2021-05-29, 15:29
Medlem
Ni som sitter och hatar på Ola, vad har han gjort er? Utöver att ha varit den överläget bästa programledaren är det väl helt uppenbart att de försöker döda hans karriär som hämnd?

Jag vet enligt säkra källor att Nent har gått ut och spridit skvaller till alla mediehus och sagt åt alla att inte anställa Ola. Baserat på rent skvaller, som uppenbarligen inte stämmer. Anklagelserna är de absolut luddigaste man kan finna, ingen substans alls. Sen att det finns kvinnor som anser sig ha rätt till positioner baserat på deras kön är direkt jävla skrämmande.

Om den här bilden hade stämt borde väl de som är anställa frilansare i produktionen som är utbytbara när som helst på hans order också klaga på honom? Nu när han inte ens är kvar? Istället gick de gemensamt ut och klagade på beslutet, vilket kunde fått de sparkade eller hamna i problem. Studion håller aldrig så hög kvalité som när han programleder, vilket den klara majoriteten tycker.

Och alla dessa anonyma vittnen - hur kan de få komma undan med att påstå att de är rädda för deras karriärer? Ola är persona non grata i hela branschen och kan knappast påverka anställda som är kvar på t.ex. Nent. Det är direkt jävla pinsamt alltihopa, och dessutom vidrigt hur några chefer låts karaktärsmörda en person så här.
Senast redigerad av bjurskan 2021-05-29 kl. 15:31.
Citera
2021-05-29, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it2flash
Förvånad över att ingen tar upp Per Nunstedt i den här tråden. Han om något luktar ju metoo så det bara sjunger om det. Att hans bror jobbar på Expressen är det inte heller någon som reagerat över. Var ju en grej med honom 2017 som visade på hans #metoo tendenser. Att nu allting vänds emot Ola är ju helt absurt då chefen själv är ett ärkesvin. (FB) Gift man yttrar sexism på MTG-redaktion när hög chef är med, enligt DN nov. -17

Isabelle o Sladjan är ju några av de som tidigare råkat ut för hans ”beteende”.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/yeQxg/det-finns-ingen-storre-mobbare‬

https://isabelboltenstern.com/jag-kan-inte-vara-tyst-langre/

Av någon underlig anledning vill jag sätta ett STORT frågetecken hur Boltenstern som i grunden är bloggare och vloggare kan diktera kulturen och hur man jobbar redaktionellt på en TV-sportsändning... Hon är nog duktig som reporter och gör jättebra intervjuer och tagit sig in i sportvärlden "bakvägen".

OM det nu är så att Ola Wenström är den bästa programledare och mest utbildade på kanalen, varför ska då massa brudar/kvinnor kvoteras in? Hur många tittare kommer se uppsnack idag jämfört med om det varit Ola? Jag säger inte att man får uttrycka sig hur som helst som man eller person men hela den här nyheten känns lite väl "icke-nyhet"...

"Många kvinnor upplever att" känns bara som en dålig ursäkt för att "vi vill oxå synas"
Citera
2021-05-29, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Ni som sitter och hatar på Ola, vad har han gjort er? Utöver att ha varit den överläget bästa programledaren är det väl helt uppenbart att de försöker döda hans karriär som hämnd?

Jag vet enligt säkra källor att Nent har gått ut och spridit skvaller till alla mediehus och sagt åt alla att inte anställa Ola. Baserat på rent skvaller, som uppenbarligen inte stämmer. Anklagelserna är de absolut luddigaste man kan finna, ingen substans alls. Sen att det finns kvinnor som anser sig ha rätt till positioner baserat på deras kön är direkt jävla skrämmande.

Om den här bilden hade stämt borde väl de som är anställa frilansare i produktionen som är utbytbara när som helst på hans order också klaga på honom? Nu när han inte ens är kvar? Istället gick de gemensamt ut och klagade på beslutet, vilket kunde fått de sparkade eller hamna i problem. Studion håller aldrig så hög kvalité som när han programleder, vilket den klara majoriteten tycker.

Och alla dessa anonyma vittnen - hur kan de få komma undan med att påstå att de är rädda för deras karriärer? Ola är persona non grata i hela branschen och kan knappast påverka anställda som är kvar på t.ex. Nent. Det är direkt jävla pinsamt alltihopa, och dessutom vidrigt hur några chefer låts karaktärsmörda en person så här.

Feministerna utnyttjar "förtryckta kvinnakortet", det är allt. De vet att de kan få precis som de vill om de bara kör det gamla rasistkortet typ. Det är det enda som sker här. Någon sketen kärring gillar inte Ola eller vill klättra i rang, då använder man det här kortet för att snabbt och effektivt få bort sin fiende.

Nent bajsar i sin tur på sig och är rädda för PK-drevet så då är det lättast att kapitulera och göra sig av med Ola. Kvar sitter dom med en massa giftiga inkompetenta kärringar och en hop sportjournalister som inte hade ryggrad att stå upp för Ola. Cancel culture med andra ord.

Jag pallar inte sitta och se de där vidriga jävla kärringarna längre. Sa upp mitt Viaplayabonnemang i dag. De ska inte få en krona mer av mig.
Senast redigerad av Eskulap 2021-05-29 kl. 16:12.
Citera
2021-05-29, 16:28
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Vadå är ju faktiskt en Schulman? That makes no sense.

