Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-01, 17:34
  #1
Medlem
Är verifierad Tier 1.
Både id-kort, telefon, mejl, adress och namn.

Vad har hänt?
Köpte av han energa för några år sedan, inga problem 5.000 kr.
Men nu 400 kr första sen max 2900 kr.


På deras sida:

Hej, vi är en av de första bitcoin handlare på localbitcoins sedan 2013, registrerad finans bolag. Vi kontakta dig ALDRIG genom email/sms, bara genom localbitcoins chatten när du har öppnat order, akta för bedrägeri

Köpa bitcoin från oss i 4 enkla steg:

1. Lägga ordern med önskad summa SEK/BTC, och klicka på "Send trade request"

2. Om du inte har handlat hos oss förut, du behöver styrka att du äger swish kontot och är medvetet om bitcoin köpet. Ange ditt riktiga namn i "edit profile" här på websajten, sedan ta ett foto av din idhandling ligger framför den här localbitcoins order sidan, så att både idhandlingen och localbitcoins websidan visas på samman foto. Sedan ladda upp fotot med "Attach document" knapp här

Fotot ska ha bra belysning och är minst 1200X800 i upplösning, minst 300KB i storleken

3. Du kommer att se betal info efter godkänd verifiering. Betala summan beställt till swish nr. enligt payment details. (Va nogrant att swish nummer är olika vid olika tillfälle då vi är fler som jobbar) Fyll i orderns referens nr. 7xxxxxxxx i swish meddelande fältet

4. Här på localbitcoins, klicka på "I have paid"

OBS: Du kan köpa MAX 400 SEK. på första dag, och kan behöva svara på ett verifierings SMS, därför måste din swish kopplad till ett fungerande mobil nummer. Och p.g.a. polisens varning ska ni inte handla bitcoin för drog

För gamla kunder som har handlat hos mig, vi brukar släppa bitcoin i några minuter när jag har fått inbetalingen, men ibland är jag upptagen(gul/grå prick), då kan det dröja lite innan vi svarar. Man kan bara köpa max 2999 SEK per order och 5000 SEK per dag, oberoende av max belopp 11000, som är localbitcoins krav

(Localbitcoin stöder inte ethereum, men jag tror att de har mycket potentiel i framtiden, du kan köpa/sälja de hos mig på localcryptos)
Citera
2021-06-01, 21:44
  #2
Medlem
Gymnazistens avatar
TLDR;

Men vilka judepriser säljarna där har börjat ta!! 10-15% vilket skämt! Kan inte handla där längre.
Citera
2021-06-01, 22:09
  #3
Moderator
HelgeBuks avatar
Det beror säkerligen på att det är eller varit relativt vanligt med bedrägerier. Nån har lurats att betala till fel nummer för en icke-existerande mobiltelefon eller liknande, Energa får pengarna och skickar bitcoin, nån dag senare hör banken av sig och säger att han har fått stulna pengar och omedelbart måste betala tillbaks. Hans BTC är då långt bort och kommer aldrig tillbaka.

Man måste helt enkelt vara väldigt försiktig som BTC-säljare på localbitcoins, och ta tillräckligt betalt för att täcka vissa bedrägeriförluster.
Citera
2021-06-01, 22:10
  #4
Moderator
HelgeBuks avatar
Ändrad rubrik, tidigare: "Vad har hänt med localbitcoins?" /Mod
Citera
2021-06-02, 15:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det beror säkerligen på att det är eller varit relativt vanligt med bedrägerier. Nån har lurats att betala till fel nummer för en icke-existerande mobiltelefon eller liknande, Energa får pengarna och skickar bitcoin, nån dag senare hör banken av sig och säger att han har fått stulna pengar och omedelbart måste betala tillbaks. Hans BTC är då långt bort och kommer aldrig tillbaka.

Man måste helt enkelt vara väldigt försiktig som BTC-säljare på localbitcoins, och ta tillräckligt betalt för att täcka vissa bedrägeriförluster.


Förstår kontrollen från localbitcoins sida.

Men att behöva skicka alla underlag igen, plus först 400 kr vid första köpet.
Sen vänta en dag och inhandla resten.

Tänk om btc kurvan sjunker där i mellan? Då behöver jag köpa igen och kan inte handla det jag tänkt.

Va ett krångel som inte upplevt tidigare (2015, ungefär)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback