2021-05-30, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Man kan nesten lure på hva som har vært verst; Dø i S4 eller leve i S4.

Ja, det virker som hun har hatt sine utfordringer i ekteskapet, og at skilsmisse har vært en utvei og et tema i så mange år. Virker som den relasjonen hun hadde på 80-tallet var noe hun fikk svi for resten av livet. Det er helt tragisk at det endte på den måten for henne.
Citera
2021-05-31, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Sprøyt! TH har nektet å signere de skriftlig avhørene, fordi han ikke er enig i hvordan avhørene er referert.
Det eneste det betyr, er at i en eventuell rettsak så er det lydopptakene som gjelder. Hverken mer eller mindre.

Ifølge boken Lørenskog Mysteriet, så finnes det også noen videoer, i tilfelle det stemmer, så kan også disse brukes i en eventuell rettsak.

Alt dette maset om hvorfor ikke TH har signert er totalt uinteressant, for det betyr bare det en manglende underskrift betyr - nemlig; "Jeg er ikke enig".

Manglende underskrift av referatene fra avhørene, betyr altså bare at kun lyd og video kan benyttes.
Hva skulle ellers betydningen av en signering være?

Get over it!
Jeg kan ikke finne noe sted at avhør som ikke er signert ikke kan brukes. Kan du finne noe ang det?
Citera
2021-05-31, 00:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Alt dette maset om hvorfor ikke TH har signert er totalt uinteressant, for det betyr bare det en manglende underskrift betyr - nemlig; "Jeg er ikke enig".

Du er naturligvis klar over at gjennomlesning av avhør innebærer at den avhørte
selv kan korrigere sine uttalelser før avhøret signeres.
Citera
2021-05-31, 00:22
Medlem
[quote=Kopphode|76072362]TH har ikke signert noen av avhørene.

At TH skulle forlange å se videoopptak av avhørene gir ingen mening, da det var hans instendige ønske at det ikke ble tatt videopptak under avhøret.

Han ville heller ikke at det skulle tas lydopptak. Men der måtte politiet si nei. TH åpner også opp for at det kan være noe galt med lydopptakeren.

Når han stritter i mot både videoopptak, lydopptak, og krangler om politiets skriftlige referat, så handler det ikke om at han formulerer seg klønete. Det vitner mer om en som er redd for senere å bli konfrontert med sine egne utsagn.

https://www.tv2.no/a/11535478/

Her misforstår du mitt egentlige poeng. TH kan selvsagt forlange å få avspilt lyd/bilde for at SH skal kunne vise retten hva TH egentlig har ment å formidle hvis det skulle gå så langt.

Når det gjelder å lete etter motiv i denne saken mener jeg det er meningsløst. Absolutt alle kan ha et økonomisk motiv ved en kriminell handling. TH, du, jeg og oss alle sammen.
Citera
2021-05-31, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg kan ikke finne noe sted at avhør som ikke er signert ikke kan brukes. Kan du finne noe ang det?
Ja, dette har jeg hørt Asbjørn R@chlew si flere ganger. Jeg tror han vet hva han snakker om. Trenger ikke lese jeg da.
Citera
2021-05-31, 00:29
Avslutad
Citat:
Sprøyt! TH har nektet å signere de skriftlig avhørene, fordi han ikke er enig i hvordan avhørene er referert.
Det eneste det betyr, er at i en eventuell rettsak så er det lydopptakene som gjelder. Hverken mer eller mindre.

Ifølge boken Lørenskog Mysteriet, så finnes det også noen videoer, i tilfelle det stemmer, så kan også disse brukes i en eventuell rettsak.

Manglende underskrift av referatene fra avhørene, betyr altså bare at kun lyd og video kan benyttes.
Hva skulle ellers betydningen av en signering være?

Get over it!
Forresten...

Hva kan manglende signering bety?

Det kan selvsagt bety at TH er uskyldig, og at det aldri har forekommet lekkasjer fra taushetsbelagte avhør.
Selv om politiet har forsikret oss om at; "Politiet driver ikke med villeding".

Det gir jo ingen mening at lekkasjene kommer fra forsvarsadvokaten/TH.

Referatene fra avhørene er som hentet fra Andeby/Ankeby. Jeg mistenker at sannheten er at det er Donald som har vært til avhør. Typisk Donald, når situasjonen ikke kunne bli verre, så kunne den det likevel.
Videre gikk turen til Tulleretten osv.
Siktelse meg her og siktelse meg der - Eidsivating lagmannsrett var ikke enig.

Jeg har heller aldri forstått hva en liten dash er, sikkert bare tull det også, for den sak skyld.
Citera
2021-05-31, 00:37
Medlem
Men hva skal vi si om pistolhistorien til TH.
Citera
2021-05-31, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men hva skal vi si om pistolhistorien til TH.

Ja hva tror du selv? At det er oppspinn og kun fremført fordi han da tror politiet går all inn på den og legger bort de åpenbare "bevisene" mot seg selv???
Citera
2021-05-31, 01:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du er naturligvis klar over at gjennomlesning av avhør innebærer at den avhørte
selv kan korrigere sine uttalelser før avhøret signeres.
Utifra hva jeg skrev, så burde du forstått at jeg har lest boken Lørenskog Mysteriet. I boken står det skrevet at det ble brukt 3 dager på korrigeringer, men det har jo lite å bety, når referatene fra avhørene ikke ble signert.
Dette ble det også skrevet om i media, lenge før boken ble publisert.

Dermed er det lyd og eventuelle videoer som kan benyttes i en eventuell rettsak. Altså ingen hemsko for politiet. Tvert imot, etter at lyd og video ble innført ifm avhør, er det ingenting som står i veien for at avhørene kan bli brukt mot tiltalte.

Så får vi se da! Hvem blir tiltalt? Politiet har tro på at saken blir løst.
Citera
2021-05-31, 01:33
Medlem
Citat:
Utifra hva jeg skrev, så burde du forstått at jeg har lest boken Lørenskog Mysteriet. I boken står det skrevet at det ble brukt 3 dager på korrigeringer, men det har jo lite å bety, når referatene fra avhørene ikke ble signert.
Dette ble det også skrevet om i media, lenge før boken ble publisert.

TH tok seg tid til å korrigere avhør i 3 dager, men synes teknikerne i S4 sløste unødvendig med tiden da de undersøkte badet i 2.etg..
Citera
2021-05-31, 01:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Enkelte ser dessverre ut til å stadig ville fremstille TH som sakens egentlige offer.
Ja, det er sikkert forvirrende at det kan være mer enn ett offer i en sak. I din verden så betyr det altså at når en kone, mor og bestemor forsvinner, og ingen vet hva som er skjedd. Så er det utenkelig at resten av familien lider.
Ok, jeg forstår hva du sier, men jeg vil at du skal vite, at jeg aldri kommer til å slutte med å bli sjokkert, når folk er hjerteløse.
Det finnes absolutt ingen empiriske bevis, som kan brukes til å utpeke hvem som er skyldig i denne saken.

Her i landet er man uskyldig til det motsatte er bevist.

Det vi er vitne til så lang, er hittil bare sirkus. Media tjener seg søkkrik på saken.
Citera
2021-05-31, 02:01
Medlem
Citat:
Så får vi se da! Hvem blir tiltalt? Politiet har tro på at saken blir løst.

Politiets kronbevis var jo at th hadde sletta anrop på nokiaen sin, men så fant hans advokat ut på egen hånd at loggen ble overskrevet automatisk. Så kan bli litt tricky å løse dette.
Senast redigerad av toiko1 2021-05-31 kl. 02:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in