2021-05-28, 19:17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Det här låter som ren smutskastning och kampanj från både journalister och medarbetare som är avundsjuka(?) eller annat. Reagerar på flera saker.

Dels att KVINNAN Johanna Alm går ut och säger att det ALDRIG varit några problem med Ola under åren och hyllar honom. Om han nu är så kvinofientlig varför är han då inte det mot alla? Låter här som att Wenström kanske haft ett och annat och säga om vissas kompetens och att dessa då i fallet kvinnor skyller ifrån kritik med sexism. Seen it before. Löjligt.

Sen detta.
Citat:
När män och kvinnor i programledarroller tussas ihop på pressbilder, stortavlor och liknande som om de vore par tolkas detta ibland av allmänheten på ett sätt som jag absolut inte vill vara med om igen. Det handlar om en personlig integritet som många (med kraften från diverse sociala medier) ofta tolkar på sina alldeles egna sätt.

Ser inte problemet. Låter väl ganska rimligt tycker jag. Det skrivs ju en massa rykten och skit om tv personligheter kring att det ska vara otrohet och knullas bakom kulliserna. Bara se på flashback. Kanske vill han undvika det med respekt för sin familj med fru och två barn.

Citat:
Flera personer berättar också att Ola Wenström ska ha sagt vad de beskriver som nedsättande ord gentemot kvinnliga kolleger på den så kallade fyrtråden (den interna kommunikationskanalen under sändning). Vid ett tillfälle ska han ha sagt något i stil med: ”Varför ska vi gå ner till henne, hon tillför väl inget i sändningen”.

Här har vi ju ett praktexempel på påhittad sexism. Man får ABSOLUT inte kritisera en kvinna. På vilket sätt får man den fetade kommentaren till att handla om kön? Om samma person varit en man och han tyckt att denne inte har något att tillföra hade han kanske sagt samma sak fast med "han".

Tycker överlag kvaliten på journalister, prgramledare experter och annat är skit i Sverige. Men Ola är helt klart en av de bättre. Tråkigt att det ska avslutas såhär. Brukar inte se studior speciellt ofta men i stora matcher som CL finalen brukar jag göra det men nu blir det bojkott. Att man tar in den där Jennifer är ju ren politik. Hon är tyärr för dålig. Hon känns överhuvudtaget inte bekväm i sin position utan stammar sig fram oftast. Sen är det som någon tidigare var inne på at hon endast fått jobbet på grund av sin brorsa som fixat in henne där. Vidrigt. Säkert hon som är en av personerna bakom smutskastningen också.

Sedan hugger Expressenjournalisterna direkt och går på smutskastingen. Har redan hunnit publicera en ledare som kallar honom, och alla som försvarar honom för kvinnohatare. Allt på grund av lösa rykten från enskilda anonyma individer helt utan bevis. Detta samtidigt som flera andra går rakt emot detta. Men här väljer man att enbart ta sidan som framställer honom som sexist då det passar in i deras agenda. Fy för svensk journalistik.
Citera
2021-05-28, 19:38
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Det här låter som ren smutskastning och kampanj från både journalister och medarbetare som är avundsjuka(?) eller annat. Reagerar på flera saker.

Dels att KVINNAN Johanna Alm går ut och säger att det ALDRIG varit några problem med Ola under åren och hyllar honom. Om han nu är så kvinofientlig varför är han då inte det mot alla? Låter här som att Wenström kanske haft ett och annat och säga om vissas kompetens och att dessa då i fallet kvinnor skyller ifrån kritik med sexism. Seen it before. Löjligt.

Sen detta.

Ser inte problemet. Låter väl ganska rimligt tycker jag. Det skrivs ju en massa rykten och skit om tv personligheter kring att det ska vara otrohet och knullas bakom kulliserna. Bara se på flashback. Kanske vill han undvika det med respekt för sin familj med fru och två barn.

Här har vi ju ett praktexempel på påhittad sexism. Man får ABSOLUT inte kritisera en kvinna. På vilket sätt får man den fetade kommentaren till att handla om kön? Om samma person varit en man och han tyckt att denne inte har något att tillföra hade han kanske sagt samma sak fast med "han".

Tycker överlag kvaliten på journalister, prgramledare experter och annat är skit i Sverige. Men Ola är helt klart en av de bättre. Tråkigt att det ska avslutas såhär. Brukar inte se studior speciellt ofta men i stora matcher som CL finalen brukar jag göra det men nu blir det bojkott. Att man tar in den där Jennifer är ju ren politik. Hon är tyärr för dålig. Hon känns överhuvudtaget inte bekväm i sin position utan stammar sig fram oftast. Sen är det som någon tidigare var inne på at hon endast fått jobbet på grund av sin brorsa som fixat in henne där. Vidrigt. Säkert hon som är en av personerna bakom smutskastningen också.

