2021-06-03, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Klarar iNTE C3 kraven som många av dagens bilar använder sig av. Max B4 för biltemas.
En bekant fick tji på ett motorhaveri från sitt försäkringsbolag för att han använt biltemas syntet istället för den specade oljan som skulle vara C3..(länsförsäkringar och BMW verkstad)

Men i många bilar funkar det med biltemas syntet eller delsyntet oljor.. Kör Volvo S40 på delsynteten som funkar bra samma med Amazon.. Dock inte Tyska nyare bilar eller franska nyare om man har motorförsäkring..

Då har din bekant misslyckats med att ifylla rätt olja enligt tillverkarens instruktioner. Inte Biltemas fel. Det är precis därför verkstäder finns, där kan man lämna in sitt fordon och få det fixat på ett korrekt sätt.
Citera
2021-06-06, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
😂ha ha Biltemas “olja” är minst lika bra som andra märkesoljor.

Ha ha ja jag har hört att Bmw och mercedes verkstäder nu har biltemas olja.

Biltemas “olja” är som vatten.

Ha ha den var rolig. Ett gott skratt förlänger livet. Tack ska du ha.

Detas slogan borde vara: Biltema om bilen själv får välja.ha ha ha eller : Biltema när du vill ha det bästa.😂😂😂

Haha på dig själv. Hur många miljoner liter säljer inte Biltema? Hur många tiotusentals motorer körs inte runt i detta nu med deras olja? Hur många motorras har skett? Det har låtit likadant i 20 år... Skrönor att de blandar i vatten eller återanvänder spillolja.
Citera
2021-06-06, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuangPrabang
Haha på dig själv. Hur många miljoner liter säljer inte Biltema? Hur många tiotusentals motorer körs inte runt i detta nu med deras olja? Hur många motorras har skett? Det har låtit likadant i 20 år... Skrönor att de blandar i vatten eller återanvänder spillolja.

Du får vad du betalar för.

Har man fin bil eller har man ny bil inte fan köper man biltema.

Ha ha tänk om jag skulle fylla på min X6 a med biltemas ( bor ej i sverige) olja/vatten. Motorn skulle rasa direkt!!!!!!!
Citera
2021-06-06, 02:13
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Du får vad du betalar för.

Har man fin bil eller har man ny bil inte fan köper man biltema.

Ha ha tänk om jag skulle fylla på min X6 a med biltemas ( bor ej i sverige) olja/vatten. Motorn skulle rasa direkt!!!!!!!

Jag kan hålla med om ett par saker faktiskt. Om man har en finare bil så bör man faktiskt kosta på den en finare olja. Och har man en ny bil med garanti så bör man hålla sig till originalprylar under garantitiden. Med det sagt så är det inget fel på Biltemas olja och din bil skulle fungera exakt likadant om du använde biltema-olja. Det hade bara tagit dig tio sekunder att läsa några inlägg i tråden för att förstå detta.
Citera
2021-06-06, 02:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag kan hålla med om ett par saker faktiskt. Om man har en finare bil så bör man faktiskt kosta på den en finare olja. Och har man en ny bil med garanti så bör man hålla sig till originalprylar under garantitiden. Med det sagt så är det inget fel på Biltemas olja och din bil skulle fungera exakt likadant om du använde biltema-olja. Det hade bara tagit dig tio sekunder att läsa några inlägg i tråden för att förstå detta.

Man kan beställa hem Castrol helsyntet från Tyskland till samma pris som biltemaolja. Kör min Skoda superb med denna olja, funkar utmärkt. Nu kommer säkert något genomtänkt svar här i tråden att Castrol är begagnad trallolja från Uzbekistan..
Citera
2021-06-06, 03:43
Medlem
Citat:

Mmm jag litar mer på Bmws eller porsches mekaniker/Engineers än personer på flashback.

Kan du tänka dig hur min Bmw x6 M skulle må med biltemas olja?????????

Eller min 911. Helt sjukt.

Har man gammal bil och gillar biltemas, ok bara att köra. Men inte kan man jämnföra den med dom dyrare oljor. Finns ingen som har en M bil och kör med biltemas.
Citera
2021-06-06, 09:06
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Klarar iNTE C3 kraven som många av dagens bilar använder sig av. Max B4 för biltemas.
En bekant fick tji på ett motorhaveri från sitt försäkringsbolag för att han använt biltemas syntet istället för den specade oljan som skulle vara C3..(länsförsäkringar och BMW verkstad)

Men i många bilar funkar det med biltemas syntet eller delsyntet oljor.. Kör Volvo S40 på delsynteten som funkar bra samma med Amazon.. Dock inte Tyska nyare bilar eller franska nyare om man har motorförsäkring..

B4 är för dieselbilar.

Skillnaden mellan ACEA A- och C-klassningarna är att C innehåller mindre "sulphated ash, phosphorus and sulfur" än A. Dessa ämnen ger bättre slitageskydd, men kan skada katalysatorer och partikelfilter på vissa bilar som då ska ha olja med C-klassning.

Det finns ingen inbördes rangordning mellan klassningarna utan bilen ska ha den klassning den är specad för. A5 är exempelvis inte bättre än A3 bara för att siffran är högre utan är mer lättflytande till priset av en tunnare oljefilm och sämre slitageskydd.
Citera
2021-06-06, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Men Biltema är inte med på listorna över godkända oljor som uppfyller tillverkarnas krav.

Om A och B möts och skakar hand. Har de inte träffats då?
Citera
2021-06-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Man kan beställa hem Castrol helsyntet från Tyskland till samma pris som biltemaolja. Kör min Skoda superb med denna olja, funkar utmärkt. Nu kommer säkert något genomtänkt svar här i tråden att Castrol är begagnad trallolja från Uzbekistan..

Tajikistan och grillolja var det väl……?
Citera
2021-06-06, 22:57
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Lycka till med din trollolja. Nej, jag skojar bara. Som jag skrivit tidgare(jag önskar att folk kunde läsa trådarna) så är det mer prisvärt att köpa castrol billigt från utlandet än att köpa biltemas olja men det gör ingen större skillnad för bilens funktion.

Citat:
Mmm jag litar mer på Bmws eller porsches mekaniker/Engineers än personer på flashback.

Kan du tänka dig hur min Bmw x6 M skulle må med biltemas olja?????????

Eller min 911. Helt sjukt.

Har man gammal bil och gillar biltemas, ok bara att köra. Men inte kan man jämnföra den med dom dyrare oljor. Finns ingen som har en M bil och kör med biltemas.

Det gör det säkert, det vet ju inte du. Men som massor med människor redan förklarat 100 gånger i denna tråden så fungerar en motor utmärkt med olja av rätt klassning för den motorn. om det då finns en biltema-olja med den klassningen som dina bilars motorer ska ha så kommer de således fungera alldeles utmärkt. Därmed inte sagt att de dyrare oljorna inte är bättre och gör ett bättre jobb men att bara tro att biltemas olja skulle vara en skitolja utblandad med vatten gör ju att man diskvalificerar sig själv från vidare diskussion direkt. Men det känns som att man pratar med en vägg här.
Citera
2021-06-06, 23:08
Medlem
Citat:
Lycka till med din trollolja. Nej, jag skojar bara. Som jag skrivit tidgare(jag önskar att folk kunde läsa trådarna) så är det mer prisvärt att köpa castrol billigt från utlandet än att köpa biltemas olja men det gör ingen större skillnad för bilens funktion.

Det gör det säkert, det vet ju inte du. Men som massor med människor redan förklarat 100 gånger i denna tråden så fungerar en motor utmärkt med olja av rätt klassning för den motorn. om det då finns en biltema-olja med den klassningen som dina bilars motorer ska ha så kommer de således fungera alldeles utmärkt. Därmed inte sagt att de dyrare oljorna inte är bättre och gör ett bättre jobb men att bara tro att biltemas olja skulle vara en skitolja utblandad med vatten gör ju att man diskvalificerar sig själv från vidare diskussion direkt. Men det känns som att man pratar med en vägg här.

Finns ingen som vet om biltemas olja skulle “fungera alldeles utmärkt”! FÖR ATT INGEN människa på denna jord har någonsin försökt att hälla skiten i en ny Bmw X6M eller en ny 911!!!!!
INGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fattar du det mannen!
Citera
2021-06-06, 23:15
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Finns ingen som vet om biltemas olja skulle “fungera alldeles utmärkt”! FÖR ATT INGEN människa på denna jord har någonsin försökt att hälla skiten i en ny Bmw X6M eller en ny 911!!!!!
INGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fattar du det mannen!

Du är ju för fan dummare än tåget. Tror du på fullaste allvar att inte folk kommer in biltema dagligen och frågar i kundservice efter olja till sina BMW, mercor, porsche och annat junk? Vi hade tillochmed en kund som ville ha olja till en Rolls royce.

Sluta skriv skit som ingen normal människa tror på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in