2021-06-04, 17:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mange gode monenter her. Tråden trenger flere kloke svenske hoder uten tunnellsyn.

Vi svensker är inte så tokiga ändå... ;-)
Tack.
Citera
2021-06-04, 18:04
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Teorien er nok ikke veldig sannsynlig nei, men det er på grunn av THs angivelige alibi for hele
arbeidsdagen. At hun ikke svarer på telefonen tilsier at hun av en eller annen grunn ikke var
i stand til det. Bevegelsen kan det være flere årsaker til, vi vet ikke om den har falt, blitt kastet
eller flyttet på. Det hverken påvirker eller avhenger av hvem som er GM.
Tja, spørs hvor mange detaljer du tar med i hypotesen. Legger til noen flere brikker.

Telefonen gjorde en rask bevegelse ned trappen rett i forkant av kl 10.07 da den ble lagt i ro på bordet.

TH ringe hjem kl 10.06. Det vil si at telefonen ble lagt i ro rett etter at TH ringte hjem.

TH har forklart at grunnen til at han ringte hjem etter ca 1 time var for å diskutere detaljer angående hytteturen.

AEH sendte SMS kl 09.10 til HHB1 om at "hytteturen var utsatt".

Hva tyder dette på i din hypotese?
Citera
2021-06-04, 18:10
Medlem
Citat:
hvorfor ta dette for god fisk.
Hva som er god fisk i denne saken er ikke godt å si ? Om hensikten var å skape fullstendig kaos, så har man lykkes til det fulle med det.
Citera
2021-06-04, 18:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tja, spørs hvor mange detaljer du tar med i hypotesen. Legger til noen flere brikker.

Telefonen gjorde en rask bevegelse ned trappen rett i forkant av kl 10.07 da den ble lagt i ro på bordet.

TH ringe hjem kl 10.06. Det vil si at telefonen ble lagt i ro rett etter at TH ringte hjem.

TH har forklart at grunnen til at han ringte hjem etter ca 1 time var for å diskutere detaljer angående hytteturen.

Jeg siterer meg selv fra et tidligere innlegg:

Citat:
Det vi vet er at den var i rask bevegelse i et kort tidsrom rett før 10:07.
Jeg har ingen erfaring med bruk av helseapper, men kunne det tenkes at
den ville registrere at telefonen falt ned fra et bord eller en hylle?
Dersom den sto på vibrering, er det kanskje ikke utenkelig at den har
flyttet på seg da den ble oppringt? Så kan man kanskje tenke seg at
den har flyttet litt på seg for hver oppringning, først 10:48, så 10:50, og
så under 10:06-oppringningen har den nådd kanten og -bang- faller den
utfor bordet og i gulvet.

Jeg har tenkt på muligheten for at TH kan ha gitt henne sovetabletter i kaffen før han dro på jobb.
Virkningen av tabletter melder seg stort sett et sted mellom 30 og 90 minutter etter inntak.
Hun kan altså teoretisk sett ha sovnet før 10:48-oppringningen, dersom
hun inntok sovetabletter like etter klokken ni.

Oppringningene 10:06 og 10:07 kan ha vært for å sjekke om hun hadde sovnet.

Man må vel anta at et sovende offer er lettere å hanskes med enn et våkent.
Citera
2021-06-04, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vi svensker är inte så tokiga ändå... ;-)
Tack.
Svensken, dansken og nordmannen var et tur i skogen, da de plutselig så et spor. Nordmannen sa det var et hare spor, dansken da det var et bjørne spor, svensken fikk ikke sagt noe, før han ble kjørt ned av toget.
Citera
2021-06-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Har du en link til det uthevede?
Citera
2021-06-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
En ting som slo meg er dette med den hvite/sølvfargede bilen som ble fanget opp på kameraet på lang avstand.

Hvis man antar at dette er en vel planlagt jobb og at man antar at liket ble fraktet bort i denne bilen: så er det vel mest sannsynlig at gjerningsmennene aldri ønsker at denne bilen blir funnet. Det vil si at man graver ned hele bilen med liket i eller lignende.

Så vidt jeg forstår er likhunder veldig flinke, så å beholde bilen er en risiko man ikke kan ta, hvis dette er vel planlagt jobb.

Så til mitt poeng: hvordan finner man biler som blir borte? Jo, man går gjennom listen av hvite/sølvfargede biler som ikke blir EU-kontrollert/forsikring oppsagt og heller ikke blir vraket. Shortlisten blir da biler som ligger i bomstasjonpasseringer i Norge/Sverige den dagen og som matcher kriterier over.
hvor står det om fargen på bilen, har du link ? jeg finner bare informasjon om hvitt og rødt lys som er fanget opp på dette kamera https://www.nettavisen.no/nyheter/hagen-saken-politiet-etterlyser-mystisk-bil-som-var-ved-boligen-til-anne-elisabeth-hagen-da-hun-fors vant/s/12-95-3424035310
Citera
2021-06-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg har i alle fall en: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse.

Citat:
Politiet mener en skrittsensor på mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avsløre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen.
Citera
2021-06-04, 18:50
Medlem
Citat:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse
Citera
2021-06-04, 18:50
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
https://www.nrk.no/norge/opplysninger-til-nrk_-politiet-har-rekonstruert-forsvinningsdagen-inne-i_huset-til-hagen-1.15166477

"Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode"

Tolker dette i sammenheng med "AEH's telefon ned trappen" som det tidligere har blitt skrevet om i media. Det står ikke eksakt tidspunkt når helse-appen registrerte "brå bevegelser" men artikkelen tyder på at dette skjer rett i forkant av kl 10.07.
Citera
2021-06-04, 18:54
Medlem
Citat:
men lyge og nekte signatur av avhør er helt normalt for en uskyldig ektemann som tilfeldigvis har mistet sin utflyttingsklare kone.
Hvilken løgn ? Han har forklart seg til politi og media, bare ikke et uendelig antall ganger. Er både døtre og sønn involvert også siden de heller ikke er lystne på å snakke mere med politiet ? signaturen hanlder om ting som: «Fornærmede mener at vedkomne som har skrevet avhøret har hatt en rasistisk vinkling, men dette har ikke vært fornærmedes intensjon». - aspekter som ikke har noe med forsvinningen å gjøre, at han kan virke sær og vrang, JA, men det gjør han ikke til drapsmann
Senast redigerad av eeqaz 2021-06-04 kl. 18:57.
Citera
2021-06-04, 18:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg siterer meg selv fra et tidligere innlegg:
Ok.
Skal forklare gåten om "hytteturen" på en logisk måte sette gjennom GG-hypotesen.
(siden du ikke tar dette med i hypotesen din)

1. AEH ble manipulert av en GM til å bli med på et plott mot TH.
2. AEH "utsatte hytteturen" i SMS kl 09.10 for å sette TH's forklaring i søkelyset. (TH's forklaring om at han skulle ringe hjem ble også mistenkelig)

Så enkelt tror jeg det er.

Jeg tipper GM manipulerte AEH med på et plott og at GM er en meget smart GM som har lurt mange i denne saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in