Citat:
Ursprungligen postat av
Floriss
Jeg hadde klikket for lengst om jeg måtte sone 21 år for noe jeg ikke hadde gjort.
Forklaringen fra VK og JHA var samordnet ved at begge avviste å ha vært i Baneheia. De forklarte å ha vært hos VK fra kl 19.30. Situasjonen er imidlertid at begge ble observert i Baneheia kl 18.00. VK endret forklaring senere når han ble konfrontert med observasjonen, men påstod nå han møtte JHA på en parkeringsplass ved Baneheia, men ikke passerte Bommen. Når også dette ble feil, endret han på nytt forklaring og sa han hadde syklet til 3. stampe for å møte JHA og deretter dro de sammen tilbake til parkeringsplassen. Drapet skjedde ca 1900' Jha hadde da 30 minutter til voldta, drepe, skjule liket og gå til vk. En bragd. Teleplan sa at vk kunne vært på åstedet eller ikke vært der.det hentet ut sædceller fra begge ofrene. Det som ble hentet ut fra det ene ble uttalt å være et blandingsmateriale som kunne være både JHA og VK. Materialet fra det andre offeret kan stemme med VK, men ikke JHA. JHA ble felt av dna fra et kjønnshår. Ut fra analysen kan JHAs forklaring stemme overens med funnet. Han forklarte å ha voldtatt kun den ene jenta, mens VK voldtok begge to. I tillegg ble det funnet sykkelolje på ofrene og vk oljet sykkelen denne dagen. Ikke helt røyk uten ild her.