2021-05-30, 19:52
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag läser, och ser ingenting nytt. Det är ju just detta som är problemet, att följande har visat sig inte stämma;

"Compare this, though, to what happens in vaccination. The injection is intramuscular, not into the bloodstream. That’s why a muscle like the deltoid is preferred, because it’s a good target of thicker muscle tissue without any easily hit veins or arteries at the site of injection. The big surface vein in that region is the cephalic vein, and it’s down along where the deltoid and pectoral muscles meet, not high up in the shoulder. In earlier animal model studies of mRNA vaccines, such administration was clearly preferred over a straight i.v. injection; the effects were much stronger. So the muscle cells around the injection are hit by the vaccine (whether mRNA-containing lipid nanoparticles or adenovirus vectors) while a good portion of the remaining dose is in the intercellular fluid and thus drains through the lymphatic system, not the bloodstream. That’s what you want, since the lymph nodes are a major site of immune response. The draining lymph nodes for the deltoid are going to be the deltoid/pectoral ones where those two muscles meet, and the larger axillary lymph nodes down in the armpit on that side."

Alla tycks dock inte få samma effekt, tex fann man spikproteinet i blodomloppet hos 11/13 vaccinerade kanadensiska sjuksköterskor - inte 13/13.
Studien som tar med dessa 11/13 spekulerar i att de burit på tidigare asymptomatisk smitta och således hade ett befintligt försvar som tog hand om S1 innan det kom till detekterbara nivåer i serum.

Men den risk som förknippas med detta verkar vara blodpropparna. Och det är ju en stark misstänkt, men väldigt ovanlig biverkan av Jansen- och AZ. För mRNA-vaccinen har den inte dykt upp öht.

Så vad är den verkliga risken med detta?

Så här kan det ju också tolkas
https://www.sciencedaily.com/releases/2021/05/210526185844.htm

Någonstans borde ju mängden även ha en relevans.

Troligtvis ett på tok förstorat fynd.
Citera
2021-05-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är rätt ovanligt att yngre får hjärtinfarkt.
Det var inte det jag frågade om.
Citera
2021-05-30, 20:01
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Tror indiern kommer leva rövare i länder med låg vaccintäckning.

Israel har stannat upp runt 63% vaccinerade. Maxar nog runt där om de inte börjar vaccinera barn.

Hmmm okej. Är det också att de bara valt 1 dos Pfizers och inte 2? Det är ju lite märkligt?
Citera
2021-05-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Tror indiern kommer leva rövare i länder med låg vaccintäckning.

Israel har stannat upp runt 63% vaccinerade. Maxar nog runt där om de inte börjar vaccinera barn.

Dom har väl redan börjat vaccinera barn.
Varför stannar dom på 63%?
Det räcker inte för flockimmunitet.
Citera
2021-05-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Hmmm okej. Är det också att de bara valt 1 dos Pfizers och inte 2? Det är ju lite märkligt?

Pfizer ges alltid i 2 doser.
Citera
2021-05-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jo, men så är det alltid med läkemedel. De innehåller gift och syftet är såklart att effektivt döda befolkningen. Den blodförtunnande medicinen Waran innehåller ämnet Warfarin som är den verksamma delen i råttgift. Och som alltid, högst upp i kedjan sitter Soros och drar i trådarna, vilket jag skulle kunna föreläsa om i flera timmar, men jag väljer att stanna här.

Varför skulle man vilja döda folk?
Det är väl inte grejen med vaccinet.
Citera
2021-05-30, 20:05
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Sanningens ögonblick. Håll koll på hur det går i England med indiska varianten och deras vaccinerade befolkning. Är de skyddade mot den så är det mycket bra nyheter. Börjar folk dö av den och folk blir inlagda på IVA då är det fan dags för panik.

Någon som vet hur det går för Israel? Några veckor sedan hade de väl över 65% vaccinerade? Nu lär de väl va uppe i 80-90%??

Varför skulle den indiska varianten vara värre i UK än vad den är i Indien. I Indien sköt smittan i höjden snabbt, som med alla andra varianter som råkade vara den dominanta när kurvan går upp. Men nu har kurvan vänt ner i Indien igen.

Du är för sent ute med rädslan för den indiska. Häng med lite. Nu är det den trippla luftburna mördarvarianten från Vietnam som är på modet. Tänk förlopp a la Outbreak eller Contagion. Det är vad vi har att vänta med den Vietnamesiska...
Citera
2021-05-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Absolut, men jag anser inte att det är fråga om diskriminering.

Givetvis tycker du inte det, kan ju ändå röra sig om diskriminering fast du inte tycker det.
Citera
2021-05-30, 20:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Studien som tar med dessa 11/13 spekulerar i att de burit på tidigare asymptomatisk smitta och således hade ett befintligt försvar som tog hand om S1 innan det kom till detekterbara nivåer i serum.

Men den risk som förknippas med detta verkar vara blodpropparna. Och det är ju en stark misstänkt, men väldigt ovanlig biverkan av Jansen- och AZ. För mRNA-vaccinen har den inte dykt upp öht.

Så vad är den verkliga risken med detta?

Så här kan det ju också tolkas
https://www.sciencedaily.com/releases/2021/05/210526185844.htm

Någonstans borde ju mängden även ha en relevans.

Troligtvis ett på tok förstorat fynd.
Det fetade; Man får hoppas det.

Underlaget för att studera effekter är i vart fall stort nu. Själv undrar jag om vektorbaserade vaccin helt enkelt ger snabbare biverkningar än Mrna- vacciner. Det låter logiskt för mig om så skulle vara, men jag är inte rätt person att bedöma det.
Citera
2021-05-30, 20:06
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Varför skulle den indiska varianten vara värre i UK än vad den är i Indien. I Indien sköt smittan i höjden snabbt, som med alla andra varianter som råkade vara den dominanta när kurvan går upp. Men nu har kurvan vänt ner i Indien igen.

Du är för sent ute med rädslan för den indiska. Häng med lite. Nu är det den trippla luftburna mördarvarianten från Vietnam som är på modet. Tänk förlopp a la Outbreak eller Contagion. Det är vad vi har att vänta med den Vietnamesiska...

Jag menar att vi måste hålla ögonen på England. Är de immuna och blir knappt sjuka av indiska varianten? Det måste vi hålla ögonen på och observera och inspektera.
Citera
2021-05-30, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Givetvis tycker du inte det, kan ju ändå röra sig om diskriminering fast du inte tycker det.

Yes
Citera
2021-05-30, 20:08
Medlem
urgts avatar
Citat:

59% vaccinerade med två doser (fully vaccinated i dropdownen).

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom har väl redan börjat vaccinera barn.
Varför stannar dom på 63%?
Det räcker inte för flockimmunitet.

Bara några med underliggande sjukdomar tror jag. Bredare vaccinering kanske är på G.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in