Citat:
Ursprungligen postat av
bjurskan
Ni som sitter och hatar på Ola, vad har han gjort er? Utöver att ha varit den överläget bästa programledaren är det väl helt uppenbart att de försöker döda hans karriär som hämnd?
Jag vet enligt säkra källor att Nent har gått ut och spridit skvaller till alla mediehus och sagt åt alla att inte anställa Ola. Baserat på rent skvaller, som uppenbarligen inte stämmer. Anklagelserna är de absolut luddigaste man kan finna, ingen substans alls. Sen att det finns kvinnor som anser sig ha rätt till positioner baserat på deras kön är direkt jävla skrämmande.
Om den här bilden hade stämt borde väl de som är anställa frilansare i produktionen som är utbytbara när som helst på hans order också klaga på honom? Nu när han inte ens är kvar? Istället gick de gemensamt ut och klagade på beslutet, vilket kunde fått de sparkade eller hamna i problem. Studion håller aldrig så hög kvalité som när han programleder, vilket den klara majoriteten tycker.
Och alla dessa anonyma vittnen - hur kan de få komma undan med att påstå att de är rädda för deras karriärer? Ola är persona non grata i hela branschen och kan knappast påverka anställda som är kvar på t.ex. Nent. Det är direkt jävla pinsamt alltihopa, och dessutom vidrigt hur några chefer låts karaktärsmörda en person så här.
Feministerna utnyttjar "förtryckta kvinnakortet", det är allt. De vet att de kan få precis som de vill om de bara kör det gamla rasistkortet typ. Det är det enda som sker här. Någon sketen kärring gillar inte Ola eller vill klättra i rang, då använder man det här kortet för att snabbt och effektivt få bort sin fiende.
Nent bajsar i sin tur på sig och är rädda för PK-drevet så då är det lättast att kapitulera och göra sig av med Ola. Kvar sitter dom med en massa giftiga inkompetenta kärringar och en hop sportjournalister som inte hade ryggrad att stå upp för Ola. Cancel culture med andra ord.
Jag pallar inte sitta och se de där vidriga jävla kärringarna längre. Sa upp mitt Viaplayabonnemang i dag. De ska inte få en krona mer av mig.