Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Det kan säkert trilla in någon mer, definitivt på söndagen. Men vad får dig att tro att 28-29 måste upp till nivån som är dagarna innan när vi har en kraftigt minskad smitta.
Nej det tror jag kanske inte. Men det kan ju också läggas på lite mer i början av veckan. I Vilket fall som helst är senaste veckan alltid ofullständig på SIR. Jag har inte kontrollerat om det ibland fylls på längre tillbaka en 1 vecka. Gör det det är det säkert bara någon enstaka. Men jag tror säkert att det senaste tre dagar kommer att fyllas på ordentligt. Vi får väl helt enkelt vänta och se tills på nästa vecka.
Men när du tog illa vid dig för den fel felsägelse om 00-talister så tänker jag att det är lite konstigt när du hänvisar till icke fullständiga veckor utan att nämna det. Det är ju faktiskt lite samma sak.
Edit Om man tittar på nya inläggningar förrförra veckan är minskningen gentemot de tre första dagarna inte så stor. Vilket får ju en att tro att även 8, 6 är kraftigt ofullständiga. Vad det kommer snitta på kan man ju bara gissa. Men jag tror det bli närmare 14 en 10, säkert 12 i all fall.
Förrförra veckan var det alltså. 116 st nyanläggningar. Det blir ett snitt på 16,5. Svårt att tro att det kan minska så snabbt som ner till 8 eller 6. Minskningen går ju lite långsammare just nu.