2021-06-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hvordan gikk det i Baneheia-saken? Du kan jo virkelig ikke si at dekningen i VG har vært uhildet?
media er ikke på politiets side. Hva tenker du om vk løgner og tidligere overgrep. Drapstruet en fengselsbetjent. Rene godgutten.
Citera
2021-06-04, 22:46
Medlem
Citat:
Sakene i seg selv er lite sammenlignbare, men jeg peker først og fremst på korsfestelsen i media før en eventuell rettssak. Og som jeg har sagt mange ganger: jeg er ikke skråsikker på at TH er uskyldig, skulle han stå bak så er jeg den første til å innrømme at jeg tok feil. Men jeg synes det er en uting å fremstille virkeligheten annerledes enn hva den kanskje er.

Du får linke til korsfestelsen da.
Citera
2021-06-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Det ble funnet svært lite blod på stedet. Det biologiske materialet som er funnet er fra AE, så da kan man utelukke sæd, eller? Sporene ble satt i sammenheng med at man antar hun har blitt drept, og ved kvelning for eks er det ofte slik at kroppen tømmer seg. Spor på cellenivå er vel neppe noe man ser med det blotte øye, og TH sa selv at han hadde sett disse sporene. Så da er det ikke veldig mange muligheter igjen. Oppkast, urin eller avføring, alle disse ville kunne få påvist forgiftning eller medikamenter ved testing.
Har tidligere vært nevnt vannspor som slepespor og da kan det være celler i disse. Vann kan sees og i vannet kan man spore eks hudceller. Så joda, alternativ til bæsj finnes..
Citera
2021-06-04, 22:58
Medlem
Citat:
Jeg hadde klikket for lengst om jeg måtte sone 21 år for noe jeg ikke hadde gjort.
Forklaringen fra VK og JHA var samordnet ved at begge avviste å ha vært i Baneheia. De forklarte å ha vært hos VK fra kl 19.30. Situasjonen er imidlertid at begge ble observert i Baneheia kl 18.00. VK endret forklaring senere når han ble konfrontert med observasjonen, men påstod nå han møtte JHA på en parkeringsplass ved Baneheia, men ikke passerte Bommen. Når også dette ble feil, endret han på nytt forklaring og sa han hadde syklet til 3. stampe for å møte JHA og deretter dro de sammen tilbake til parkeringsplassen. Drapet skjedde ca 1900' Jha hadde da 30 minutter til voldta, drepe, skjule liket og gå til vk. En bragd. Teleplan sa at vk kunne vært på åstedet eller ikke vært der.det hentet ut sædceller fra begge ofrene. Det som ble hentet ut fra det ene ble uttalt å være et blandingsmateriale som kunne være både JHA og VK. Materialet fra det andre offeret kan stemme med VK, men ikke JHA. JHA ble felt av dna fra et kjønnshår. Ut fra analysen kan JHAs forklaring stemme overens med funnet. Han forklarte å ha voldtatt kun den ene jenta, mens VK voldtok begge to. I tillegg ble det funnet sykkelolje på ofrene og vk oljet sykkelen denne dagen. Ikke helt røyk uten ild her.
Citera
2021-06-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
Hvem sier at politiet ikke har det? De har garantert jobbet med det gjennom hele saken, og det arbeidet pågår helt sikkert fremdeles.

Nøkkelen kan ligge der. Hvis ikke RU er involvert direkte, så har han snakket med noen om hvem hvalen han har på kroken er. Den personen kan ha fått en idé.

Den listen med folk kan jo umulig være veldig lang, men vi vet jo ikke om RU har lagt alle kort på bordet for politiet eller om han av en eller annen ukjent grunn skjuler esset.

Verden er ikke så tilfeldig at det skjer en kryptokidnapping tett opptil en rekke møter om krypto uten en viss sammenheng, direkte eller indirekte.
Her er en NRK artikkel fra mai 2020 som viser at politiet frem til da ikke hadde snakket med folk om dette.

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-04 kl. 23:03.
Citera
2021-06-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Han er ikke frikjent.
Nei, men det er vel ganske stor sannsynlighet att også han i likhet med Moen og Liland blir frikjent for drapene han er dømt for.
Citera
2021-06-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Nei, men det er vel ganske stor sannsynlighet att også han i likhet med Moen og Liland blir frikjent for drapene han er dømt for.
du har ikke mange på blokka de etter mange tiår.
Citera
2021-06-04, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
jha og vk var perlevenner selv om jha trakk vk inn i saken. De spurte sogar politiet om vennen også var tatt. Merkelig å spørre om dette.
Hvis den første politimannen du snakker med, lyver og sier at du tilstod eller sa noe som kan tolkes dit hen, kan du altså bli dømt for drap. TH skjønner ikke hvilken fare han har utsatt seg selv for.
Citera
2021-06-04, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
du har ikke mange på blokka de etter mange tiår.
Du skjønner vel at det er mange som aldri lykkes å bevise sin uskyld.
Citera
2021-06-04, 23:46
Medlem
Blir det til slutt en granskningskommisjon i Hagen saken ? Jeg har inntrykk av at det har vært mye surr i saken.

Egentlig er dette som nå skjer i Hagen saken og Kristiansen saken, alt annet en bra når vi kommer til samfunnets oppfattelse av og tillit til politi og rettsvesen.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-04 kl. 23:52.
Citera
2021-06-04, 23:49
Medlem
Citat:
Hvis den første politimannen du snakker med, lyver og sier at du tilstod eller sa noe som kan tolkes dit hen, kan du altså bli dømt for drap. TH skjønner ikke hvilken fare han har utsatt seg selv for.
alle politimenn lyger eller har tunnellsyn ifølge deg. Mener du vk er mer troverdig.
Citera
2021-06-04, 23:52
Medlem
Citat:
Blir det til slutt en granskningskommisjon i Hagen saken ? Jeg har inntrykk av at det har vært mye surr i saken.
enig. Politiet hørte for mye på th og kidnappingstullet i starten. Spor ble kalde og vitner avhørt for sent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in