Martins morsa är född Schulman och även om de är framgångsrika och omtyckta i sina kretsar så är de ju inte direkt kända för att vara något att hänga i granen bortom meriten att kunna leva på sitt släktnamn.
Citera
2021-05-29, 16:53
Medlem
Nu vet ju inte vi exakt vad som hänt på redaktionen.
Det kanske är så att Ola är kompetent och ger ett jättetrevligt intryck framför rutan men är en odåga utanför.

Men då jag har sett flera fall på arbetsplatser och annat själv (och sett ännu flera sådana här nyhetstories) där en man kan bli lämnad åt vargarna ifall han har mage att försöka hålla kvinnor ansvariga till att ha samma sorts standard på deras arbete, som män, och inte ger kvinnor någon "pussy pass" bara för att de är kvinnor - så håller jag det för extremt osannolikt att han skulle vara en odåga i alla fall.
Senast redigerad av ArielGoldbergstein 2021-05-29 kl. 16:56.
Citera
2021-05-29, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it2flash
Förvånad över att ingen tar upp Per Nunstedt i den här tråden. Han om något luktar ju metoo så det bara sjunger om det. Att hans bror jobbar på Expressen är det inte heller någon som reagerat över. Var ju en grej med honom 2017 som visade på hans #metoo tendenser. Att nu allting vänds emot Ola är ju helt absurt då chefen själv är ett ärkesvin. (FB) Gift man yttrar sexism på MTG-redaktion när hög chef är med, enligt DN nov. -17

Isabelle o Sladjan är ju några av de som tidigare råkat ut för hans ”beteende”.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/yeQxg/det-finns-ingen-storre-mobbare‬

https://isabelboltenstern.com/jag-kan-inte-vara-tyst-langre/

Haha, härliga Per som är ihop med en 20 år yngre tjej (förre detta MUF-aren Bodil Sidén, som innan Per var ihop med den från #metoo lite halvkända Ehsan Fadakar).
Citera
2021-05-29, 16:58
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Hanna Marklund? samma upprepning och enbart säger vad kommentatorn säger, själv kan ej slutleda det som händer på plan läs analysera
Hanna Marklund är tveklöst den bästa kvinnliga expertkommentatorn på fotboll. Hästlängder bättre Anders Andersson t.ex.
Citera
2021-05-29, 17:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Seriöst..Ola är den bästa som på sitt jobb i Sverige. Med marginal. Han leda en studio, hålla ihop det och skapa en bra stämning så det når ut till tittaren med. Han är mycket kunnig själv och inte minst så sätter han inte sig själv i centrum vilket få tycks klara av i den positionen. Det känns som det är några som är avundsjuka här...
Verkligen. Viasats studio är så pass bra att jag ibland betalar för viaplay trots att jag kan se all sport på annat håll. 1 timme innan och ett långt eftersnack med endast sveriges mest kunniga män är en ren njutning. Kontrasten mot när kvinnor kvoteras in i andra studios är enorm. Det blir inget flyt när kvinnor ska leka experter när de har spelat på en nivå motsvarande p12 fotboll.
Citera
2021-05-29, 17:02
Medlem
Masingas avatar
Ogillar inkvotering generellt men tycker inte hon är dålig, ofta påläst och sköter det bra. Ola är bra med i rutan, utanför rutan bryr jag mig inte om. Det är ju fan värre att vi har Bojan i studio, riktig jobbiga sändningar när han är i rutan.
Citera
2021-05-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurovision4ever
Av någon underlig anledning vill jag sätta ett STORT frågetecken hur Boltenstern som i grunden är bloggare och vloggare kan diktera kulturen och hur man jobbar redaktionellt på en TV-sportsändning... Hon är nog duktig som reporter och gör jättebra intervjuer och tagit sig in i sportvärlden "bakvägen".

OM det nu är så att Ola Wenström är den bästa programledare och mest utbildade på kanalen, varför ska då massa brudar/kvinnor kvoteras in? Hur många tittare kommer se uppsnack idag jämfört med om det varit Ola? Jag säger inte att man får uttrycka sig hur som helst som man eller person men hela den här nyheten känns lite väl "icke-nyhet"...

"Många kvinnor upplever att" känns bara som en dålig ursäkt för att "vi vill oxå synas"
Diktera kulturen på en sportredaktion? Snacka om att vrida på hela hennes inlägg och hennes bok där hon beskriver vilket ärkesvin Per är. Han är verkligen typexemplet för hur man på chefsnivå kan bete sig som en översittare, mobbare och sexist då han just är chef...
Citera
2021-05-29, 17:07
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Behövs det experter som talar om för tittaren hur han/hon bör uppfatta spelet? Löjeväckande alltihop. Experterna skall ge nödvändig faktainformation om spelare och lag och i övrigt täppa till näbben så mycket som möjligt under matchen.
Bevare oss väl för experter som rabblar fakta om spelarna. Faktarabblandet som vem vann han CL med det året och vem låg han med nästa år är ju bland det mest tråkiga som finns i en match och den delen kan ju lätt en vanlig kommentator sköta om eller du själv genom att googla.

Detta är det minst intressanta i en match. Det har ju visat sig flera gånger i historien att de vanliga kommentatorerna inte kan tillräckligt mycket om sporten, dess regler, dess olika taktiker eller intressanta spelaregenskaper och därför har man i de flesta sporter tagit in expertkommentatorer.
Citera
2021-05-29, 17:20
Medlem
Känns som en nystart på livet. Fan vilket gött år det ska bli och har varit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in