2021-06-02, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag har inget emot vaccinerna. men personligen anser jag inte att alla behöver vaccineras. Särskilt inte vi som redan haft covid, eller barn och unga.

För barn är de nödgodkända i nordamerika, men likförbannat ska barn vaccineras trots att risken för att bli allvarligt sjuk är obefintlig.

Inte ens all personal på myndigheterna på CDC och FDA vaccinerar sig av någon anledning.
"For emergency use only", kanske ingen riktig nödsituation.

https://twitter.com/kerpen/status/1393022731373973504
Citera
2021-06-02, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Om ett barn blir smittat i skolan, kommer hem och smittar ned två syskon och sina två föräldrar så sker 80% av smittspridningen i hemmen, men hade skolorna varit stängda hade den smittspridningen aldrig skett. Man måste se till fler än ett led.

Jag brukar se smittspridning som en kedja. Även om det finns tusen länkar som är jättestarka så är det den länk vi bryter som är den mest betydelsefulla länken. Det kan vara en skola eller en lokal där många samlas.
Smittspridningen kan ske varsomhelst men det gäller att bryta kedjan.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har inget emot vaccinerna. men personligen anser jag inte att alla behöver vaccineras. Särskilt inte vi som redan haft covid, eller barn och unga.

För barn är de nödgodkända i nordamerika, men likförbannat ska barn vaccineras trots att risken för att bli allvarligt sjuk är obefintlig.

Ja din syn på vaccinering känner nog alla i tråden till sedan flera månader tillbaks . Jag vände mig bara mot uttalandet att vaccinen inte är godkända, vilket de är.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du drar alldeles för stora växlar på dödstalen och begår misstaget att jämföra dödstal länder emellan. Det är en helt vanvettig jämförelse.

Nej det är det inte.

Du har däremot förminskat virusets farlighet genomgående under pandemin, det bidrar till att pandemin förlängs in absurdum. Vi hade kunnat klara oss mycket bättre och jag ställer högre krav på Sverige och mina medmänniskor. Att jämföra sig med Belarus eller en risbonde i Indien är bara taffliga försök till att ställa Sverige i bättre dager. Kejsaren är naken, du kan bara inte se det.
Citera
2021-06-02, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Sverige 7-dagarsincidens är nere på 57 per miljon invånare. Långt under FHM:s gräns på 50/100000 som krävs för att öppna upp i nivå 1, dvs skrota allt.

Dags att skrota allt!

(får införa det igen på fredag)

Jaså jag trodde statistikdatabasen hade brakat ihop fullständigt. Men det får vi se när den slutar rackla och går igång igen.
Citera
2021-06-02, 10:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det är det inte.
Jo det är det eftersom de som dött oftast är 80+ år och är äldre och sköra. Folk dör av ålder och har alltid gjort. Förrutom förra året då förstås.

Citat:
Du har däremot förminskat virusets farlighet genomgående under pandemin, det bidrar till att pandemin förlängs in absurdum.
Inte alls eftersom ju fler unga och friska som får viruset på naturlig väg, desto fortare blir vi av med pandemin. Vaccinering är bara en dellösning.

Citat:
Vi hade kunnat klara oss mycket bättre och jag ställer högre krav på Sverige och mina medmänniskor. Att jämföra sig med Belarus eller en risbonde i Indien är bara taffliga försök till att ställa Sverige i bättre dager. Kejsaren är naken, du kan bara inte se det.
Jaha hur skulle vi klara oss bättre då? Det är inte VM i fotboll det här. Pandemin är global och varje land har individuella förutsättningar att klara av en sådan här pandemi. Totalt meningslöst att tävla.
Citera
2021-06-02, 10:25
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jaså jag trodde statistikdatabasen hade brakat ihop fullständigt. Men det får vi se när den slutar rackla och går igång igen.

Ja, den har ju brakat ihop. Men det gör ju att det på t.ex. Ourworldindata ser ut som att det rasar fullständigt i Sverige.
Citera
2021-06-02, 10:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja din syn på vaccinering känner nog alla i tråden till sedan flera månader tillbaks . Jag vände mig bara mot uttalandet att vaccinen inte är godkända, vilket de är.

Nödgodkända. Skulle du ge det till dina barn? Det skulle inte jag göra. Inte en chans i helvetet.
Citera
2021-06-02, 10:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OwnersManual
Inte ens all personal på myndigheterna på CDC och FDA vaccinerar sig av någon anledning.
"For emergency use only", kanske ingen riktig nödsituation.

https://twitter.com/kerpen/status/1393022731373973504

De vet något som vi andra inte vet. Och jag förstår inte hetsen att alla måste vaccineras om man redan haft covid. Vi har ett immunförsvar för fan. Och att säga det är ingen "konspirationsteori".
Citera
2021-06-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ja, den har ju brakat ihop. Men det gör ju att det på t.ex. Ourworldindata ser ut som att det rasar fullständigt i Sverige.

Ja det ser ju plötsligt bra ut om man inte har rapporterat in några fall som Tanzania och Nordkorea.
Citera
2021-06-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vaccinen som vi använder i Sverige är mig veterligen godkända av EMA och även testade i alla 4 faser.
vart finns slut rapporten på bla fas 4 studierna?
Citera
2021-06-02, 10:36
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Kostar pcr-test bara 400 spänn nu? Sist jag kollade var det 1700.
Testet som säljs här i Skåne för att kunna åka till Danmark går på 399 spänn. Räcker väl med ett sådant test för att även kunna gå på bio framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in