2021-06-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja såklart. Förstår inte varför folk har fått för sig att det inte skulle vara så?
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.04.20.21255670v1.full.pdf

Peter McCullough säger samma sak. Och många andra auktoriteter.
OK. Jag brukar i vanliga fall hinta när jag är ironisk. Av någon anledning glömde jag göra det nu. Ber om ursäkt.

Det finns annars debattörer i tråden som anser att det där är fel . . .
Citera
2021-06-01, 19:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Bra att du trots allt medger att munskydd har en viss effekt i de situationer där dom rekommenderas.
det tror jag inte. Det jag läst mig till är att det är ett mycket svagt skydd i allmänheten.

Citat:
Vi har fortfarande för hög spridning i Sverige, så kör vidare med munskydd någon månad till. När tillräckligt många har blivit vaccinerade, så slutar vi med munskydden. Ok?
Pro tip: du kan ta av skiten redan nu. Det blir ingen skillnad.

Citat:
Du ska även ta en dos Moderna eller Pfizer, om du har haft tidigare naturligt infektion. Gör du det så kan du vara väldigt säker på att du inte kommer smitta ner folk i din omgivning.

Nej tack. Jag köper inte big pharmas propaganda. Jag hade covid-19 förra året och har levt helt normalt sen dess. Aldrig någonsin varit så här frisk och antikroppar hade jag senast jag kollade. Naturlig infektion är det bästa skyddet, men tyvärr har många inkl du svalt betet med hull och hår.

Har du genomgått infektionen behöver du sannolikt inget vaccin. Jag väntar tills testperioden går ut om några år så får du lajva labråtta om du vill.
Citera
2021-06-01, 19:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja jag såg det någonstans, om det var på svt.se de hade en artikel om det, jag minns inte. Med tanke på det så borde man bett alla som genomgått sjukdomen att vänta med vaccination tills resten är vaccinerade.
Det har man väl också gjort.

Jag har absolut hört uttalanden i den riktningen.
Inga förbud mot att ta vaccin om man varit sjuk dock.
Frihet under ansvar.
Vänta så att de som behöver vaccinet bättre kan få det.
Citera
2021-06-01, 19:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är ibland en fördel att vara lätt överviktig när man blir sjuk.

Haha nej det är det inte. Normalviktig är bäst. Men för smal är givetvis inte bra heller.
Citera
2021-06-01, 19:56
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. Jag brukar i vanliga fall hinta när jag är ironisk. Av någon anledning glömde jag göra det nu. Ber om ursäkt.

Det finns annars debattörer i tråden som anser att det där är fel . . .
Ja det vet jag. Lustigt hur man kan sätta större förtroende för en experimentell behandling som lobbas av McDonalds och trötta kändisar framför kroppens eget immunförsvar.

Men men, var och en blir salig på sin tro
Citera
2021-06-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Haha nej det är det inte. Normalviktig är bäst. Men för smal är givetvis inte bra heller.
Du har fel.

Citat:
Fetma ökar risken för hjärtinfarkt och flera andra sjukdomar. Men när sjukdomen väl slår till har en rundare patient konstigt nog större chanser att klara livhanken än den som är smal.

https://fof.se/tidning/2013/10/artikel/lagom-tjocka-lever-langst
Citera
2021-06-01, 19:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Fetat av mig.
Det beror ju på vilka symtom nästa pandemi ger.
Det kanske är de normalviktiga och underviktiga som drabbas värst nästa gång.

Det ör nog bäst att leva det liv man trivs bäst med för stunden utan att gå till enorm överdrift.

Det är aldrig fel att hålla sig i form, och att vara överviktig är inget man måste vara. Problemet med fetma är att det leder till andra allvarliga sjukdomar. Så att hålla sig smal ger ett bra universalskydd.

Och nej det är inte plågsamt att hålla sig smal. Det handlar mer om kunskap. Det går att njuta av god mat och vara smal också.
Citera
2021-06-01, 20:02
Medlem
Hexen666s avatar
Här är den senaste intervjun med Peter McCullough. Hårresande

https://rumble.com/vhp8e1-massive-world-renowned-doctor-blows-lid-off-of-covid-vaccine.html
Citera
2021-06-01, 20:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det har man väl också gjort.

Jag har absolut hört uttalanden i den riktningen.
Inga förbud mot att ta vaccin om man varit sjuk dock.
Frihet under ansvar.
Vänta så att de som behöver vaccinet bättre kan få det.

Jag har inte hört något sådant. Känns mer som att det varit huggsexa om tiderna, först till kvarn liksom.
Citera
2021-06-01, 20:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Slutsats skylten hade en effekt på ditt handlade. Jag pratar inte om vilka som klagar på rekommendationer utan att de HAR effekt

1. Vi har ett farligt virus som cirkulerar i samhället.
2. Många vill inte bli smittade för att man fruktar sjukdomen.
3. Myndigheterna upprättar rekommendationer om att exempelvis inte sitta mer än 1 vid ett bord. Man inför begränsningar i syfte att undvika trängsel.

Om nu restaurangen förlorar intäkter pga vikande besöksantal. Vems är då felet?
Somliga skyller allt på myndigheternas råd, rekommendationer och regler.
Jag vill hävda att vi hade haft liknande påverkan även utan dessa rekommendationer och regler. Det är viruset som gör att dessa branscher förlorar pengar. Inte restriktionerna.
Citera
2021-06-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är aldrig fel att hålla sig i form, och att vara överviktig är inget man måste vara. Problemet med fetma är att det leder till andra allvarliga sjukdomar. Så att hålla sig smal ger ett bra universalskydd.

Och nej det är inte plågsamt att hålla sig smal. Det handlar mer om kunskap. Det går att njuta av god mat och vara smal också.
Hård träning ökar risken för infektioner.
Citera
2021-06-01, 20:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Klippet är nästan en timme långt. Kan du sammanfatta varför vaccin skulle kunna tänkas ge bättre skydd än infektion enligt den här professorn?

Det är väl värt att lyssna på, Shane Crotty är mycket kunnig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in