2021-06-01, 17:26
Medlem
Hegamons avatar
Extremt omoget hålla på så här. Har han haft polisuniform på sig? Tog han verkligen i som sägs? Vem var det?
Mycket konstigt folk har jobbat och jobbar som poliser, det är väl vad jag kan säga.
Citera
2021-06-01, 17:37
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
En polis får inte vara så omedveten om samhällets sociala och juridiska regler att han daskar någon på rumpan. Han verkar ha hamnat i helt fel yrkeskategori.

Fram med namnet, gör han sådär mot chefen ska han bara bort.
Citera
2021-06-01, 17:38
Medlem
Sir Dwains avatar
Poliser är ju typiskt drägg, ingen kan väl förvånas av sånt här?

Klart det inte är acceptabelt, men man kan trösta sig med att även offret är polis.
Citera
2021-06-01, 17:51
Medlem
RazorKevlars avatar
Sprang den kvinnliga polischefen omkring i tights?

Regeringen håller avsiktligt hela rättsväsendet på sparlåga och till råga på allt kryllar det av feminister! Ville den feministiska regeringen ta tag i den galopperande kriminaliteten hade det gjorts för länge sedan. Vi ser ju dagligen hur kaoset i Sverige växer lavinartat.

Feminismen är orsaken till sveriges undergång!
Citera
2021-06-01, 18:08
Medlem
Från Västmanlands Länstidning igår

Daskade kvinnlig kollega på rumpan – polis varnas

En manlig polis som arbetat i Västerås daskade en kvinnlig kollega på rumpan, mannen får nu en varning. Det framgår av ett dokument som nyhetsbyrån Siren tagit fram. Enligt dokumentet inleddes efter händelsen en förundersökning mot mannen, om sexuellt ofredande. Förundersökningen lades dock ner. Mannen, som omplacerats, har själv vidgått händelseförloppet men hävdat att han gjorde som han gjorde för att peppa kollegan. Han uppges vidare veta om den nolltolerans som råder mot sexuella trakasserier och kränkningar.
Han har tidigare varit föremål för liknande händelser.
Polisen region Mitts bedömning är att det är klarlagt att mannen daskat kvinna på rumpan och att gärningen av omgivningen uppfattats som en sexuell sådan, även om mannen har en annan uppfattning.
Han anses ej ha agerat på ett sätt som fullt ut följt myndighetens riktlinjer. Händelsen renderar i påföljden varning.
Citera
2021-06-01, 18:09
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag tycker inte riktigt du svarade på min fråga. Det är ett ganska långt steg från "vi använder 100.000 kr av samhällets resurser för att analysera en dask i tingsrätten" till "Det borde ju vara en självklarhet att inte klappa...". Så är det alltså rätt att använda lagboken i detta fall? Eller är min lösning bättre, att man säger till mellan vuxna människor exakt när det händer?
Det är ju ett ganska solklart fall av ofredande. Och vi har ju ingen aning om vad som föregått polisanmälan. Han kanske vägrade be om ursäkt eller erkänna fel. Och då är väl en polisanmälan inget konstigt.
Citera
2021-06-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag är sjuksköterska och har blivit daskad i rumpan och nypt i rumpan och blivit utsatt för oönskade närmanden i situationer där jag haft svårt att i stunden göra något åt det - dvs patientnära. Men jag har gjort klart för personen efteråt att det inte ska upprepas. I ett enda fall respekterades det inte och då fick personen en ordentlig tramp på foten där och då. Efter det upprepades det inte. Det var några år sedan nu, rumpan är kanske inte lika daskvänlig längre

Det låter ju såklart som att jag bagatelliserar - det gör jag inte. Jag tycker det är vedervärdigt att på en arbetsplats utsätta en kollega för detta. Det hör inte hemma där. Men vi måste också lära oss att säga ifrån. Det är pga att vi inte gjort det som vi hamnat i denna metoo världen.

Jag tror det handlar mer om situationen och vem/vad det handlar om.
Allt är inte svart och vitt och självklart så är det inte fritt fram att danska folk. Jag har också haft okända äldre kvinnor danska mig på rumpan när jag var i 20 årsåldern när jag jobbade i krog sammanhang. Man blir lite ställd först men bryr mig föga.
Vad jag har lärt mig av mee to är att kvinnor inte säger till män om dom nu mår dåligt av det. Vi män kan också vart bättre på att säga till andra män om vi märker detta inte är ok.
Citera
2021-06-01, 18:12
Medlem
Typiskt mobbarbeteende, helt självklart att tanken var att förminska chefen. Om det bara vart en dask och inget verbalt innan så skulle det ha kunnat vara en misslyckad och dum grej bara.
Citera
2021-06-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Han menade visst något illa. Det är en härskarteknik han kör med och han undergräver sin chefs auktoritet. Även om det inte är något sexuellt bakom så kan inte en medarbetare bete sig så där.

Vad fan vet du om vad han menade eller inte?
Citera
2021-06-01, 18:23
Medlem
Braindeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znyft1974
Från Västmanlands Länstidning igår

Daskade kvinnlig kollega på rumpan – polis varnas

En manlig polis som arbetat i Västerås daskade en kvinnlig kollega på rumpan, mannen får nu en varning. Det framgår av ett dokument som nyhetsbyrån Siren tagit fram. Enligt dokumentet inleddes efter händelsen en förundersökning mot mannen, om sexuellt ofredande. Förundersökningen lades dock ner. Mannen, som omplacerats, har själv vidgått händelseförloppet men hävdat att han gjorde som han gjorde för att peppa kollegan. Han uppges vidare veta om den nolltolerans som råder mot sexuella trakasserier och kränkningar.
Han har tidigare varit föremål för liknande händelser.
Polisen region Mitts bedömning är att det är klarlagt att mannen daskat kvinna på rumpan och att gärningen av omgivningen uppfattats som en sexuell sådan, även om mannen har en annan uppfattning.
Han anses ej ha agerat på ett sätt som fullt ut följt myndighetens riktlinjer. Händelsen renderar i påföljden varning.

Då jobbade kuken alltså i Västerås och numera i Värnamo?
Hon fick inge tjack uppkört i fittan som poliser också brukar pyssla med i tjänst?
Citera
2021-06-01, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Det är ett stort problem med kvinnor på mansdominerade arbetsplatser, de passar inte in i jargongen och så fort det blir jobbigt anmäler de till chefen.
Det är bara ett problem för ett litet fåtal män som inte klarar av att anpassa sig och som kräver att alla andra ska vara med på deras mobbarjargong även om de inte tycker det är kul.
Citera
2021-06-01, 18:30
Medlem
Vilken tönt. Borde få sparken omedelbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in