2021-05-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
TV 2 har de siste dagene vært i kontakt med personer i kriminelle miljøer. Vi har også snakket med personer som både har straffehistorikk og kryptovalutakompetanse.

En sier at det toppen dreier seg om 10-15 personer i Norge som har gjennomføringsevne og teknisk kompetanse til å utføre en tilsvarende operasjon.

https://www.tv2.no/nyheter/14021479/

Bør vel være en smal sak å avhøre disse 15?
Tore B? Mannen som lagde glattcella.com og er kompis med RU. Føler sjansen ble bittelitt større etter denne artikkelen

https://www.google.com/search?q=glattcella.com&client=ms-android-samsung-rev2&source=android-browser&sxsrf=ALeKk03oVrkyS57Dn275iCkJ6vPVgf0t1w%3 A1622152286424&ei=XhSwYM-uGeH2qwGngrPoCg&oq=glattcella.com&gs_lcp=ChNtb2Jpb GUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAM6BAgAEEc6BAgAEB5QngxYkRJg2RR oAHABeACAAaAEiAGBDZIBCTItMS4xLjEuM ZgBAKABAcgBCMABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-serp
Citera
2021-05-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg skjønner at det er et problem for deg. Men trådens tema er AEH kidnappet, krav om 9 mill euro

Selv om det skulle være slik, at kidnappingen førte til at hun ble drept, er det fortsatt en kidnapping, vi snakker om. Og jeg tror den nye kryptomannen politiet nå søker, er kidnapperen.

For meg er det disse TH/RU eller TH/TEH eller TEH/MB konspirasjonsteoriene som er tinnfolie hatt.
Du virker veldig sikker i din sak, men kan du vennligst begrunne disse sikre anførslene så vi forstår sammenhengen. Er du ferdig med å mistenke elektriker og disse bosnierne nå og er over i datanerdsporet.
Citera
2021-05-27, 23:55
Medlem
Det er vanskelig å vite når planleggingen startet. Det er en del informasjon som ikke er tidfestet.

Alarmen i S4 har ikke vært aktiv siden nov/des 2017. Holdt sammen med at det ble installert overvåkningskamera i Futurum nokså like før forsvinningen 31. oktober 2018. Merkelig. Det samme med nøkkelen i garasjen holdt sammen med skarpladd hagle ved sengen. Det henger ikke sammen.

Når kjøpte TH iPhone, og hvor lenge brukte han den før han ga den til AE. Og når tid gikk han tilbake til sin gamle Nokia med kode ripet inn i glasset.

Og når ble dagboksnotatene skrevet, om at han måtte foreta seg noe.

Det kan vel tenkes at forberedelser til drapet på AE egentlig kan ha startet mye tidligere enn juni 2018.
Citera
2021-05-27, 23:55
Medlem
Skjønner ikke hvorfor de tror at personen som kjøpte Bitcoin med Dashcoin, kjøpte Dashcoin med kroner fra egen konto ? I verste fall kjøpte han Dash med Monero.

Nei, dette er helt feil fremgangsmåte. Eneste bra er at filmen spoles lenger og lenger tilbake i tiden. Å derved kommer nærmere og nærmere møtet mellom RU og GM hvor det hele begynte med en liten prat om Hvalen.
Citera
2021-05-27, 23:56
Medlem
Citat:
Da har ikke du skjønt noen ting. Det er kidnappingen som har vært planlagt i lang tid. Finnes ingen ting som tyder på at et drap var planlagt, tvertimot.

Viktig poeng. Planen er ingenting, planleggingen er alt, var det et klokt hode som sa en gang. Kan jo hende at det er noen her inne som tar den. SH4 er ikke førstevalget av anslagssted.........
Citera
2021-05-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Du virker veldig sikker i din sak, men kan du vennligst begrunne disse sikre anførslene så vi forstår sammenhengen. Er du ferdig med å mistenke elektriker og disse bosnierne nå og er over i datanerdsporet.
Tror du blander meg sammen med noen andre. Har ikke nevnt noen andre en GM.
Citera
2021-05-27, 23:57
Medlem
Niffys avatar
Nylig i et annet forum så jeg at noen nevnte han minehundfyren igjen (T*m F*ss*d*l), som tok livet av seg i desember 2018, som en venn/bekjent av TH og som en mulig GM for den praktiske utførelsen.

Det ville jo ikke vært rart om de ikke fant den GM som var i S4 gjerningsdagen, hvis han er død.

I hvor stor grad vet vi nok om han til å utelukke han helt fra saken?
Citera
2021-05-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
TV 2 har de siste dagene vært i kontakt med personer i kriminelle miljøer. Vi har også snakket med personer som både har straffehistorikk og kryptovalutakompetanse.

En sier at det toppen dreier seg om 10-15 personer i Norge som har gjennomføringsevne og teknisk kompetanse til å utføre en tilsvarende operasjon.

https://www.tv2.no/nyheter/14021479/

Bør vel være en smal sak å avhøre disse 15?

Hadde vært fint om noen i Tom ER skyldig klanen kan legge ut en saklig redegjørelse for hva som er bevis på at gammer'n er skyldig. Altså bevis. Ser jo at det er mange som mener det. Også ønsker jeg litt seriøsitet slik at vi kan få en litt mer givende diskusjon her. Det er bdre for alle.

Et eks: At Tom Hagen samlet på uløste mordsakartikler fra aviser er ikke et bevis når (unnskyld om dette er dokumentert og publisert) vi fortsatt ikke vet om det var han, Anne-Elisabeth eller begge som evt. hadde/har denne interessen. At han løyet i Nrk intervju ei heller all den tid vi ikke vet sannheten.
Citera
2021-05-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Men at en alvorlig kriminell handling var planlagt spesifikt mot AEH lang tid i forveien kan vi være enige om, eller?
Ja, kidnapping er en alvorlig kriminell handling. Om hun ble drept, så var det fordi noe ikke gikk etter planen.
Citera
2021-05-28, 00:03
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, kidnapping er en alvorlig kriminell handling. Om hun ble drept, så var det fordi noe ikke gikk etter planen.

Og vi er enige om at uansett hvilken kriminell handling som ble planlagt så er det ingen tvil om at "ANNE" var målet?
Citera
2021-05-28, 00:07
Medlem
Citat:
Det at jeg kjøpte Bitcoin sommeren 2017, betyr ikke at jeg dermed skjønte noe som helst om Bitcoin og Blockchain. Det er først nå jeg kan skrive som jeg gjør om handelen fordi jeg har lært litt om Bitcoin og Blockchain i denne saken vi diskuterer.

Dette var egentlig et godt eksempel på hvordan en politimann kan trekke helt feil konklusjoner utifra det du forteller. I dette tilfelle fordi han blander sammen tid og rom, og ikke skiller det ene fra det andre.
og etterforskningen består av en stk politimann med tunnellsyn. De fleste bryr seg døtten om hvem som er gm bare den rette blir tatt.
Citera
2021-05-28, 00:09
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrfBaltazar
Viktig poeng. Planen er ingenting, planleggingen er alt, var det et klokt hode som sa en gang. Kan jo hende at det er noen her inne som tar den. SH4 er ikke førstevalget av anslagssted.........

Jeg tror det er de færreste som forstår hvor umåtelig dårlig valg av anslagssted dette er, med mindre det er en GM som føler seg trygg her og i/på omgivelsene rundt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in