2021-05-26, 20:04
Medlem
Hej! För ett tag sen gjorde jag ett inlägg om min panikångest och Liseberg, och nu har jag nämligen bokat två gånger i sommar. I helgen tänkte jag ha ett litet krök och ett par vänner över, men har inte druckit någon alkohol sedan oktober 2020 och är rädd för att det kommer trigga en panikattack? tror ni att det istället kanske dämpar paniken eller gör den värre? Tacksam för svar
Citera
2021-05-26, 20:07
Medlem
STORVITHAJs avatar
för stunden lär väl det hjälpa
Citera
2021-05-26, 20:10
Medlem
Med tanke på att du är en så osäker person att du måste ha andras okvalificerade råd så är det gissningsvis en dålig idé.
Citera
2021-05-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sossesteffe
Hej! För ett tag sen gjorde jag ett inlägg om min panikångest och Liseberg, och nu har jag nämligen bokat två gånger i sommar. I helgen tänkte jag ha ett litet krök och ett par vänner över, men har inte druckit någon alkohol sedan oktober 2020 och är rädd för att det kommer trigga en panikattack? tror ni att det istället kanske dämpar paniken eller gör den värre? Tacksam för svar
jag vart utan jobb och jag vart en månad uppsagd från huset jag hyrde tänkte nu är det kört fick panikångest körde öl metoden det funkade men är kostsamt men hjälp finns att få jag kontaktade Vårdecentralen fick Tabletter . Nu har jag fixat ett boende nu gäller det bara hitta jobb så jag har skippat öl och tabletter och promenerar mycket istället Ut och gå mycket det hjälper mot panikångest för mig ivfl
Citera
2021-05-26, 20:22
Medlem
Liberationfronts avatar
Tycker du ska låta bli dricka
Citera
2021-05-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Tycker du ska låta bli dricka

Varför? Har inte haft problem med det innan heller och tycker det är gott att vara lite lullig, är bara rädd för hur jag ska reagera på det. Måste övervinna allt jag har ångest över nu så inte hela min sommar blir förstörd
Citera
2021-05-26, 20:32
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Hej! För ett tag sen gjorde jag ett inlägg om min panikångest och Liseberg, och nu har jag nämligen bokat två gånger i sommar.
"Min panikångest och Liseberg" är en romantitel av rang. Kudos. Inte sett dess like sedan Mr. Charles Bukowski skrev "Min oskuld och Pearl Harbor".

Skriv boken.

OnT: Drick den aktuella kvällen bara en (1) burk välkyld ljus lager Millennium 5.0. Drick inte mer än så.
Citera
2021-05-26, 20:33
Medlem
Kajahs avatar
Citat:

Du har redan sått fröet, så du kommer få en attack som ett brev på posten. Du tänker för mycket.
Citera
2021-05-26, 21:25
Medlem
Liberationfronts avatar
Citat:
Varför? Har inte haft problem med det innan heller och tycker det är gott att vara lite lullig, är bara rädd för hur jag ska reagera på det. Måste övervinna allt jag har ångest över nu så inte hela min sommar blir förstörd

Man lurar sig själv oftast att alkohol gör det roligare, men det är bluff,

Men du får väl köra som du vill
Citera
2021-05-26, 21:32
Medlem
MrLevaLivets avatar
Kvällen i fråga funkar säkert bra, det är väl dagen efter som blir problem om du ligger bakis, ångesten kommer och det kan dra iväg. Jag har aldrig hört talas om att någon får grov ångest eller panikattacker av några öl, tvärtom. Men det är ju en farlig medicin att luta sig på, blir lätt mera, men det vet du väl redan. Några öl torde funka med 1h mellan varje bira.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-05-26 kl. 21:35. Anledning: Korrigering
Citera
2021-05-27, 00:02
Moderator
Allaballawallas avatar
Alkohol och dryck --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2021-05-27, 00:25
Avstängd
flowerpower900s avatar
Personligen ger alkohol mig mycket mer ångest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in