Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Men varför engagerar du dig så mycket i den saken om du redan haft covid? Kommer svenska myndigheter kräva att du vaccinerar dig om du redan utvecklat antikroppar? Verkar mest vara en hysterisk reaktionär tvångshandling.
Engagerar mig mycket? I mitt tycke är det inte att engagera sig speciellt mycket att ställa frågor på Flashback och delta i trådar en stund.
Jag är generellt intresserad av många saker. I detta fallet med vaccinen mot Covid har jag kommit fram till att massvaccineringen mest handlar om stora pengar för läkemedelsindustrin, men också är enkelt att sälja på stater därför att dessa ser till helheten och det allmänna intresset att få ned den allmänna smittspridningen. Då får man chansa lite.
Min bedömning hade, även utan att ha haft Covid, att jag för min och min familj hade valt att avvakta vaccinering och istället valt fortsatt försiktighet en tid. Även fast jag ser samhällsnyttan, så anser jag också att det är risker förknippade med all massvaccinering innan ett vaccin är beprövat. På individbasis prioriterar jag alltid min egen familj framför samhället.
Sammantaget anser jag att befolkningen ska tillåtas ta väl avvägda och faktabaserade beslut, och att det sista vi behöver i en sådan här situation är polarisering och kampanjande i ämnet. Det är för allvarligt för sådant.