husker de.

Men politiet er ikke tapt bak en vogn de heller. De bruker sin mediestrategi og slipper info om at siste bevegelse på AEs mobil skjedde på nøyaktig samme tidspunkt som THs 10:07-anrop.

Jeg tror dette satte TH sjakk matt. Jeg tror TH vet at mobilen ikke har vært i bevegelse etter at han dro hjemmefra litt over ni. Kanskje seks minutter over ni. Hvis han tok snarveien ned gangveien, og sparte noen få minutter, rakk han vel frem til Futurum ca 09:10 - 09:15.

Politiets mediestrategi gjør løgnene om 10:06 og 10:07-anropene mer mistenkelige. Dette ble ubehagelig for TH, og han blir veldig usikker og tør derfor ikke lenger å møte til avhør hos politiet.

Hvorfor ble TH usikker og redd for å møte i avhør, hvis planen var å lyve om anropene? Da bør han vel være godt forberedt på politiets reaksjon?
Citera
2021-06-08, 17:55
Medlem
Citat:
Eller evt. møtt bilen til en medhjelper og byttet bil?
Medhjelper kjører så THs bil til jobb, TH kjører medhjelpers bil opp til S4 og gjennomfører.

Og TH har medhjelper som lyver om møtet han angivelig satt i, og som ringer AEs mobil 10:06 og 10:07. TH legger mobilen på bordet mens 10:07 oppringingen pågår.

Og kjører medhjelpers bil til Futurum, og parkerer utenfor kamerasonen ca 10:15. Og later som om han har vært på kontoret siden 09:10.

Kanskje.

Kanskje han fikk VE av veien med leiebil og angivelig møte oppi dalom et sted. Og MB er medhjelperen.
Citera
2021-06-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvorfor ble TH usikker og redd for å møte i avhør, hvis planen var å lyve om anropene? Da bør han vel være godt forberedt på politiets reaksjon?

Hvis TH oppdaget at politiet hadde avslørt hans manipuleringer, og attpåtil begynte å manipulere TH tilbake. Da blir det komplisert for TH å finne ut hvordan han skal lyve videre. Tror jeg.
Citera
2021-06-08, 18:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Og TH har medhjelper som lyver om møtet han angivelig satt i, og som ringer AEs mobil 10:06 og 10:07. TH legger mobilen på bordet mens 10:07 oppringingen pågår.

Og kjører medhjelpers bil til Futurum, og parkerer utenfor kamerasonen ca 10:15. Og later som om han har vært på kontoret siden 09:10.

Kanskje.

Kanskje han fikk VE av veien med leiebil og angivelig møte oppi dalom et sted. Og MB er medhjelperen.

Det var vel VE som løy om møtet på Kvi*fj*ll. Han kan jo ha kjørt leiebil med lik i etter at
TH kom tilbake etter å ha utført drapet.

Men dette er vel en teori som har vært diskutert her tidligere?
Citera
2021-06-08, 18:10
Medlem
Citat:
Det var vel VE som løy om møtet på Kvi*fj*ll. Han kan jo ha kjørt leiebil med lik i etter at
TH kom tilbake etter å ha utført drapet.

Men dette er vel en teori som har vært diskutert her tidligere?

Jeg vet ikke. Jeg har aldri trodd at VE har vært involvert.

Kanskje TH sendte VE med leiebil oppi dalom både den 31. oktober og den 01. november. Og 31. oktober-turen var en bomtur. Eller gjaldt et annet nødvendig ærend for TH.

Turen 31. oktober var villedning, og for å få VE ut og vekk fra kontoret på Futurum. Få han av veien.
Citera
2021-06-08, 18:12
Medlem
Citat:
Hvis TH oppdaget at politiet hadde avslørt hans manipuleringer, og attpåtil begynte å manipulere TH tilbake. Da blir det komplisert for TH å finne ut hvordan han skal lyve videre. Tror jeg.

Det var med andre ord en litt for kortsiktig plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in