Sedan hugger Expressenjournalisterna direkt och går på smutskastingen. Har redan hunnit publicera en ledare som kallar honom, och alla som försvarar honom för kvinnohatare. Allt på grund av lösa rykten från enskilda anonyma individer helt utan bevis. Detta samtidigt som flera andra går rakt emot detta. Men här väljer man att enbart ta sidan som framställer honom som sexist då det passar in i deras agenda. Fy för svensk journalistik.

Det var nån på twitter som beskrev det som ett "kvinnligt drev"; det vill säga renons på saklighet och fakta och i stort sett bara baserat på löst tyckande och "känslor". Jag ser över huvud taget ingenting i det som beskrivs om Ola som något särskilt problematiskt alls i något avseende. Alla kan inte vara älskade av alla. It's life.
Citera
2021-05-28, 19:45
Medlem
peterZiipens avatar
Har nu läst artikeln och tolkar det som att problemet är att Ola är emot... kvotering(?)
Citera
2021-05-28, 20:42
Medlem
Ensundmans avatar
VA?! Ska Ola inte vara med i studion till finalen??? Klarar inte av en timmes försnack med kukusashlan......
Citera
2021-05-28, 21:39
Medlem
Matrists avatar
Synd att det blir ändringar i viasatstudion. Hqr alltid sett den som en oas som levt kvar, bara män som snackar fotboll.
Citera
2021-05-28, 21:56
Medlem
Suzanne Sjögren måste väl ändå inse, innerst inne, att hon inte kom in i branschen tack vare sin otroliga kompetens. Herregud, finns så många mediokra sportjournalister...
Trist story det här, och trist att Wenström inte fortsätter. Han är lite muppig, men kompetent. PK-Sverige är skoningslöst...
Citera
2021-05-28, 22:03
Medlem
När skall företag fatta att "get woke, go broke" är ett faktum?
Det spelar ingen roll hur många kvinnor, bögar eller flator ni kvoterar in, det kommer inte leda till att fler kvinnor, bögar eller flator konsumerar er skit. Däremot så kommer era huvudkonsumenter söka sig efter andra alternativ.
De erkänner ju t.o.m. själva att OW har gjort det fantastiskt som programledare och att de säger upp honom, i princip, för att han inte vill göra en sämre produkt. Jag säger upp mitt abonnemang hos Viaplay på söndag... sorry ni får inte en spänn till från mig!
Citera
2021-05-28, 22:05
Medlem
omkretss avatar
Ett bluffyrke ungefär som skådespelare. Klart de kör Flugornas herre i sin lilla värld.
Nu blev det en färre att ta sig förbi antar jag.
Citera
2021-05-29, 00:58
Medlem
Tråkigt, jag har alltid gillat Ola och haft stort nöje av PL och CL-studion, framförallt för 8-10 år sedan.
Håller en bra balans mellan studioankare, fotbollskunnig och som en soffpolare till matchen. Var en riktigt skön studio med bara kunniga män ett tag.

CL-finalen spelas mellan två bajsiga plastlag i år, så den tänkte jag skippa iaf. Att Ola inte sköter studion gör bara beslutet lättare.
Citera
2021-05-29, 01:21
Medlem
Jösses vad den här tråden tagit fart pga artikeln i Expressen (som väl inte direkt är den mest ansedda tidskriften vi har).
Sammanfattning av artikeln...
Ola och hans chef Per Nunstedt var tidigare bra vänner men verkar inte längre vara det.
Ola får idel lovord för sitt programledarskap, från alla håll och kanter.
Några har reagerat på att han ska ha haft en skev syn på (vissa?) kvinnliga medarbetares förmåga att bidra med kompetens och relevans.
Andra, inkl kvinnor, backar upp honom och säger sig inte ha märkt av något sådant.
35 av hans medarbetare har skrivit under på vilken fantastisk programledare och arbetskamrat han är, hur ödmjuk och sympatisk han är, och vad mycket han betytt för kanalerna.

Dvs... Massor av beröm och några få som har en del att anmärka på hos honom. Inget konstigt alls.
Jag tror man behöver ha en rätt "stark" personlighet för att bli

Själv tycker jag Ola är suverän. Hans programledarskap och snacket med experter som Lagerbäck och Niva är ibland intressantare än själva matcherna. Enormt proffsigt och enormt mycket kunskap som förmedlas på ett intressant, passionerat och attraktivt sätt.
Hoppas jag får se honom fortsätta leda Champions League, mästerskap m m.
Citera
2021-05-29, 01:30
Medlem
Drickbacks avatar
Nu går ryktet att spiken i kistan skulle vara en lajk 😂😂 stycket är uppdelat i bitar, vilken del av stycket lajkade Ola?

Rena sandlådenivån av företaget…….

Alltid vara besviken de gånger PL studio kört utan Ola, ren gäspning och väldigt mycket okunskap.
Citera
2021-05-29, 02:17
Medlem
Han blev väl trött på alla inkompetenta kvinnor som var runtomkring honom och fick nog. Då han är ett proffs så försökte han påpeka detta men då svenska kvinnor har åkt på räkmacka de senaste 10 åren så kunde de inte ta emot konstruktiv kritik och ville därmed bli av med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in